AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Hei, jeg håper instendig noen kan hjelpe meg da jeg ikke får tak i min advokat. Jeg har vært igjennom en barnefordelingssak hvor dom er at barna er hos far annenhver uke fra onsdag til mandag og resterende hos mor. I påsken fikk far barna på mors dager og mor fikk barna på fars dager. I nedfelt dom står det ingenting om hvilke uker som har vært mors og fars, men det har alltid vært sånn at mor har barna på oddetallsuker og deler inn i partallsuke, og far på partallsuker. Slik som ferien ble nå vil det si at det skal gå 15 dager før barna skal tilbake til far, han mener at barna skal til han allerede denne uken og er av den mening at samvær alltid forskyves etter ferie. Jeg har gitt han mulighet til å møte barna i mellomtiden da jeg forstår at det er mange dager uten samvær. Kan noen svare meg på dette spørsmålet - er det alltid slik? Hvorfor spør jeg om dette? Jo fordi min turnus er lagt opp slik at all ugunstig arbeidstid og helgearbeid er lagt til de dagene far har barna og dette vil snu "alt på hodet" da jeg i hovedsak må skaffe barnevakt til barna annenhver helg fra onsdag til og med søndag noe som er utenkelig og virkelig ikke en god løsning med tanke på barna. Og til de av dere som tipper at samarbeidet er elendig - dere har rett, det eksisterer ikke. Mvh superfortvilet mor. Anonymkode: 13779...ec9
HarvestMoon Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Ingen ting forskyves. Derimot så har de aller fleste egne punkter i samværsavtalen som gjelder sommerferie, høstferie, jula, vinterferie, påsken, fridager i mai. Spesielt når man har et dårlig samarbeid, så er det beste man kan gjøre å ha en krystallklar avtale, som tar for seg det nevnte, bursdager, spesielle familiedager osv. Endret 29. mars 2016 av HarvestMoon
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Vi forsyner ikke. Etter ferier er det noen ganger slik at det er lenge til samvær hos far, mens neste gang er det omvendt. Det jevner seg ut. Her kjører vi også turnus etter hvor barna er så at det hele tiden skal endres hadde ikke fungert. Anonymkode: 51626...9d5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Fikk omsider svar fra en tidligere advokat. Han bekrefter det dere ovenfor skriver, "ferie trer i stedet for vanlig samvær. Altså forskyves det ikke". Det finnes ingen paragraf på dette men er sikker praksis. Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare - og det gjør så utrolig godt å lese at dere her inne har fått til gode løsninger. Skal inn i runde to snart (lagmannsretten, han har anket) og skal ha en idiot sikker dom vedr samvær/ferie, overlevering, tidspunkter med mer. Er så utrolig, utrolig sliten av at ingenting kan løses uten konflikt eller at advokater innblandes. Gang på gang gir jeg etter for å dempe nivået av akkurat konflikt. Jeg ønsker genuint ett godt samarbeid. Anonymkode: 13779...ec9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå