Mobi123 Skrevet 29. mars 2016 #1 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei, Kjøpte leilighet for rett over ett år siden. Har nå kommet til et punkt hvor jeg har veldig lyst til å gjøre noe med kjøkkenet. Har funnet ut at det å pusse ned og hvitolje feks (som jeg først tenkte på) ikke er så aktuelt da det visst er stor risiko for at det går galt. Vurderer nå om jeg skal sprøytemale kjøkkenet. Bytte benkeplate, vask, ventilator, hvitevarer og slikt er virkelig på tide. Så det er med i planleggingen. Ønsker å bytte vegglyset på den ene siden med to pendellamper og ta bort den hvite hyllen. Er usikker på malingen da jeg har sett hjemmemalte kjøkken som virkelig ser hjemmemalte ut. Men også sett bilder hvor resultatet ser veldig fint ut! Ser for meg et hvitt kjøkken med mer minimalistiske håndtak, mulig hvit benkeplate og "betong"panel på vegg over komfyren. Hva tenker du? Kan det bli fint, eller vil det bare bli verre? Har du noen tips eller forslag? Hilsen ei som er litt desperat etter forandring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 29. mars 2016 #2 Del Skrevet 29. mars 2016 Har du undersøkt muligheten for nye skapdører? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aerox Skrevet 29. mars 2016 #3 Del Skrevet 29. mars 2016 Mine foreldre satte bort en slik jobb til ett firma som hadde spesialisert seg på å fornye kjøkken. Det ble helt sinnsykt bra! Tror de holdt til i nærheten av Hønefoss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajal Skrevet 29. mars 2016 #4 Del Skrevet 29. mars 2016 Hva med å bare kjøpe nye fronter? Hvor er kjokkenet fra? Eller så vet jeg at billakkerere tar på seg oppdrag med å spraylakkere kjøkkenfronter. Det blir meget pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Del Skrevet 30. mars 2016 Det kjøkkenet der er da ikke heltre? Er uansett så lite at jeg ville sjekket at det ikke blir nesten billigere med nytt enn spraymaling. Anonymkode: 6f577...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulfina Skrevet 30. mars 2016 #6 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg synes kjøkkenet var veldig fint nå jeg da.. Vet du hva fargen på veggen bak sofaen din heter? Den var knallfin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 30. mars 2016 #7 Del Skrevet 30. mars 2016 Du liker neppe hva jeg ville gjort, men sier det likevel 1. Fjernet alle skapdører på overskap til høyre for ventilatoren. Plassert kopper, tallerkener, krydderkrukker osv der. 2. Malt veggen helt fra døren inn til stuen og forbi kjøleskapet i en mørk blå farge. F.eks. Jotuns Deco Blue (matt), som vil passe godt til fargen på stueveggen. 3. Ville beholdt benkeplaten, men lagt blå/hvite/sennepsgule fliser (à la Frankrike) mellom overskap og benk. . 4. Malt sideveggen på underskapet som vender mot stuen i samme mørk blå farge. Ger hadde jeg hatt knagger med plass for kjøkkenhåndklær i gult, sort, hvitt og dyp oransje. Altså, jeg hadde ikke malt kjøkkenet! I stedet hadde jeg gitt kjøkkenet mer liv med farger, grønne krydderplanter i krukker/kasser og ved bruk av tekstiler. Det ville gjort leiligheten mer intim, mer personlig og mer fargerik. De hvite hyllene ville kommet fram, og tingene ville synes bedre mot en mørk bakgrunn. Belysning må komme til sist, men er viktig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #8 Del Skrevet 1. april 2016 Noen jeg kjenner hadde skikkelig stygt eikekjøkken, og så bestemte de seg for å fikse det litt uten å bytte ut. De malte veggene med Jotun Sobel, la slike hvite t-banefliser over det hele der innredningen var (også opp til taket over overskapene), og byttet ut benkeplaten. I tillegg kjøpte de litt designstæsj til å pynte med. Det ble kjempefint og et helt nytt kjøkken! Anonymkode: 3e872...03d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelisse Skrevet 15. juni 2017 #9 Del Skrevet 15. juni 2017 Det der ligner VELDIG på IKEA-kjøkkenet jeg kvittet meg med for et par år siden. Det er slett ikke sikkert sprøytemaling er noe billigere enn å bytte ut hele kjøkkenet. Jeg ville vurdert høyskap der du har en ene hyllen bak kjøkkenbordet, og kuttet ut alle overskapene over kjøkkenbenken. Jeg er føler meg halvkvalt hvis det blir for mye greier, og ville gått for et enkelt hvitt kjøkken (uten profiler). Ville malt veggen til høyre i en egnet farge (fargevalg kommer an på lysforhold i rommet for øvrig - men hva med kalkmaling?), og hatt enkle fliser som splashscreen på veggen med komfyren (gjerne hele veien opp til taket). Subwaytiles er kult, men ikke velg for mørk fug (da blir det bare masete). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. juni 2017 #10 Del Skrevet 16. juni 2017 Ryddet for reklame. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå