Gå til innhold

Jeg har to ganger i det siste sett..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe som er rystende. Nylig så jeg en mor med en baby på fanget, kjørende i bil.... Usikret... 

For endel uker siden kom en mor i barnehagen kjørende med 2-åringen sittende i passasjersetet. Vet ikke om hun hadde på sele engang, så ikke slik ut! Hun var tydelig flau og jeg latet som jeg ikke så noe........... håper det var første og siste gang.....

Men hva feiler det folk!? Ungene er det mest dyrebare man har, og så sikrer man dem ikke i bil??

Anonymkode: 07203...322

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som er rystende. Nylig så jeg en mor med en baby på fanget, kjørende i bil.... Usikret... 

For endel uker siden kom en mor i barnehagen kjørende med 2-åringen sittende i passasjersetet. Vet ikke om hun hadde på sele engang, så ikke slik ut! Hun var tydelig flau og jeg latet som jeg ikke så noe........... håper det var første og siste gang.....

Men hva feiler det folk!? Ungene er det mest dyrebare man har, og så sikrer man dem ikke i bil??

Enkelte mennesker er idioter! 

Den moren med 2 åringen i passasjersetet hadde jeg stirret på til hun hadde gravd seg ned. Så hadde jeg kanskje stilt et spørsmål om hun virkelig hadde hatt samvittighet til å møte opp i begravelsen til barnet sitt, når hun visste at det var hun selv som hadde tatt livet av det. Stakkars barn som har så ansvarsløse og korttenkte foreldre!

AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde dette i vår barnehage og. Mange foreldre som sikret dårlig. 5åringer uten stol, 2-3åringer i beltestol..

Her sa vi ifra til barnehagen. Nevnte ikke navn, men sa at en del var usikret. Barnehagen ordnet det slik at Trygg Trafikk og IF hadde ett lite foredrag på et foreldremøte om rett sikring og hva som kan skje..

Tror mange ikke har peiling.

Anonymkode: 16aa5...210

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Teddi skrev:

Enkelte mennesker er idioter! 

Den moren med 2 åringen i passasjersetet hadde jeg stirret på til hun hadde gravd seg ned. Så hadde jeg kanskje stilt et spørsmål om hun virkelig hadde hatt samvittighet til å møte opp i begravelsen til barnet sitt, når hun visste at det var hun selv som hadde tatt livet av det. Stakkars barn som har så ansvarsløse og korttenkte foreldre!

Det skal være sikkert og visst. Huff... det er bare så ekkelt å tenke på.. jeg sikrer alltid mine godt og går over og ser om selene sitter perfekt, man kan ikke være for forsiktig altså. Det er så utrolig viktig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi opplevde dette i vår barnehage og. Mange foreldre som sikret dårlig. 5åringer uten stol, 2-3åringer i beltestol..

Her sa vi ifra til barnehagen. Nevnte ikke navn, men sa at en del var usikret. Barnehagen ordnet det slik at Trygg Trafikk og IF hadde ett lite foredrag på et foreldremøte om rett sikring og hva som kan skje..

Det var lurt. Men hjalp det da? Her hadde moren bare satt barnet rett i bilsetet. Hun hoppet ut av bilen som om selen ikke var på. Tror hun normalt sett bruker bilstol, så hun vet nok hva som anbefales.. 

Og så tenker de "men den korte turen der? Skjer ikke noe på den turen". Det er da ulykker skjer, når folk tenker sånn

AnonymBruker
Skrevet

Samme for deg hva hun gjør med babyen vel er ikke ditt liv.

Anonymkode: d81f8...042

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er du dum eller?

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som er rystende. Nylig så jeg en mor med en baby på fanget, kjørende i bil.... Usikret..

Folk som gjør det bruker babyen som airbag! Tenk om de havner i en ulykke hvor barnet blir klemt i hjel mens moren er uskadd fordi barnet tok i mot trykket. :nei:

Jeg husker at tidligere barne- og familieminister Grete Berget ble kritisert sterkt for å ha gjort dette. Som statsråd nettopp for barn og familiers velferd var det ekstra ille. Hun burde gå foran som et godt eksempel.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så det gjør ikke deg noe at babyer og andre små barn mister livet på grunn av hodeløse foreldre? eller er du en av de selv kanskje siden du tar så lett på det?

Anonymkode: 536d8...813

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oioioi... lol er det virkelig såpass mange uansvarlige barnemordere i landet? Her burde barnevernet komme inn i bilde istede for å bruke ressurser på tøys. Men gjett 1 gang hvem barnevernet hakket på, jo meg, som er en utrolig pliktfyll og god forelder. Det har stått i avisene nylig at bv ikke bruker ressursene i riktige saker. Ikke rart folk blir forbanna på systemet når det er nok at en hvilke som helst rar manipulerende person sender bekymringsmeldinger og disse blir prioritert. Måtte til ca 10 samtaler både her og der, måtte ta fri fra jobben, familien lurer på hva som skjer. Herregud kjenner jeg kan bli litt irritert på slik BV funker i dag. Hadde de bare prioritert viktige saker, så hadde jeg vært 100% for det. Det var ingenting i min sak som var sant og det tok dem utrolig mange møter før de innså det. Slitsomt.

Anonymkode: 5601d...2d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 16 år og pappa og mamma sjekker beltet mitt før vi drar hver gang som om jeg er et barn.. Det forklarer bare at de bryr seg mye om meg? :) 

Anonymkode: 463f3...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er i slike situasjoner du bare må se rett på dem. Få øyekontakt med dem. Være bestemt i måte du ser på dem på slik at de skjønner du er klar over at de gjør noe man ikke skal gjøre! Det er ikke alltid nødvendig å si noe. Mange ganger holder det med bestemt øyekontakt fremfor ord!

Anonymkode: 21e72...2d8

AnonymBruker
Skrevet

så det gjør ikke deg noe at babyer og andre små barn mister livet på grunn av hodeløse foreldre? eller er du en av de selv kanskje siden du tar så lett på det?

Anonymkode: 536d8...813

Naturlig seleksjon.

Anonymkode: ded60...3dd

Skrevet

I min verden er det nulltoleranse for slikt. Jeg har ikke barn selv, men ingen barn får sitte i min bil uten skikkelig sikring 

Ser jeg noen kjøre med barnet sitt på fanget eller ellers svært dårlig sikret, så ringer jeg politiet tvert. Jeg nøler ikke engang. 

Skrevet

Nei egentlig ikke. Det er også mine skattepenger som går til sykehusopphold og mulig livsvarig behandling for noe som så enkelt kunne vært unngått 

På samme måte som at det gjelder oss ALLE at noen er så dumme å kjøre uten sikkerhetsbelte, taste på mobilen mens man kjører eller kjøre i fylla.  Det er ikke slik at det bare er en selv som rammes om noe går galt. I verste tilfelle kan man kjøre på andre, men i beste tilfelle så går våre skattepenger til å behandle dem

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Jeg blir så overrasket over hvor lite oppegående enkelte mennesker er. Jeg burde slutte å la meg overraske. Samtidig er det så vanskelig å sette seg inn i tankegangen deres. Er de uvitne? Tror de ikke at ulykker kan ramme dem? Eller bryr de seg bare ikke? 

Anonymkode: 38adb...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg skal ta opp med styrer i bhg nå etter vinterferien. Vi har foreldre som har barn i alderen 2 og 5 år, som sitter på pute uten rygg. Så foreldre som har barnet på fanget de 300 meterne hjem. Må gjennom en farlig sving, der mange ikke holder 30.

Anonymkode: 99133...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har politiet kontroll på sikring av barn utenfor barnehagen, har vært tre ganger siden i høst.

Anonymkode: 4f650...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...