Gå til innhold

kanskje dere norske kvinner har noe å lære av de asiatiske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,er en  kar i midten av 30 årene,(godt trent,litt høy(187) og ser ellers helt normal ut) som har prøvd å date litt asiatisk jenter fra nettet. Har tidligere vært litt skeptisk til disse, siden de fleste som bor her i norge har vært gift med en norsk mann, så skilt seg osv., men jeg må ærlig innrømme å si at jeg har så langt blitt meget positivt overrasket. 

Mitt inntrykk er at de er både mer åpene, lette å snakke med og krever mindre av deg en hva mange norske kvinner gjør. De er mer åpene for eventuelle "feil "du måtte ha(eller eventuelt gjøre på daten) og jeg føler derfor at de er mindre kravstore på en måte. De lar deg også å være en "mann" og forventer ikke ditt og datt...så lenge man er snill og grei og oppfører seg høflig. De virker også mindre bortskjemte, ut ifra det lille jeg har erfart.

Har jo også tidligere hørt mye dette fra menn som har vært sammen med asiatisk kvinner og kanskje det er noe sannhet i dette?Kanskje mange norske kvinner og kvinner generelt fra vesten har noe å lære av kvinner fra østen?

Hva tror dere?

Anonymkode: 721b5...9ce

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tror dette er en grov generalisering.

Gjest Blomsterert
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,er en  kar i midten av 30 årene,(godt trent,litt høy(187) og ser ellers helt normal ut) som har prøvd å date litt asiatisk jenter fra nettet. Har tidligere vært litt skeptisk til disse, siden de fleste som bor her i norge har vært gift med en norsk mann, så skilt seg osv., men jeg må ærlig innrømme å si at jeg har så langt blitt meget positivt overrasket. 

Mitt inntrykk er at de er både mer åpene, lette å snakke med og krever mindre av deg en hva mange norske kvinner gjør. De er mer åpene for eventuelle "feil "du måtte ha(eller eventuelt gjøre på daten) og jeg føler derfor at de er mindre kravstore på en måte. De lar deg også å være en "mann" og forventer ikke ditt og datt...så lenge man er snill og grei og oppfører seg høflig. De virker også mindre bortskjemte, ut ifra det lille jeg har erfart.

Har jo også tidligere hørt mye dette fra menn som har vært sammen med asiatisk kvinner og kanskje det er noe sannhet i dette?Kanskje mange norske kvinner og kvinner generelt fra vesten har noe å lære av kvinner fra østen?

Hva tror dere?

Er de født og oppvokst i Norge? Eller?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere?

Så en dokumentar om dating i Kina, det var ikke så veldig få krav kinesiske kvinner hadde. Punkt en var at mannen måtte eie egen bolig ellers var han uinteressant, det var faktisk en selvfølge. Jobb og utdannelse kommer helt på topp av kriterier, og de som ikke hadde god nok økonomi var helt utelukket. Datingen fungerte på en helt annen måte enn i Norge.   

Anonymkode: eeb47...893

• Liker 23
Skrevet

:sFun_sleeping:

Ble du inspirert av alle trådene som ble skrevet i dag? 

Hint: undertrykking. Når man er lært opp til å kun skulle behage mannen, er det ofte det man lever for. Så da klager man ikke da. Jeg derimot, har lært at vi begge skal bidra i hjem, jobb og med barn. Ettersom jeg har normal arbeidsdag og overtidsjobbing, krever jeg at mannen deltar i husarbeidet på lik linje som meg, og bidra økonomisk(selvfølgelig så lenge han har tilgangpå jobb og er frisk). 

Jeg ønsker også at han skal være stelt og kle seg i klær som ser fine ut (neida, hjemme går han som regel naken, etter mitt ønske :fnise: og når han skal på butikken, slenger han på seg joggis. Men nå mener jegnår vi skal ut osv), lukte godt og være vennlig. Nå begynte jeg å lure; hva er egentlig å være mann? Å se på fotball med en pils i hånda, og å være ute og mekke bil? Å være skikkelig robust arbeidskar?  For er forventningene jeg har til min mann så himla ille? Gjør mine forventninger til min mann at han blir mindre mann? Jeg kjenner ikke så mange kvinner som forventer så særlig mye mer av sin mann: at han er delaktig i det som skjer hjemme. Eller er det mann å gi faen? 

Hint 2: golddiggers som ser jævlig store muligheter i norske, eller nordiske, menn med mye penger og eget hus/leil. 

Takk gud for at jeg vokste opp i Norge hvor jeg har lært at jeg har lov til å ha egne meninger og kan forventeat han jeg deler livet med skal bidra på lik linje som meg,selv om det vil si at han må lahe middag i steden for å game.. 

Og herregud så mange meningsløse tråder det har vært rettet mit det kvinnelige kjønn i dag. Men morro er det da.. 

• Liker 35
Skrevet (endret)
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en dokumentar om dating i Kina, det var ikke så veldig få krav kinesiske kvinner hadde. Punkt en var at mannen måtte eie egen bolig ellers var han uinteressant, det var faktisk en selvfølge. Jobb og utdannelse kommer helt på topp av kriterier, og de som ikke hadde god nok økonomi var helt utelukket. Datingen fungerte på en helt annen måte enn i Norge.   

Anonymkode: eeb47...893

Men dette ser ikke mange i Norge: for om en kinesisk jente( som er født og oppvokst i asia selvfølgelig) møter en norsk mann, er mulighetene store for at mannen uten særlig mye jobb allerede har innfridd mange av kravene ved å ha engod og stabil lønn.

Så den dokumentaren jeg også. Helt ufattelig å høre om alle krav. En hel sjekkliste med ting som måtte hukes av før dama i det hele tatt ville vurdere å gå ut med mannen. Hjalp ikke å være the good guy der i gården. 

Endret av Sinsiew
Gjest Blomsterert
Skrevet
7 minutter siden, Sinsiew skrev:

:sFun_sleeping:

Ble du inspirert av alle trådene som ble skrevet i dag? 

Hint: undertrykking. Når man er lært opp til å kun skulle behage mannen, er det ofte det man lever for. Så da klager man ikke da. Jeg derimot, har lært at vi begge skal bidra i hjem, jobb og med barn. Ettersom jeg har normal arbeidsdag og overtidsjobbing, krever jeg at mannen deltar i husarbeidet på lik linje som meg, og bidra økonomisk(selvfølgelig så lenge han har tilgangpå jobb og er frisk). 

Jeg ønsker også at han skal være stelt og kle seg i klær som ser fine ut (neida, hjemme går han som regel naken, etter mitt ønske :fnise: og når han skal på butikken, slenger han på seg joggis. Men nå mener jegnår vi skal ut osv), lukte godt og være vennlig. Nå begynte jeg å lure; hva er egentlig å være mann? Å se på fotball med en pils i hånda, og å være ute og mekke bil? Å være skikkelig robust arbeidskar?  For er forventningene jeg har til min mann så himla ille? Gjør mine forventninger til min mann at han blir mindre mann? Jeg kjenner ikke så mange kvinner som forventer så særlig mye mer av sin mann: at han er delaktig i det som skjer hjemme. Eller er det mann å gi faen? 

Hint 2: golddiggers som ser jævlig store muligheter i norske, eller nordiske, menn med mye penger og eget hus/leil. 

Takk gud for at jeg vokste opp i Norge hvor jeg har lært at jeg har lov til å ha egne meninger og kan forventeat han jeg deler livet med skal bidra på lik linje som meg,selv om det vil si at han må lahe middag i steden for å game.. 

Og herregud så mange meningsløse tråder det har vært rettet mit det kvinnelige kjønn i dag. Men morro er det da.. 

Hvorfor må du hinte nedlatende mot asiatiske kvinner for å svare TS? Du hadde fint klart å uttrykke hvor godt du syns det er å være norsk uten å gjøre det.

Du syns sikkert Ts har et dårlig syn på norske kvinner. Men du kan vel egentlig ikke "ta" han på det når du selv uttrykker et dårlig syn på de asiatiske. Medsøstre er en fin bil.

• Liker 1
Skrevet

Tja. De norske kan sikkert lære thai av dem... Elles spansk, hvis de asiatiske kvinnene er fra Filippinene...

• Liker 8
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Blomsterert skrev:

Hvorfor må du hinte nedlatende mot asiatiske kvinner for å svare TS? Du hadde fint klart å uttrykke hvor godt du syns det er å være norsk uten å gjøre det.

Du syns sikkert Ts har et dårlig syn på norske kvinner. Men du kan vel egentlig ikke "ta" han på det når du selv uttrykker et dårlig syn på de asiatiske. Medsøstre er en fin bil.

Herregud.. er det mulig.. 

Hvor i all verden har jeg vært nedlatende mot asiatiske kvinner? Jeg stiller ret og slett kun spørsmål om hvorfor norske kvinner er så kravstore bare fordi vi ønsker at mannen skal bidra. Var hi ting til hvorfor undertrykking er med på å skaoe en kvinne som føyer seg etter mannen uansett hvor misfornøyd hun er. Og at mange av de som er ulykkelige går etter norske menn, både for å sikre egen økonomi og sin egen frihet. Videre stilte jeg spørsmål om hva en mann egentlig er.

Så; hvor var jeg så nedlatende mot asiatiske kvinner, egentlig? Ved at jeg hintet om undertrykking og golddiggers?  Hintingen var ikke nedlatende. Det er bare du som skal tolke alt i verste mening. Selv om du jo ikke er det spor bedre selv i andre tråder da.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 12
Gjest Blomsterert
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Herregud.. er det mulig.. 

Hvor i all verden har jeg vært nedlatende mot asiatiske kvinner? Jeg stiller ret og slett kun spørsmål om hvorfor norske kvinner er så kravstore bare fordi vi ønsker at mannen skal bidra. Var hi ting til hvorfor undertrykking er med på å skaoe en kvinne som føyer seg etter mannen uansett hvor misfornøyd hun er. Og at mange av de som er ulykkelige går etter norske menn, både for å sikre egen økonomi og sin egen frihet. Videre stilte jeg spørsmål om hva en mann egentlig er.

Så; hvor var jeg så nedlatende mot asiatiske kvinner, egentlig? Ved at jeg hintet om undertrykking og golddiggers? 

Ja,hvorfor skrive så mye når du vet hva det handlet om? 

Dessuten. De føyer seg ikke etter mannen uansett hvor misfornøyde de er. 

Endret av Blomsterert
  • Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Blomsterert skrev:

At du orker.. Fordi du skriver at jeg er nedlatende. Derfor oppsumerte jeg, og spør deg igjen: hvor var jeg nedatende?

Bare fordi jeg skriver hint:, betyr ikke at jeg er nedlatende. Det er bare for gi hint til hvorfor norske kvinner virker mer kravstore.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 7
Gjest Blomsterert
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sinsiew skrev:

At du orker.. Fordi du skriver at jeg er nedlatende. Derfor oppsumerte jeg, og spør deg igjen: hvor var jeg nedatende?

Du skriver at de er golddiggere. I ditt første svar. I ditt FORsvar tilla du ULYKKELIGE. Dermed så du selv og prøvde å rette opp.

Du skrev også at de føyer mannen uansett hvor misfornøyde de er. Det stemmer ikke.

De er heller ikke oppdratt til å behage mannen uansett. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Blomsterert skrev:

Dessuten. De føyer seg ikke etter mannen uansett hvor misfornøyde de er. 

Mange gjør faktisk det. Veldig mange kvinner kan ikke, eller tørr ikke gjøre noe annet

Mange er redd for å miste alt de har. Mange er redd på grunn av voldelige forhold. Både her og i Asia. Men i Asia er det undertrykking mer utbredt enn her i Norge. Pro lemet er når den undertrykte mentaliteten setter seg fast

Når man blir undertrykt, tror man at man ikke er verdt noe. Ved undertrykking blir man presset til å føye seg etter andre mennesker

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Blomsterert skrev:

Du skriver at de er golddiggere. I ditt første svar. I ditt FORsvar tilla du ULYKKELIGE. Dermed så du selv og prøvde å rette opp.

Du skrev også at de føyer mannen uansett hvor misfornøyde de er. Det stemmer ikke.

Hæ? Skjønte ikke det første du skriver. 

Hva gjorde kvinnen i Norge? Hisker du hva du har lært om hvordan kvinnen oppførte seg mens det var kvinneundertrykking i Norge? Har du lest Et Dukkehjem, for eksempel? 

Vet du egentlig noe om Asia? Asias historie med arrangerte ekteskap?  Bortføringen av unge asiatiske kvinner som blir giftet bort med menn de ikke vet hvem er?

I land hvor undettrykking står sterkt. Slik som i land som Pakistan, sa og slikt, lærer kvinnen at de skal behage mannen jo.. 

• Liker 7
Gjest Blomsterert
Skrevet
1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Mange gjør faktisk det. Veldig mange kvinner kan ikke, eller tørr ikke gjøre noe annet

Mange er redd for å miste alt de har. Mange er redd på grunn av voldelige forhold. Både her og i Asia. Men i Asia er det undertrykking mer utbredt enn her i Norge. Pro lemet er når den undertrykte mentaliteten setter seg fast

Når man blir undertrykt, tror man at man ikke er verdt noe. Ved undertrykking blir man presset til å føye seg etter andre mennesker

Og derfor er de golddiggere? Hvis du mener dette,så var det jo enda verre å kalle de golddiggerere. Men ok,du tok deg tydeligvis inn. Det er bra. Og det var derfor jeg "orket" også. Kvinner er ofte kvinner verst,og jeg misliker det hardt. 

Og bare for å tillegge det,så er asiatiske kvinner sterke. Nå er jo "asiatisk" et vidt begrep,men jeg kjenner noen fra Thailand og et par fra Korea. De ligger ikke på noen måte etter norske kvinner når det gjelder å stå opp for seg selv.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Blomsterert skrev:

Eh. Ja. Skjønte. Nei. Jeg rettet meg ikke opp. Jeg sier at fattige asiatiske kvinnen (det sier seg jo selv at en del av disse kan være ganske ulykkelige og gå en usikker fremtid i møte, dermed ulykkelige asiatere), ser mange muligheter i nordiske menn med mye penger for å sikre egen økonomisk fremtid. Jeg vet ikke hva du legger i ordet golddigger, men en golddigger for meg er en som går etter en mann eller dame med mye penger for å sikre at de selv sikrer fremtiden økonomisk. 

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet
2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Eh. Ja. Skjønte. Nei. Jeg rettet meg ikke opp. Jeg sier at fattige asiatiske kvinnen (det sier seg jo selv at en del av disse kan være ganske ulykkelige og gå en usikker fremtid i møte, dermed ulykkelige asiatere), ser mange muligheter i nordiske menn med mye penger for å sikre egen økonomisk fremtid. Jeg vet ikke hva du legger i ordet golddigger, men en golddigger for meg er en som går etter en mann eller dame med mye penger for å sikre at de selv sikrer fremtiden økonomisk. 

Ojojoj. Du kan ikke heller bare innrømme at du gjorde en feil,enn å pynte på og uskyldigjøre alt du skrev i første svar? Men jeg tenker i alle fall at det var godt du ble det bevisst.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Blomsterert skrev:

Og derfor er de golddiggere? Hvis du mener dette,så var det jo enda verre å kalle de golddiggerere. Men ok,du tok deg tydeligvis inn. Det er bra. Og det var derfor jeg "orket" også. Kvinner er ofte kvinner verst,og jeg misliker det hardt. 

Og bare for å tillegge det,så er asiatiske kvinner sterke. Nå er jo "asiatisk" et vidt begrep,men jeg kjenner noen fra Thailand og et par fra Korea. De ligger ikke på noen måte etter norske kvinner når det gjelder å stå opp for seg selv.

Jeg tror du misforstås hvordan jeg bruker begrepet golddigger her. Det er ikke egentlig boe negativt i så måte. Men en forklaring på hvorfor menn med mye penger blur attraktive for kvinner med lite penger, om du i tillegg kommer fra land eller steder hvor kvinneundertrykkelse er en stor del av deres hverdag. Så neid, jeg hentet meg ikke inn. Jeg var bare mer krass i mitt første innlegg fordi jeg ikke gadd å legge så mye i det.

Nå snakker jo jeg først og fremst om land som "henger litt etter" jeg da. Land som Pakistan, Saudiarabia (aner faktisk ikke hvordan det skrives), deler av korea, Japan, Kina og Thailand f.eks. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Vel,golddigger har aldri vært et positivt ladet ord.

Men ok. Jeg tror ikke du mente å være nedlatende. Jeg antar det etter å ha sett hva du skriver etterhvert.

Men det skjer ofte her inne. Om menn skriver noe om andre kvinner som provoserer,så hakker kvinnene ned på de menn "fremhever". Uten å tenke på at de da selv går rett i fella og opptrer "kvinnefiendlig". 

Jeg er bare obs på det,og føler for å si fra iblant når det skjer. God natt: -) eller,rettere sagt : god morgen: -)

Skrevet (endret)

Golddigger betyr jo bare at en person går etter menn eller kvinner på grunn av pengene. Såkedes er det verken positivt eller negativt ladet, men kan brukes på en del forskjellige måter :)

Kvinnefientlig syns jeg ikke at jeg fremtredte som. Det er opp til hvordan man tolker ting. Og alt kan tolkes kvinnefientlig om man legger godvilja til. 

Hehe,og kvinnefientlug er jeg absolutt ikke. Det er ingen ting jeg heller vil enn at mennesker, uansett kjønn skal ha det bra og få gjøre slik de vil innenfor lovens rammer.

Eneste jeg gjør er å sette ting på spissen, slik at folk forstår at ikke alt er svart/hvitt. Slik som at TS nå kanakje forstår hvorfor enkelte asiatere er lettereå hamed å gjøre ennenkelte norske, basert på kultur og miljø. 

Håper det var oppklarende.

Ha en god dag :)

Endret av Sinsiew
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...