Gjest Blomsterert Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Måtte smile litt da en som bare er noen år eldre enn meg satt og uffet seg over hvor mye bedre alt var før internett og sosiale medier. Da,fortalte han,kunne folk oppføre seg,de lærte folkeskikk og de "løste problemer rundt kjøkkenbordet",hvor hele familien naturligvis var samlet hver dag i ren kvalitetstid over hjemmelaget middag. Det er ikke bare han som sier dette. Mange fler på min alder og oppover. Vel,den "idyllen" de beskriver stemmer jo ikke. Alt var ikke bedre før i det hele tatt. Alt var bare mer SKJULT. En la mer vekt på fasade,og hvordan omgåes andre uten unødige konflikter. Det var et mer konfliktsky samfunn. En "lærte å oppføre" seg. Men det betyr ikke at de gjorde hverken seg selv eller andre en tjeneste! Nå er det jo mange diskusjoner om hvor ødeleggende sosiale medier kan være. Folk hetser,kritiserer og kjefter. Jeg syns det er bra. Det er bra fordi det viser hva som bor i mennesker. Vet en ikke det,så får en heller ikke forandret noe. Og det kommer alltid opp de som er motsatt. Det er fremdeles mennesker som faktisk vil at mennesker bør skape en bedre verden. De hadde heller ikke syntes så godt om det ikke var for at det motsatte ble så synlig. Internett får alt synlig og tydelig,på godt og vondt. Det viser sannheten,vår natur. Det har helt klart sin misjon. Tror at om noe skal kunne gjøre verden bedre,så er internett det viktigste verktøyet.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Tror ikke det har noe med internett å gjøre. Mennesker generelt er "programmert" til å idyllisere fortiden. Alt var bedre i gamle dager vet du Anonymkode: d38c2...9d1
Gjest Blomsterert Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det har noe med internett å gjøre. Mennesker generelt er "programmert" til å idyllisere fortiden. Alt var bedre i gamle dager vet du Anonymkode: d38c2...9d1 Ja,det er jo sant: -D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå