Den røde fare Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Jeg har ikke tenkt så over at ting i huset skal matche osv, men nå i det siste har interessen meldt seg. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få "stilen" gjennomført. Noen tips?
Zienna Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 14 timer siden, Den røde fare skrev: Jeg har ikke tenkt så over at ting i huset skal matche osv, men nå i det siste har interessen meldt seg. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få "stilen" gjennomført. Noen tips? Finnes masse nettsider om interiør og ideer på nett. Det er ikke så viktig at ting matcher, det er noe du selv bestemmer. For mye mach kan bli veldig kjedelig. Sjekk også bloggere om interiør, der finnes masse inspirerende der ute
Xavana Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 Jeg fikk aldri til det i det gamle huset vårt, og følte meg helt blåst på interiør - selv om jeg visste så godt hvordan jeg egentlig ville ha det! Men da vi flyttet startet jeg fra scratch. Valgte nøytrale basisfarger i innredningen; sort, hvitt, grått. Disse fargene har jeg på vegger, møbler, lamper og blikkfang som stor pynt, bilder, blomsterpotter ( slike ting som man ikke bytter ut så ofte). Valgte så en kontrastfarge som jeg bruker i ulike nyanser på alt "utskiftbart". Av ting du har fra før setter du frem det som passer inn i den fargepaletten du har valgt, det som ikke passer setter du vekk til det er tid for neste "makeover". Husk også på farger og stil når du kjøper nytt. Men det viktigste, tror jeg, er å tenke less is more. Begynn med få gjenstander, ikke klin på med med alt du eier og ønsker deg med en gang, men bo litt med den nye stilen før du evt. supplerer med mer etter hvert. Når du så har fått det like striglet som i interiørmagasinene, er det tid for å ta frem noen få personlige og betydningsfulle ting som gjør det til akkurat ditt hjem! 1
MiniMjau Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Skal rommene matche også? Jeg liker feks farger på veggene, men da blir det fort ulike farger i ulike rom. Blir det rotete. ikke fall i fella med "hvitt hvitt hvitt, litt sort og litt grått, med de riktige pyntetingene(i sort eller hvitt). Instagram bugner over av flotte hus med ekstrem lik og veldig kjedelig stil. 1
Leo Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Det er egentlig to muligheter. Enten kjører du på med ting du liker uavhengig av stil, men passer på at de matcher i farger/mønster eller så kjører du en stilart og varierer med farger/mønster. Og med "matcher" så mener jeg ikke helt lik fargenyanse, men at du velger farger som passer sammen. Pudderpasteller bare for å ta et eksempel. Og bruk tid. Begynn med de store og helt nødvendige tingene og så bygger du på etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå