Gå til innhold

Hvorfor skal stebarna være hos oss??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer jobber hele tiden. Barna hans er hos oss 50/50.. Til nå, denne uken har han sett datteren på 11 maks en time til sammen, da han kommer rett før hun skal kjøres på trening og er borte til rett før/etter hun har lagt seg.

Sønnen ser han litt mer, da han er oppe litt lengre om kvelden..

Jeg spurte han, om hvorfor stebarna skulle være her når de ikke ser far uansett.. Han svarte: du er jo her..

Jeg blir irritert! Jeg er ingen barnevakt. Og jeg ser at barna ønsker å se faren sin..

Da kan de jo like godt vær hos moren?

Anonymkode: d433a...8d0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Marillia
Skrevet

Hvorfor jobber han hele tiden? 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Marillia skrev:

Hvorfor jobber han hele tiden? 

Han driver ett firma, og har mye å gjøre for tiden..

Skrevet

Du høres ikke klar ut for å være en stemor når du betegner deg selv som en barnevakt. Jeg vil tro barna også merker den holdningen din at du egentlig ønsker at de ikke skal være hos deg/dere. Far burde prioritere å se sine barn mest mulig. Han kan jo heller jobbe ekstra mye den uken han ikke har barna hos seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

du får be han om å prioritere litt mer! enten så får barna være mer hos mor, eller så får han finne noen som kan hjelpe til mer på jobb. en ting er at du kunne vært med barna nå og da, men du skal da ikke sitte med HELE ansvaret når de er der. hva med dine behov? du har sikkert noen ting du har lyst til å finne på når de er der? møte venner osv?

Anonymkode: 0430b...2ec

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor skal han være samboer med deg da? Du kan jo ikke få sett mye til ham du heller. Og nei, du er ingen barnevakt, men du er en del av familien. Familien deres der de bor 50% av tiden. De skal være i sitt hjem, fordi det er deres hjem. Ønsker du deg en annen familie, får du kanskje tenke på hvorfor du bor hos dem? Hos oss, er faktisk "hos dem". Bor du hos dem bare for å være barnevakt, ville jeg revurdert mitt hjem, ja.

• Liker 6
Skrevet

Fillerist denne mannen og ta ansvar for situasjonen selv også. 

Dere har muligens felles barn også? Det ville jo vært typisk..,

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får begynne å enten jobbe selv på kvelden eller drive med frittidssysler, slik at du ikke er hjemme og kan være barnevakt. Husk å gi far klar beskjed, i god tid da. 

Anonymkode: 68952...f5f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, FurteKurt skrev:

Du høres ikke klar ut for å være en stemor når du betegner deg selv som en barnevakt. Jeg vil tro barna også merker den holdningen din at du egentlig ønsker at de ikke skal være hos deg/dere. Far burde prioritere å se sine barn mest mulig. Han kan jo heller jobbe ekstra mye den uken han ikke har barna hos seg.

Det kan du kanskje synest, men hvorfor skal barn ha samværsuke hos far, når far ikke er der?

• Liker 14
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du kanskje synest, men hvorfor skal barn ha samværsuke hos far, når far ikke er der?

De "har ikke samværsuke" med far når de er hjemme hos seg selv der de bor! De er bare hjemme med sin egen familie der de hører til,i sitt eget hus. Ikke på besøk hos dere, ikke noe påtvunget samvær med far, men faren må jo som eneste foresatt og omsorgsperson passe på dem siden du tydeligvis ikke er et slikt fullverdig voksent familiemedlem. De er jo heller ikke satt bort til en ufrivillig barnevakt som ikke føler seg som en del av familien. Familievernkontor på dere er neste stopp.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så stemor er bra nok til å være "barnevakt" for barna altså? Men ellers skal hun vel holde kjeft og ikke blande seg.

Anonymkode: 36b18...92f

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lou Salome skrev:

De "har ikke samværsuke" med far når de er hjemme hos seg selv der de bor! De er bare hjemme med sin egen familie der de hører til,i sitt eget hus. Ikke på besøk hos dere, ikke noe påtvunget samvær med far, men faren må jo som eneste foresatt og omsorgsperson passe på dem siden du tydeligvis ikke er et slikt fullverdig voksent familiemedlem. De er jo heller ikke satt bort til en ufrivillig barnevakt som ikke føler seg som en del av familien. Familievernkontor på dere er neste stopp.

Okay.. Så om jeg fikser en barnevakt, drar ut på besøk/ferie eller noe, så er det greit, for de er hjemme i sitt eget hus med sin egen familie? Ett fett om far er der eller ikke..?

• Liker 12
Skrevet

Den faren her får jaggu bare få klar beskjed om at han får komme seg hjem og være sammen med ungene sine. Hvis moren til disse barna gjør det samme når de er der og de bare er sammen med stefar der så kan de jo ha en oppvekst hvor de omtrent ikke ser foreldrene sine, er det virkelig ok? Hvorfor må man gå på familiekontoret for å forstå at dette ikke er greit?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal far ha 50/50 når han driver på slik?

Anonymkode: 078ac...b4e

• Liker 13
Skrevet

Hva med å legge planer for sitt eget liv neste gang far skal ha samvær, og informere han om det.

"mandag: spise med venner

tirsdag: trening etter jobb

onsdag: handle på IKEA osv osv" 

så får faren ta ansvar han også, der er da vel ingen selvfølge at stemor skal få hovedansvar for ungene når de bor hos dem.

• Liker 5
Skrevet

Du får sette ned foten. Greit nok at når dere er en familie med stebarn osv så bør en steforelder stille opp, men det er ikke slik det skal være. Faren bør ha hovedansvaret. Du må jo få gjøre det du vil selv. 

• Liker 8
Skrevet

Vet moren til barna om at de nesten aldri ser faren sin når de er til dere?

Som mor selv ville jeg reagert hvis eksen min hadde vært borte hele tiden i sine uker med barnet vårt og overlatt alt til stemor. Stemor til jentungen her er verdens beste dame, så det går ikke på det, men ungen må jo få være med faren sin også! Det er jo liksom en grunn til samvær da, at barnet skal få være med begge foreldrene sine selv om foreldrene har gått fra hverandre. Så hvis far bare hadde sett ungen 1 time om dagen så hadde jeg ikke funnet det hensiktsmessig med 50/50. Greit nok at hun hadde fått vært sammen med familien sin hos far dvs stemor og småsøsken som far og stemor har sammen, samt hjemmet sitt der, men det er jo ikke der hovedtyngden ligger hvis faren hennes skal være fraværende hele tiden (er det for en kortere periode så er det jo ikke noe problem). 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn. Vet mor at far ikke er til stede når han skal ha barna? Blir  helt feil at man skal hyle etter 50/50 deling for så å overlate ansvaret til en ny partner.

Anonymkode: fae8b...417

• Liker 4
Gjest Marillia
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han driver ett firma, og har mye å gjøre for tiden..

Da får han jobbe mer uka han ikke har barna og heller prioritere de når de er hos dere. Et par timer i uka når de er hos dere er rett og slett uhørt

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min hadde en mann som oppførte seg sånn. Det endte i skilsmisse. Ikke fordi hun ikke likte barna hans, men fordi hun følte at hun ble tatt som en selvfølge, og så at barna ble neglisjert, og det gjorde selvsagt noe med hennes oppfatning av ham som person, og som pappa. 

Denne pappaen må ta seg selv i nakkeskinnet. Barna trenger ham nå, mens de ennå er hjemmeboende, og det gjelder selvsagt uavhengig av om pappa bor med barnas mor eller en ny kjæreste. Han er en egoist, og trenger noen runder med familierådgivning.

Anonymkode: f2fcc...f9a

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...