Aishalol Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 (endret) hvorfor skal dere bry dere om hva en kvinne har på seg? hvorfor skal dere gi stygge blikk til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du snakke stygt bak ryggen til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du egentlig bry deg om hva en stakkar har på seg? Vi muslimer har på oss hijab, dere norske har på dere shorts og vanlige klær. Dere liker gjerne å vise lit hud mens vi liker å dekke oss til? ER DET ET JÆVLA PROBLEM? Jeg vil ikke være frekk, men dette er nok! Hvorfor skal dere faen meg diskurtere hva en muslims ung jente har på seg? Mind your own buisness og ikke bry deg om hva alle andre gjør eller har på seg, idioter. Endret 29. mars 2016 av Aishalol 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 jeg får triste ekle assosiasjoner til hijab og den der greia. da tenker jeg KUN på omskjæring. SER JEG negere tenker jeg på OMSKJÆRING og kRIG. ser jeg hvite eller norske tenker jeg på KINESERE OG FOTBINDING. DETTE gjør mitt liv meget trist og det eneste som hjelper er å gå kun med sportsklær. skulle ønske jeg ikke hadde disse assosiasjonene, tør ikke tenke på hva slags assosiasjoner en sportsbag full av truser i en restaurant kunne gitt meg. DA kommer vi over til " andre" problemer. Anonymkode: 56e81...42d 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 Ah.....The drama... Anonymkode: 82f4d...6a6 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 5 minutter siden, Aishalol skrev: hvorfor skal dere bry dere om hva en kvinne har på seg? hvorfor skal dere gi stygge blikk til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du snakke stygt bak ryggen til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du egentlig bry deg om hva en stakkar har på seg? Vi muslimer har på oss hijab, dere norske har på dere shorts og vanlige klær. Dere liker gjerne å vise lit hud mens vi liker å dekke oss til? ER DET ET JÆVLA PROBLEM? Jeg vil ikke være frekk, men dette er nok! Hvorfor skal dere faen meg diskurtere hva en muslims ung jente har på seg? Mind your own buisness og ikke bry deg om hva alle andre gjør eller har på seg, idioter. Milde Moses - vennligst ro deg ned noen hakk! For øvrig har jeg ingen "jævla problem" med hva enn du måtte finne på å ikle deg. Bare slapp av litt, ok? Anonymkode: 76aff...b9b 5
Gjest Blomsterert Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 8 minutter siden, Aishalol skrev: hvorfor skal dere bry dere om hva en kvinne har på seg? hvorfor skal dere gi stygge blikk til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du snakke stygt bak ryggen til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du egentlig bry deg om hva en stakkar har på seg? Vi muslimer har på oss hijab, dere norske har på dere shorts og vanlige klær. Dere liker gjerne å vise lit hud mens vi liker å dekke oss til? ER DET ET JÆVLA PROBLEM? Jeg vil ikke være frekk, men dette er nok! Hvorfor skal dere faen meg diskurtere hva en muslims ung jente har på seg? Mind your own buisness og ikke bry deg om hva alle andre gjør eller har på seg, idioter. Alt diskuteres. Hijab og de som kler for mye av seg. Det er ikke et problem for alle. For noen er det. En må tåle diskusjoner,men unngå hets.
Gjest Aye Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Jeg liker ikke hijab for det er et islam tegn og jeg liker ikke islam. Enkelt og greit. Liker ikke noe slags religioner for alt er tull lagt av MENNESKER (må gå an å tro på Gud og alt mulig uten en forbanna religion), men andre religioner dekker seg ikke til ihvertfall.
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Folk kan spare seg for å kommentere hvis det ikke er noe saklig, herregud så modne folk er. Ts, jeg er forsåvidt enig med deg. Du formulerer deg litt... Ugreit... Hvis det er det rette ordet, men det er vel fordi du er sint og opprørt? Uansett, jeg er enig i at mennesker burde være frie nok til å selv kunne bestemme hva en vil bruke av klær selv, både menn og kvinner. Hijab og Niqab er like godtatt her i Norge, som bikini er i muslimske land. Slik er det bare - I Norge handler det om hat mot Islam pga. misforståelser, terrorister og fremmedfrykt, mens i muslimske land handler det om at kvinner bare skal være til for sin mann, fordi det også handler om selvrespekt både fra medmennesker (menn) og Gud. Jeg selv er imot Hijab og spesielt Niqab, fordi jeg syns at så lenge et menneske er et godt menneske, så burde ikke det å dekke seg til bety så mye for Gud. Jeg syns også at mennesker burde være frie til å kunne selv bestemme sin egen stil og klær - Og der kommer det med Islam inn: Islam tillater ikke at kvinner kler seg som de selv ønsker. Til tross for mine tanker fra avsnittet over meg, respekterer jeg andres avgjørelser av klær, ettersom det ikke har en dritt med meg å gjøre. Mennesker er forskjellige, slik er det bare, og det vil nok dessverre også bli sånn i en lang tid fremover.
Gjest cheshirecat Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Fordi den indirekte fremstiller kvinner som et seksuelt objekt. Jeg liker heller ikke klær som er ekstremt minimale og seksualiserer kvinner. Så de minimalistiske plastikk sykepleier- uniformene, hullete stayups og burkaen/hijaben/niqaben din - hører alle hjemme til på soverommet eller et haloween party..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 19 minutter siden, Aishalol skrev: hvorfor skal dere bry dere om hva en kvinne har på seg? hvorfor skal dere gi stygge blikk til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du snakke stygt bak ryggen til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du egentlig bry deg om hva en stakkar har på seg? Vi muslimer har på oss hijab, dere norske har på dere shorts og vanlige klær. Dere liker gjerne å vise lit hud mens vi liker å dekke oss til? ER DET ET JÆVLA PROBLEM? Jeg vil ikke være frekk, men dette er nok! Hvorfor skal dere faen meg diskurtere hva en muslims ung jente har på seg? Mind your own buisness og ikke bry deg om hva alle andre gjør eller har på seg, idioter. Ja det er faktisk et jævla problem fordi hijab/burka kun er et symbol på kvinneundertrykkelse. Og det verste er at det legges frem som om hijab/burka har vært vanlig i all tid, det har det ikke. Google bilder fra Iran/Irak osv fra 70-tallet så ser dere at det var absolutt ikke vanlig for kvinner å bruke hodeplagg. Det er påfunnet for å umyndiggjøre kvinnen og jeg nekter å godta at det skal være greit. Anonymkode: 8c9b3...ddb 11
Aishalol Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 29. mars 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg får triste ekle assosiasjoner til hijab og den der greia. da tenker jeg KUN på omskjæring. SER JEG negere tenker jeg på OMSKJÆRING og kRIG. ser jeg hvite eller norske tenker jeg på KINESERE OG FOTBINDING. DETTE gjør mitt liv meget trist og det eneste som hjelper er å gå kun med sportsklær. skulle ønske jeg ikke hadde disse assosiasjonene, tør ikke tenke på hva slags assosiasjoner en sportsbag full av truser i en restaurant kunne gitt meg. DA kommer vi over til " andre" problemer. Anonymkode: 56e81...42d Wow, jeg så kommentaren din og jeg ville bare si at du går glipp av mye i livet. Jeg syntes synd på rasister som alltid må dømme en person pga hudfarge, religion eller hvordan h*n ser ut. Du går glipp av veldig mye i livet når du har den holdningen. Du går glipp av å hilse på den snille mannen i kassa, eller den koselige dama i byen som du ga stygge blikk til. Jeg vil at du slutter med holdningen din og at heller kan starte å gi folk en sjanse før du slenger dritt ut av munnen din. Med all respekt, jeg vil ikke være frekk. Men med enkelte menensker går det ikke, prøv å være hyggelige med ulendinger. Vi prøver å være hygglige mot deg, jeg aner ikke hvem du er, men jeg tror at jeg hadde gitt deg et lite smil hvis jeg hadde sett deg på butikken. Slutt med den dårlige holdningen å gjør noe du er glad i, tren, spis sunt, øv til en prøve å le. Prøv å gjøre hver dag til en god dag. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 23 minutter siden, Aishalol skrev: hvorfor skal dere bry dere om hva en kvinne har på seg? hvorfor skal dere gi stygge blikk til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du snakke stygt bak ryggen til en kvinne som dekker seg til? Hvorfor skal du egentlig bry deg om hva en stakkar har på seg? Vi muslimer har på oss hijab, dere norske har på dere shorts og vanlige klær. Dere liker gjerne å vise lit hud mens vi liker å dekke oss til? ER DET ET JÆVLA PROBLEM? Jeg vil ikke være frekk, men dette er nok! Hvorfor skal dere faen meg diskurtere hva en muslims ung jente har på seg? Mind your own buisness og ikke bry deg om hva alle andre gjør eller har på seg, idioter. Snakk om å ha piggene ute! Ro deg ned, lille venn! For min del kan du godt kle deg som en ninja hvis du ønsker det. Jeg har et større problem med hvordan du debatterer enn hvordan du kler deg, for å det slik Anonymkode: 0fe02...09f 6
Aishalol Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 29. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er faktisk et jævla problem fordi hijab/burka kun er et symbol på kvinneundertrykkelse. Og det verste er at det legges frem som om hijab/burka har vært vanlig i all tid, det har det ikke. Google bilder fra Iran/Irak osv fra 70-tallet så ser dere at det var absolutt ikke vanlig for kvinner å bruke hodeplagg. Det er påfunnet for å umyndiggjøre kvinnen og jeg nekter å godta at det skal være greit. Anonymkode: 8c9b3...ddb Ja, hva med Norge for mange år siden? Jesu sin mor gikk med hodeplagg og lange skjørt for å dekke seg til. Også i Norge, folk gikk med lange fine kjoler. Jeg har ikke sett ett eneste bildet av en tenåring for 70/80 år siden som har gått på en shorts og en croptop. Men som jeg sa så har jeg ingenting i mot hva andre har på seg. Det er dem sitt valg hva de selv vil ha på, idiot.
Aishalol Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 29. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjesp.... Anonymkode: 6dfab...bfa hvis det er så jævla kjedelig kan du vel unngå å lese inlegget? takk! 2
Aishalol Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #16 Skrevet 29. mars 2016 16 minutter siden, Aye skrev: Jeg liker ikke hijab for det er et islam tegn og jeg liker ikke islam. Enkelt og greit. Liker ikke noe slags religioner for alt er tull lagt av MENNESKER (må gå an å tro på Gud og alt mulig uten en forbanna religion), men andre religioner dekker seg ikke til ihvertfall. lol, taper.
Aishalol Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #17 Skrevet 29. mars 2016 10 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Folk kan spare seg for å kommentere hvis det ikke er noe saklig, herregud så modne folk er. Ts, jeg er forsåvidt enig med deg. Du formulerer deg litt... Ugreit... Hvis det er det rette ordet, men det er vel fordi du er sint og opprørt? Uansett, jeg er enig i at mennesker burde være frie nok til å selv kunne bestemme hva en vil bruke av klær selv, både menn og kvinner. Hijab og Niqab er like godtatt her i Norge, som bikini er i muslimske land. Slik er det bare - I Norge handler det om hat mot Islam pga. misforståelser, terrorister og fremmedfrykt, mens i muslimske land handler det om at kvinner bare skal være til for sin mann, fordi det også handler om selvrespekt både fra medmennesker (menn) og Gud. Jeg selv er imot Hijab og spesielt Niqab, fordi jeg syns at så lenge et menneske er et godt menneske, så burde ikke det å dekke seg til bety så mye for Gud. Jeg syns også at mennesker burde være frie til å kunne selv bestemme sin egen stil og klær - Og der kommer det med Islam inn: Islam tillater ikke at kvinner kler seg som de selv ønsker. Til tross for mine tanker fra avsnittet over meg, respekterer jeg andres avgjørelser av klær, ettersom det ikke har en dritt med meg å gjøre. Mennesker er forskjellige, slik er det bare, og det vil nok dessverre også bli sånn i en lang tid fremover. endelig en som forstår, thanks hun!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, Aishalol skrev: Ja, hva med Norge for mange år siden? Jesu sin mor gikk med hodeplagg og lange skjørt for å dekke seg til. Også i Norge, folk gikk med lange fine kjoler. Jeg har ikke sett ett eneste bildet av en tenåring for 70/80 år siden som har gått på en shorts og en croptop. Men som jeg sa så har jeg ingenting i mot hva andre har på seg. Det er dem sitt valg hva de selv vil ha på, idiot. Forskjellen er KVINNEUNDERTRYKKELSE. Det er du som er idioten her, det er helt klart. Jeg nekter å akseptere kvinnehat og kvinneundertrykkelse, noe hijab og burka kun er et eneste stort symbol på. Anonymkode: 8c9b3...ddb 5
Gjest Aye Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, Aishalol skrev: lol, taper. Er jeg taper for det om jeg ikke elsker islam? Haha jaja. Da vil jeg med glede være en taper!
Gjest Blomsterert Skrevet 29. mars 2016 #20 Skrevet 29. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å ha piggene ute! Ro deg ned, lille venn! For min del kan du godt kle deg som en ninja hvis du ønsker det. Jeg har et større problem med hvordan du debatterer enn hvordan du kler deg, for å det slik Anonymkode: 0fe02...09f Ja,for "ro deg ned lille venn" er jo greit å bruke i en debatt? Sorry,men der tabbet du deg ut,og jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder kommentere det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå