Gå til innhold

13-åring som poserer på insta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En 13-åring i familien har lagt ut et bilde av seg selv på instagram. Hun har på seg en minimal bikini, og hun poserer og gjør seg veldig til, skyter ut rumpa og etter min mening blir dette veldig kvalmende. Jenta er 13 år!

Jeg ga et hint til faren som har bedt henne fjerne det, men allikevel synes jeg han bagatelliserer det. "Det er jo bare et strandbilde", "hun er hvertfall ikke naken, det er mange som legger ut slike bilder også". Jeg mener IKKE at det "bare er et strandbilde" når jenta gjør alt for å se sexy ut og man ser halve rumpeballene. 

Hva synes dere? Overreagerer jeg?

Anonymkode: 82c77...ba1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at du overreager og synes det er trist at vi lever i en kultur som seksualiserer barn i stadig større grad. Se bare på missekonkurranser for barn og barnemodeller f.eks. (Vi er ikke helt der enda, men det er vanlig i Amerika og vi følger som regel etter dem).  

Anonymkode: b50f6...b64

• Liker 7
Skrevet

Hvem er du i forhold til jenta? Sånn hvilken relasjon.

Har dere god kontakt?

Skrevet

Jeg synes ikke at du overreagerer. Slik oppførsel er smakløs. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 13-åring i familien har lagt ut et bilde av seg selv på instagram. Hun har på seg en minimal bikini, og hun poserer og gjør seg veldig til, skyter ut rumpa og etter min mening blir dette veldig kvalmende. Jenta er 13 år!

Jeg ga et hint til faren som har bedt henne fjerne det, men allikevel synes jeg han bagatelliserer det. "Det er jo bare et strandbilde", "hun er hvertfall ikke naken, det er mange som legger ut slike bilder også". Jeg mener IKKE at det "bare er et strandbilde" når jenta gjør alt for å se sexy ut og man ser halve rumpeballene. 

Hva synes dere? Overreagerer jeg?

Da varsler du instagram. Enkelt om du går inn der

Anonymkode: 5913a...423

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke at du overreager og synes det er trist at vi lever i en kultur som seksualiserer barn i stadig større grad. Se bare på missekonkurranser for barn og barnemodeller f.eks. (Vi er ikke helt der enda, men det er vanlig i Amerika og vi følger som regel etter dem).  

Eh, jeg tror du undervurderer hvor påvirket barn og unge tenåringer blir av den "sexy" kulturen vi er omringet av. Sexy kvinner i reklamer, som pynt på tilstelninger, i musikkvideoer og programledere kan gjerne være pene slik at seerne har noe pent å se på.

Og det er ingen som skjønner at senere så utvikler dette seg til sykelig opptatthet av eget utseende, tusener av penger på klær og sminke for å se "bra ut", tror at man er bare verdifull om man er pen. Er man stygg kan man like gjerne hoppe i havet, spiller ingen rolle om man har talenter på andre områder eller andre gode egenskaper. Osv.

Anonymkode: 40861...279

Skrevet

Jeg synes heller ikke du overreagerer, synes derimot far reagerer altfor lite! Bra han har bedt henne fjerne det i det minste...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i samme situasjon med en niese faktisk.  Kom over et lettkleddbilde hun postet på instagram og da var hun 13 år.  Ga beskjed til mora som tok en alvorsprat med jenta,  og bildet ble fjernet.  Mener å huske at jenta fikk litt strengere regler angående nettbruk etter dette.  

Men det er ikke lett!  Ungene trenger voksne som forteller litt av farene ved nettbruken. Det er dessverre ikke bare snille og gode mennesker bak skjermene der ute. Privat profil bør være et minstekrav når de er så unge. 

Anonymkode: 42334...12d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da varsler du instagram. Enkelt om du går inn der

Anonymkode: 5913a...423

Bryr de seg om det da?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr de seg om det da?

Forhåpentligvis vil de ikke ha rykte på seg for å være en side med bilder av lettkledde barn i seksuelle positurer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer, og har merket at barn har forandret seg drøyt, har selv lagt merke til personer på 12-18 som deler sexhistorier, bikinibilder, kuttebilder, rumpe bilder, puppe bilder og you name it. Spessielt det meste av det skjer i en gruppe på facebook med over 60 000 andre jenter i.. Finnes jo grenser, hva skjer med generasjonen...

Anonymkode: e85da...dcb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS, så fint at du sier ifra. Har selv en datter som er ni år, og gruer meg allerede til hun skal bli tenåring i dagens samfunn. Jeg hadde satt stor pris på om noen ga meg beskjed hvis mitt barn la ut utfordrende bilder på nett, så fortsett å vær oppmerksom. :-) 

Anonymkode: 3e075...45d

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 31. mars 2016 at 12.09, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du overreagerer, og har merket at barn har forandret seg drøyt, har selv lagt merke til personer på 12-18 som deler sexhistorier, bikinibilder, kuttebilder, rumpe bilder, puppe bilder og you name it. Spessielt det meste av det skjer i en gruppe på facebook med over 60 000 andre jenter i.. Finnes jo grenser, hva skjer med generasjonen...

Anonymkode: e85da...dcb

Jeg tror jeg skjønte med en gang hvilken Facebook gruppe du mente. 😳 De er ganske ville der inne..

Endret av ClosedParadise
Skrevet
6 timer siden, ClosedParadise skrev:

Jeg tror jeg skjønte med en gang hvilken Facebook gruppe du mente. 😳 De er ganske ville der inne..

Rapportere gruppa?

Gjest Rozes
Skrevet
7 timer siden, ClosedParadise skrev:

Hvis de i den gruppa hadde brukt litt mindre filter på bildene og litt mer nettvettfilter, så hadde det kanskje gjort seg ;-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...