Gå til innhold

Hvor viktig er det at en potensiell kjæreste har spennende interesser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett her inne på KG at noen mener at å bruke fritiden på f.eks. trening og venner ikke er spennende nok. Noen synes friluftsliv er en kjip interesse osv. osv.. Derfor lurer jeg på hvor viktig det er at en potensiell partner har spennende interesser? Hvilken interesser mener du er spennende og interessante? 

Anonymkode: d8b2b...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ønsker vel at en partner skal bringe noe mer inn i forholdet. 

• Liker 1
Skrevet

Hvilke interesser det er spiller egentlig ikke så stor rolle for min del så lenge han faktisk har interesser. Å være sammen med noen som ikke interesserer seg for noe som helst og som venter på at man selv skal bli ferdig med å drive med sine egne interesser er slitsomt og irriterende.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva som er spennende kommer vel ann på øyet som ser? for meg er det avgjørende med felles interesser for å maksimalt utvikle og leve livet sammen :) 

Endret av Torelli
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ha en kjæreste som har flere av de samme interessene som jeg har, synes selfølgelig mine interesser er superspennende, hvis ikke hadde jeg jo ikke interessert meg for det:p

Anonymkode: ca58d...039

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva han gjør spiller ingen stor rolle så lenge han har interesser og han brenner for disse. Engasjement, lidenskap og evner til å utvikle seg selv er viktig. Noe de beviser ved å ha interesser med mening for seg selv. 

Anonymkode: 5c42f...578

Skrevet

Hovedsaken er at han har egne interesser. Jeg har vært sammen med en hvis eneste interesse må ha vært meg, for det eneste han ville var å sitte hjemme i sofaen og holde hender. Når jeg holdt på med mitt ringte han og lurte på om jeg var ferdig snart. jeg holdt på å gå på veggen, og går aldri igjennom noe sånt igjen.

Han behøver ikke ha de samme interessene som meg heller, men han må respektere at jeg ikke er like interessert som han er. Om hans hobbyer er fotball og friluftsliv så er det helt greit det, men jeg kommer ikke til å bli glødende interessert i noen av delene bare på grunn av en eventuell kjæreste. Akkurat som at jeg ikke kommer til å kreve at han blir med meg på museum eller kunstgalleri. Man må tross alt ikke gjøre alt sammen.

• Liker 3
Skrevet

For meg spiller det ingen rolle hvilke interesser han har, bare det er noe. Vi trenger slettes ikke ha samme interessene i det hele tatt. Viktigste er at han har noe annet enn bare jobben og meg å tenke på .

Skrevet

Jeg tror jeg vet hvilken tråd du sikter til, og det var vel ingen som sa at det ikke var spennende nok, men heller det at folk som bare bruker dagene sine på jobb og trening er litt kjedelige mennesker. Det gjør dem ikke uaktuelle som partnere, iallefall ikke i mine øyne.

• Liker 1
Skrevet

Interesser som tar svært mye tid er ikke nødvendigvis noe pluss. Det holder lenge at han har et repertoir av ulike ting som han liker å gjøre fra tid til annen, som for eksempel å stå på slalom, gå på konserter, reise, friluftsliv, spille fotball, se film og teater, lage mat mm.

Han bør derimot ha noen meninger, og synes at en del saker og fagområder er interessante..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Yvonne skrev:

Hvilke interesser det er spiller egentlig ikke så stor rolle for min del så lenge han faktisk har interesser. Å være sammen med noen som ikke interesserer seg for noe som helst og som venter på at man selv skal bli ferdig med å drive med sine egne interesser er slitsomt og irriterende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Helt enig. 

Anonymkode: 0fac6...a5d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva han gjør spiller ingen stor rolle så lenge han har interesser og han brenner for disse. Engasjement, lidenskap og evner til å utvikle seg selv er viktig. Noe de beviser ved å ha interesser med mening for seg selv. 

"spiller ingen rolle bare han oppnår noe som jeg kan skryte av og nyte godene av hehe :)" 

Anonymkode: ce2bc...9cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fins ikke viktig. For meg vil det vel heller være en negativ ting om han er veldig oppslukt av en tidkrevende interesse. 

Anonymkode: 05690...fc9

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

"spiller ingen rolle bare han oppnår noe som jeg kan skryte av og nyte godene av hehe :)" 

Anonymkode: ce2bc...9cf

Hæ? Hva var det forsøk på? 

Jeg liker menn med egne tanker og verdier. Og med lidenskap. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil si tvert imot - de mest interessante menneskene har ofte nok med en jobb de brenner for, holde seg i form og være sosiale. Jeg har vel egentlig aldri datet en mann med noen helt ekstraordinære interesser. De fleste bruker mesteparten av tiden på jobb, dersom de er ambisiøse. Fritiden deles mellom litt trening, reise og sosialt - inklusive treffe meg. 

De har kanskje ting de driver med noe sesongavhengig, som slalom, jakt, seiling, klatring osv. Men det er ofte de samme tingene som går igjen.

Det som gjør en person interessant er jo personen. Noen av de mest kreative og interessante menneskene jeg kjenner har overhodet ikke "sære" hobbyer - de er bare interessert i mennesker og følger med på verdenen rundt seg. Jeg er ikke mer interessert i noen bare fordi de har en hobby få mennesker har. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer gira på en person som brenner for noe, men hva den tingen er betyr ikke så mye. Er et pluss at personen er litt aktiv så han klarer å gå opp trappa uten å bli andpusten, men hvis hovedinteressen er å lese bøker om 2. verdenskrig, så er det absolutt "godkjent". 

Viktigere er det at personen er litt åpen for å prøve nye ting. Vi trenger ikke begge elske de samme aktivitetene, men vil ha en kjæreste som faktisk blir med på ting.

Anonymkode: 71385...d18

AnonymBruker
Skrevet

Det er viktigere at vedkommende har en jobb han trives med og brenner for syns jeg.

Jeg ønsker at han skal ha litt samme interesser som meg når det gjelder trening og friluftsliv, fordi dette er en stor og viktig del av livet mitt. Jeg kan ikke være sammen med en utrent sofagris. Og i tillegg må han gjerne ha egne interesser. Jeg ønsker ikke at vi skal være sammen om alt, det er sundt å ha litt interesser hver for seg. Men hva dette er er det samme. Bare det ikke er å sitte å spille tv- eller dataspill hele døgnet.

-kvinne i slutten av 30-åra.

Anonymkode: 3f785...7e7

• Liker 1
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Jeg liker at en jente liker en del av de samme tingene  som meg, gjerne friluftsliv, men liker og at hun kan ha egen interesser så hun får litt alene tid. Hvis interessene er kunn, tv/film og data så synes jeg det er litt kjedelig, vil gjerne gjøre noe annet enn å bare sitte i sofaen med henne. Synes og det er et stort pluss hvis hun er sporty nok til å prøve litt av mine interesser, selv om hun ikke kommer til å da del i det senere, men så hun får et innblikk.

Skrevet

Som de andre sier, så er det viktigste at han faktisk er interessert i noe, annet enn Netflix og Facebook... Noe av det beste er jo folk som er veldig engasjert i jobben sin, for man bruker jo tross alt mye av livet sitt på jobb.

Hvis en mann er lidenskapelig opptatt av noe, så ville jeg strukket meg ganske langt for å lære hobbyen hans å kjenne og delta så mye som mulig, men det finnes grenser for hvor mange fotballkamper f.eks jeg orker å følge med på:tunge1:. På samme måte forventer ikke jeg at han skal bli helfrelst av mine hobbyer heller, men han må akseptere at det er noe jeg bruker mye tid og penger på.

Stort pluss om man finner en felles interesse, f.eks reising, siden det er hyggelig å gjøre noe sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...