AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Er så lei av å tape budrunder nå! Er singel og skal kjøpe meg leilighet. Taper gang på gang, føler det er håpløst å kjøpe seg en leilighet til takst. Føler jeg blir utkonkurrert av folk med mer penger og av samboerpar. Har bodd hos noen i lang tid og har et stort behov for å få meg noe eget. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, få ut litt frustrasjon kanskje. Hvordan taklet dere å tape flere budrunder? Anonymkode: eee3c...2e0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av å tape budrunder nå! Er singel og skal kjøpe meg leilighet. Taper gang på gang, føler det er håpløst å kjøpe seg en leilighet til takst. Føler jeg blir utkonkurrert av folk med mer penger og av samboerpar. Har bodd hos noen i lang tid og har et stort behov for å få meg noe eget. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, få ut litt frustrasjon kanskje. Hvordan taklet dere å tape flere budrunder? Anonymkode: eee3c...2e0 Har du forsøkt å se på leiligheter hvor du har mulighet til å gå over takst? Anonymkode: 07222...ae1 3
Sialove Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Hvilke by bor du i? Hvis du bor i Oslo må du se veeeeldig langt etter å få en leilighet til taks, det er ikke mulig idag. Du må nok fire på kravene eller mer lån. Har tapt flere budrunder selv, men man må bare stå på videre. Kan ikke grave seg ned av den grunn
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av å tape budrunder nå! Er singel og skal kjøpe meg leilighet. Taper gang på gang, føler det er håpløst å kjøpe seg en leilighet til takst. Føler jeg blir utkonkurrert av folk med mer penger og av samboerpar. Har bodd hos noen i lang tid og har et stort behov for å få meg noe eget. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, få ut litt frustrasjon kanskje. Hvordan taklet dere å tape flere budrunder? Anonymkode: eee3c...2e0 Du byr mest sannsynlig på for dyre boliger/områder. Det eneste som nytter er å finne noe med lavere takst/pris. Anonymkode: dec5b...408 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Jeg bor i Trondheim. Jeg har bydd på leiligheter nærme sentrum, så ja, da blir det vel dyrere... Jeg jobber turnus og er avhengig av å komme meg på jobb tidlig/sent på helg, og det er ikke alltid det går buss hvis man flytter lengre unna. Jeg har ikke bil, men er helårssyklist. For meg er det viktig å bo nærme jobb og trening, kan heller bo på en mindre plass. Men jeg har også fulgt med på budrunder litt utenom sentrum, de går også flere 100 000 over takst. En gikk 800 000 over. Det er jo helt vilt! Men det kan nok se ut til at jeg må tenke annerledes og flytte lengre unna! Anonymkode: eee3c...2e0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Trondheim. Jeg har bydd på leiligheter nærme sentrum, så ja, da blir det vel dyrere... Jeg jobber turnus og er avhengig av å komme meg på jobb tidlig/sent på helg, og det er ikke alltid det går buss hvis man flytter lengre unna. Jeg har ikke bil, men er helårssyklist. For meg er det viktig å bo nærme jobb og trening, kan heller bo på en mindre plass. Men jeg har også fulgt med på budrunder litt utenom sentrum, de går også flere 100 000 over takst. En gikk 800 000 over. Det er jo helt vilt! Men det kan nok se ut til at jeg må tenke annerledes og flytte lengre unna! Anonymkode: eee3c...2e0 TS Anonymkode: eee3c...2e0
Sialove Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 Kan ikke få i pose og sekk, bo nærme jobben, nærme sentrum. Du må jo selv skjønne at du ikke får en leilighet til taks i Trondheim heller? Du må se på leiligheter som ligger ca 300 000, så du har litt å gå på. Se litt på Boligjakten, så lærer du noen triks 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 Du må se på leiligheter som ligger et par hundetrusen under det du har som maxgrense, så har du sjans til å henge med i budrunden. Anonymkode: ea39b...e4a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 3 timer siden, Sialove skrev: Kan ikke få i pose og sekk, bo nærme jobben, nærme sentrum. Du må jo selv skjønne at du ikke får en leilighet til taks i Trondheim heller? Du må se på leiligheter som ligger ca 300 000, så du har litt å gå på. Se litt på Boligjakten, så lærer du noen triks Det kan en selvfølgelig få til! Ts, by på leiligheter hvor du har muligheten til å være med på en evt. budrunde Anonymkode: 80db0...23c
stan Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 Det er et veldig press på små leiligheter sentralt i Trondheim. St. Olav og NTNU er viktige grunner til dette. I tillegg er det helt feil tid, prisen og presset er normalt høyt før sommeren, men dabber av utover høsten. Men samtidig er Trondheim sentrum ganske lite, så innen 15 minutter sykling dekker du store deler av byen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Skrevet 30. mars 2016 Det er et slit når man taper budrunde gang på gang, men når det først klaffer og du får et hus/en leilighet.... Det er gøy det! 😊 Så hold ut Anonymkode: 5d6d7...ff9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #12 Skrevet 30. mars 2016 Takk! Jeg har letet ganske lenge etter leilighet og syntes ikke prisene var bedre i fjor høst, tvert imot. Meglerne sier det er en rolig periode nå, åsså smeller det til i mai. Så håper virkelig å finne noe før den tid TS Anonymkode: eee3c...2e0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #13 Skrevet 30. mars 2016 Det er kjempefrustrerende - I know! Vi tapte masse budrunder før det endelig traff. Vi måtte 350 000 over takst før vi endelig fikk noe, så man må rett og slett kun dra å se på leiligheter som ligger mer enn 200.000 under budsjett. Det er ingenting som går til takst i dette markedet (jeg bor i Oslo, men regner med at det er det samme i Trondheim). Vårslippen begynner jo somregel rett etter påske, og da kommer det flere leiligheter på markedet. Det har ligget få leiligheter ute frem til nå, så nå kommer det nok etterhvert litt mer, men også flere folk som titter. Det skjer til slutt! Anonymkode: af483...b90
Ms. Steele Skrevet 30. mars 2016 #14 Skrevet 30. mars 2016 Syns også det er frustrerende. Her går boligene minst 200 000 over, men håper at jeg en dag får tilslag. Håper på april/mai når det blir litt mer å velge i.
Dodge Skrevet 30. mars 2016 #15 Skrevet 30. mars 2016 Du kan melde deg på Boligjakten på TV3 til sesong 6, (sesong 5 blir tatt opp 1. mars og til 30. juni) når dei søker etter deltakarar igjen. http://www.tv3.no/boligjakten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå