Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet strafferammen på forsikringssvindel der en person få skader på bilen som er dekket av forsikringen, men samtidig påstår at en gammel skade skjedde samtidig som den nye uten at det er sant? Er dette noe som blir slått hardt ned på om det blir oppdaget?

Anonymkode: 24d59...c86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på grovheten. Men den største straffen er nok at en aldri får tegne noen forsikringer hos noe forsikringsselskap. En blir svartelistet. Prøv da f.eks. å reise til USA! 

Anonymkode: 466ce...f00

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på grovheten. Men den største straffen er nok at en aldri får tegne noen forsikringer hos noe forsikringsselskap. En blir svartelistet. Prøv da f.eks. å reise til USA! 

tull. du blir "svartelistet" fra det gjeldende selskapet.

Uten at jeg vet dette med 100% sikkerhet så mener jeg at de slår hardt ned på forsikringssvindel selv om det er av lav karakter. Ikke sikkert de drasser deg opp i lagmannsretten for eksempelet du skisserer, men det vanker nok en kraftig avkortning eller totalt bortfall av erstatning på kaskodelen. 

Anonymkode: 759eb...45e

AnonymBruker
Skrevet

Og alle typer svindel gir dyrere premier for oss andre. Du er en egoist hvis du gjør slikt, og ingen liker en egoist.

Anonymkode: d8d86...409

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten at jeg vet dette med 100% sikkerhet så mener jeg at de slår hardt ned på forsikringssvindel selv om det er av lav karakter. Ikke sikkert de drasser deg opp i lagmannsretten for eksempelet du skisserer, men det vanker nok en kraftig avkortning eller totalt bortfall av erstatning på kaskodelen. 

Du skjønner tydeligvis lite juss. 

Alt Nordea trenger å gjøre i dette tilfellet er å anmelde, så vil påtalemyndigheten ta ut tiltale. 

AnonymBruker
Skrevet

Det la seg som regel gjøre å se om en skade er ny eller gammel, så jeg ville ikke tatt sjansen på å være uærlig TS.

Anonymkode: 3f60c...db6

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, nei, du tuller og trenger å oppdatere deg på forsikrinssvindel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...