Gå til innhold

Til dere som drikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og skal kjøre bil dagen etter. 

Hvilke forhondsregler er det dere tar? For min del så sjekker jeg promille.no hvor mye jeg kan drikker, så tar jeg en sikkerhetsmargin på 3 timer fra det tidspunktet jeg skal kjøre.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 31955...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i helgene så har jeg som oftest bare to øl eller et glass vin til maten. Da kjører jeg dagen etter uten å følge med på klokka. Er jeg ute på byen og det blir litt mye så lar jeg være å kjøre dagen etter, da frister som oftest soffan og tv'n mer:P må jeg noen vei så blåser jeg i promilletester... 

AnonymBruker
Skrevet

Har en breathalyzer som jeg sjekker meg med :danse:

Anonymkode: afd3b...009

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker maks to alkoholenheter dersom jeg skal kjøre dagen derpå. Gidder ikke å ta sjanser på å drikke mer, bli full og dermed undervurdere hvor mye promille jeg har dagen etterpå. Dersom jeg skal på en heidundrende fest kjører jeg ikke dagen etterpå, for selv om jeg er edru når jeg skal kjøre, er jeg ganske redusert med hodepine og kvalme osv. 

Anonymkode: d034b...78d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker maks to enheter hvis jeg skal kjøre dagen etter. Skal jeg ut og drikke "skikkelig" lar jeg bilen stå hele neste dag.

Anonymkode: 75304...f35

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det sjelden jeg har noe behov for å drive å regne på slikt, enten fordi jeg har drukket såpass lite (som oftest) eller fordi jeg bare lar bilen stå.

Hvor jeg har fått behov for å kjøre dagen etter, og drukket mer enn 2-3 øl, pleier jeg å bruke en promillekalkulator på nett. Baserer meg alltid på modellen med lavest promilleforbrenning, og legger inn pittelitt mer alkohol enn jeg drakk, pluss at jeg venter 2-3 timer etter kalkulatoren sier jeg skal være på 0.2 før jeg kjører. Da føler jeg meg trygg på at jeg ikke er over lovlig grense.

Anonymkode: f6144...af9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...