Gå til innhold

Motstidende utsagn i Bibelen

Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er katolikk. Vi har en lang og solid teologisk forankring, og henger oss ikke på lettkjøpt fanatisme og overforenklede forestillinger (og bare for å ha sagt det er jeg sterk motstander av visse bakstreberske og strengt dogmatiske elementer i kirken. Vatikanet har ikke i alle henseende klart å holde følge med verden).

Anonymkode: 9c435...7b6

Tonen din er allt annet en den nestekjerligheten du skrev om tidligere.

Hva legger du i begrepet inkonsekvent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
24 minutter siden, debatant skrev:

Tonen din er allt annet en den nestekjerligheten du skrev om tidligere.

Hva legger du i begrepet inkonsekvent?

Det vet ikke du noe om, og dessuten tror jeg du forveksler meg med en annen. Du er ikke spesielt interessant å debattere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er katolikk. Vi har en lang og solid teologisk forankring, og henger oss ikke på lettkjøpt fanatisme og overforenklede forestillinger (og bare for å ha sagt det er jeg sterk motstander av visse bakstreberske og strengt dogmatiske elementer i kirken. Vatikanet har ikke i alle henseende klart å holde følge med verden).

Vatikanet var flinke til å samarbeide med både Hitler og Mussolini. Nå samarbeider de godt med den udemokratiske EU komisjonen. Sånn sett er de flinke til å være i senga til alle med makt. Videre er de flinke til å lage flotte kirker av pengene til lutfattige folk.

Katolikker kan vel tro på hva de vil om dagen, bare de betaler paven penger. I dag finnes sågar katolske muslimer. Og mye mer.

Videre tilber dere paven og Maria hvilket bryter det første bud.

På norsk heter det å være inkonsekvent.

I Norge har kristendom vært synonymt med protestantisme de siste 500 år.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, debatant skrev:

Vatikanet var flinke til å samarbeide med både Hitler og Mussolini. Nå samarbeider de godt med den udemokratiske EU komisjonen. Sånn sett er de flinke til å være i senga til alle med makt. Videre er de flinke til å lage flotte kirker av pengene til lutfattige folk.

Katolikker kan vel tro på hva de vil om dagen, bare de betaler paven penger. I dag finnes sågar katolske muslimer. Og mye mer.

Videre tilber dere paven og Maria hvilket bryter det første bud.

På norsk heter det å være inkonsekvent.

I Norge har kristendom vært synonymt med protestantisme de siste 500 år.

Disse påstandene har ikke rot i virkeligheten, og de er ondsinnede løgner. Jeg ville satt pris på om du lot være å lyve om ting du ikke vet noe om.

Hold deg heller til trådens tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse påstandene har ikke rot i virkeligheten, og de er ondsinnede løgner. Jeg ville satt pris på om du lot være å lyve om ting du ikke vet noe om.

Hold deg heller til trådens tema.

Bra du ikke forsvarer Vatikanets og "Guds vikars" gjerninger da.

Hadde håpet du tok innover deg hva pavekirken faktisk representerte.

Men forklar gjerne den solide teologiske forankringen pavekirken har for å bygge opp verdens største pedofili-nettverk...

Trådens tema er at Lafemm ikke evner å lese bibelvers i riktig kontekst.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, debatant skrev:

Bra du ikke forsvarer Vatikanets og "Guds vikars" gjerninger da.

Hadde håpet du tok innover deg hva pavekirken faktisk representerte.

Men forklar gjerne den solide teologiske forankringen pavekirken har for å bygge opp verdens største pedofili-nettverk...

Trådens tema er at Lafemm ikke evner å lese bibelvers i riktig kontekst.

Jo, jeg forsvarer vatikanet og paven, men det betyr ikke at jeg er ukritisk til alt som skjer der, eller er enig i alt. Og denne tråden handler ikke om dine paranoide forestillinger om vatikanet. Jeg kommer ikke til å svare deg mer om dette.

Usaklige rabuleringer om pedofilinettverk kan du holde kjeft om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg forsvarer vatikanet og paven, men det betyr ikke at jeg er ukritisk til alt som skjer der, eller er enig i alt. Og denne tråden handler ikke om dine paranoide forestillinger om vatikanet. Jeg kommer ikke til å svare deg mer om dette.

Usaklige rabuleringer om pedofilinettverk kan du holde kjeft om.

jeg er ikke paranoid, men er heller ikke redd for å kalle pavekirken for hva det er.

Det er faktisk ikke u-sakelig at den katolske kirke ødelegger tusenvis av småbarn ved perverse ideer.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, debatant skrev:

jeg er ikke paranoid, men er heller ikke redd for å kalle pavekirken for hva det er.

Det er faktisk ikke u-sakelig at den katolske kirke ødelegger tusenvis av småbarn ved perverse ideer.

Usmakelig innlegg. Hold deg for god til å ta kirken til inntekt for enkeltpersoners handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Usmakelig innlegg. Hold deg for god til å ta kirken til inntekt for enkeltpersoners handlinger.

En kirke som kontinuerlig sliter med samme usmakelige problemer, har aldri tatt et reellt oppgjør med nettopp det.

Det er pavekirkens likegyldighet til pedofili, eller dets stille støtte av det, som er usmakelig her.

I dag "reddet" paven 3 barnefamilier, say no more.....

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...