Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste middag med noen medstudenter for en stund siden og det var såpass koselig at vi ønsker å få i stand en ny middag. På første middagen lagde verten en rett og dessert jeg egentlig ikke er noe glad i, men spiste  likevel. Nå insjer hun i facebookgruppen vår  på en ny middag hos  seg med samme mat på menyen. Finnes det en fin måte å spørre om vi kan spise noe annet? Skulle gjerne tilbydd å lage maten hos meg, men jeg har ikke stue.

Anonymkode: d6323...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare skrive at det var veldig hyggelig, men at det kunne være interessant om man prøvde litt forskjellig mat?

AnonymBruker
Skrevet

Foreslå at dere lager den sammen/spleiser på ingredienser, men lager maten på hennes kjøkken?

Anonymkode: f6d90...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ville vært forferdelig uhøflig av deg å legge deg opp i hva en annen person serverer når hun inviterer deg hjem til seg på mat. Den som inviterer og lager maten, bestemmer menyen. Så kan du heller bestemme menyen når du inviterer folk hjem til deg. 

Om det er veldig nære venner, og spleiselag, og dere lager maten sammen, DA kan du være med å planlegge menyen. Om du derimot ikke skal være med på matlagingen, spiser du det du får servert, punktum. 

Anonymkode: a3216...4ef

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre om du skal avlaste verten litt, med å ta med dessert.. Sånn at hun slipper unna med all matlaging, siden hun har stilt opp så mye. Legg vekt på at du vil gjøre det for å hjelpe...

Vinn vinn.. Du blir sett på som omtenksom, verten slipper en rett, og du slipper vond dessert, uten at du behøver å si det til verten.. :)

Anonymkode: 0ed00...07b

• Liker 5
Skrevet

Du høres kresen og utakknemlig ut. Var maten virkelig så dårlig/vond? Jeg lurer veldig på hva retten og desserten var.

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at vi spleiser på maten så nei jeg synes ikke verten alene skal bestemme hva som skal serveres.

TS

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at vi spleiser på maten så nei jeg synes ikke verten alene skal bestemme hva som skal serveres.

TS

Selv om dere spleiser så synes jeg at den som faktisk lager maten skal få legge føringen på hva hun vil lage. Er nesten frekkere å bare kjøpe inn å bestemme hva hun skal lage, det kan jo være en rett som er langt utenfor komfortsonen hennes..

Men: hva med å foreslå at dere alle lager en rett hver? Tapas? Foreslå å prøve noe nytt, og legg det frem sånn at det ikke er riktig at hun skal måtte lage maten på nytt igjen helt alene. 

• Liker 1
Skrevet

Du får insje på at hun insjer på å lage noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er hun og ikke du som skal lage maten, er det hun som bestemmer. Om du ikke liker maten, og ikke vil spise det, kan du alltids takke nei. Men altså, er maten virkelig sååå fæl? Om det bare er sånn at det er greit nok, så ville jeg spist det, og heller invitert hjem til meg neste gang. Da kan du bestemme menyen. 

Anonymkode: a3216...4ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...