AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei! Jeg fyller 18 i juni og ønsker da helst oppkjøring på dagen. Til nå har jeg tatt teorien og er et eller annet sted på trinn 3 ved trafikkskolen. Jeg har hatt 7 kjøretimer til nå, men har ikke tatt annet enn gunnkurset og mørkekjøring som er det obligatoriske. Altså jeg mangler glattkjøring, forbikjøring, langkjøring osv. Vet noen hvor lang tid i forveien oppkjøring vanligvis blir bestilt? Jeg vet jo selvfølgelig at kjørelærer skal være sikker på at jeg kan kjøre før han bestiller, men jeg vil jo heller ta ekstra kjøretimer litt kjapt slik at jeg blir sikret oppkjøring rundt bursdagen istedenfor å fortsette med "litt hultetibulter"-kjøretimer og få oppkjøring senere. Mener å ha hørt noe om at datoer blir frigjort i "puljer"? Slik at man ikke kan bestille oppkjøring 8mnd før, kind of. Skal selvfølgelig spørre han på neste kjøretime om hva han tenker, men det er allikevel greit å vite om det er sånn at han ikke "kan" tenke på oppkjøring nå fordi datoene ikke er frigjort? uff, dette ble rotete Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Del Skrevet 29. mars 2016 TS her: dette er forsåvidt i Vest-Agder om det skulle spille noen rolle Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Del Skrevet 29. mars 2016 Kjøreskolen bestillermoppkjøring til deg når du kjøreteknisk og i opplæringen er klar for en oppkjøring. Når tid du har fødsesdag og fyller 18 år betyr ingenting. Læreren er ansvarlig for å kunne vurdere at du er klar for oppkjøring og dermed å kjøre på egenhånd ute i trafikken. Anonymkode: a21e8...c13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Del Skrevet 29. mars 2016 http://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/oppkjoring Logg deg inne her og sjekk ditt fylke. Anonymkode: f6cb7...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 29. mars 2016 #5 Del Skrevet 29. mars 2016 Hvis kjøreskolen synes du er en god nok sjåfør og det er garantert at du rekker alt det obligatoriske, så kanskje. Men jeg ville ikke satset på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Del Skrevet 29. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/oppkjoring Logg deg inne her og sjekk ditt fylke. Anonymkode: f6cb7...48d Jeg finner ikke noe om fylket? Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Del Skrevet 29. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøreskolen bestillermoppkjøring til deg når du kjøreteknisk og i opplæringen er klar for en oppkjøring. Når tid du har fødsesdag og fyller 18 år betyr ingenting. Læreren er ansvarlig for å kunne vurdere at du er klar for oppkjøring og dermed å kjøre på egenhånd ute i trafikken. Anonymkode: a21e8...c13 Som sagt, det forstår jeg. Men jeg vil heller ha flere kjøretimer nå enn å ta de over "lengre tid" hvis jeg har mulighet til å få den på dagen. Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Del Skrevet 29. mars 2016 9 minutter siden, Stormborn88 skrev: Hvis kjøreskolen synes du er en god nok sjåfør og det er garantert at du rekker alt det obligatoriske, så kanskje. Men jeg ville ikke satset på det. Takk! Håpte virkelig det, er null kollektivtilbud her og det begynner å bli litt slitsomt med mopedkjøring i pøsregn for å komme meg til skole og annet. Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Del Skrevet 29. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, det forstår jeg. Men jeg vil heller ha flere kjøretimer nå enn å ta de over "lengre tid" hvis jeg har mulighet til å få den på dagen. Anonymkode: 42ecc...09c Hva er : "som sagt"? Du har ikke sagt noe om dette og heller ikke at du ikke forstår , tidligere. ,ange kjøreskoler har en regel om at de ikke slipper elevene før de har vært elever i 6 måneder. Tviler på om du får lappen om under 3 måneder, når du htti bare har hatt sju timer. Anonymkode: a21e8...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Del Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er : "som sagt"? Du har ikke sagt noe om dette og heller ikke at du ikke forstår , tidligere. ,ange kjøreskoler har en regel om at de ikke slipper elevene før de har vært elever i 6 måneder. Tviler på om du får lappen om under 3 måneder, når du htti bare har hatt sju timer. Anonymkode: a21e8...c13 Siterer meg selv " Jeg vet jo selvfølgelig at kjørelærer skal være sikker på at jeg kan kjøre før han bestiller, men jeg vil jo heller ta ekstra kjøretimer litt kjapt slik at jeg blir sikret oppkjøring rundt bursdagen istedenfor å fortsette med "litt hultetibulter"-kjøretimer og få oppkjøring senere. " Jeg vet med sikkerhet at kjøreskolene her ikke har en regel om at man må ha vært elev i 6 mnd. At jeg har hatt 7 hittil betyr jo ikke at jeg ikke kan ha flere kjøretimer på kortere tid.. Jeg skal ha tre kjøretimer om få dager, altså vi har kun hatt 3 og 4-kjøretimer hver gang. Jeg har kjørt med kjøreskolen to ganger og er et sted mellom trinn 3 og 4. Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei. På neste kjøretime snakker du med læreren din. Si at du har bestått teorien og ønsker oppkjøring på bursdagen din. Spør om dette er realistisk og hva dere kan gjøre for å få dette til/hvor ofte du bør ha kjøretimer for å nå målet. Jeg jobber som trafikklærer (i annet fylke) og hadde helt sikkert fått deg ferdig til juni. Dette er ikke noe problem så lenge du allerede har startet på trinn 3 i opplæringen. Det skjer ofte at elevene mine har satt seg et mål om når de ønsker førerkortet ved første kjøretime hos meg. Selvfølgelig gjør vi alt vi kan for å nå dette målet. På trafikkskolen har vi god oversikt over når det legges ut førerprøver f.eks i juni. På min trafikkstasjon er vi ikke kommet så langt i bestillingen enda, men dette kan variere fra stasjon til stasjon. En dyktig trafikklærer hjelper deg altså med å bli ferdig til juni, hvis ikke ville jeg byttet trafikkskole. Anonymkode: e3dba...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #12 Del Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. På neste kjøretime snakker du med læreren din. Si at du har bestått teorien og ønsker oppkjøring på bursdagen din. Spør om dette er realistisk og hva dere kan gjøre for å få dette til/hvor ofte du bør ha kjøretimer for å nå målet. Jeg jobber som trafikklærer (i annet fylke) og hadde helt sikkert fått deg ferdig til juni. Dette er ikke noe problem så lenge du allerede har startet på trinn 3 i opplæringen. Det skjer ofte at elevene mine har satt seg et mål om når de ønsker førerkortet ved første kjøretime hos meg. Selvfølgelig gjør vi alt vi kan for å nå dette målet. På trafikkskolen har vi god oversikt over når det legges ut førerprøver f.eks i juni. På min trafikkstasjon er vi ikke kommet så langt i bestillingen enda, men dette kan variere fra stasjon til stasjon. En dyktig trafikklærer hjelper deg altså med å bli ferdig til juni, hvis ikke ville jeg byttet trafikkskole. Anonymkode: e3dba...a79 Tusentakk for godt og utfyllende svar! Skal gjøre det på neste kjøretime Pleier det å være stor pågang i juni-måneden? Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 29. mars 2016 #13 Del Skrevet 29. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusentakk for godt og utfyllende svar! Skal gjøre det på neste kjøretime Pleier det å være stor pågang i juni-måneden? Anonymkode: 42ecc...09c Sommermåneder er populære måneder å kjøre opp i. Fordi mange ikke liker tanken på å kjøre opp i sørpevær og vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Del Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tusentakk for godt og utfyllende svar! Skal gjøre det på neste kjøretime Pleier det å være stor pågang i juni-måneden? Anonymkode: 42ecc...09c På min trafikkstasjon er det alltid en del pågang før sommerferien starter. Det er mange som vil ha førerkort til ferien i tillegg til at flere sensorer kjører førerprøver på motorsykkel. Det er likevel mulig å planlegge oppkjøring til deg så lenge man starter tidlig nok. Du bør derfor være ute i god nok tid med forbehold om at jeg ikke kjenner til rutinene på din trafikkstasjon. Anonymkode: e3dba...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #15 Del Skrevet 29. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på om du får lappen om under 3 måneder, når du htti bare har hatt sju timer. Kommer han på hvor mye trening han får utenom skolen det. Broren min hadde minimalt med timer utenom det obligatoriske fordi han var så god allerede. Anonymkode: cda82...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #16 Del Skrevet 29. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: På min trafikkstasjon er det alltid en del pågang før sommerferien starter. Det er mange som vil ha førerkort til ferien i tillegg til at flere sensorer kjører førerprøver på motorsykkel. Det er likevel mulig å planlegge oppkjøring til deg så lenge man starter tidlig nok. Du bør derfor være ute i god nok tid med forbehold om at jeg ikke kjenner til rutinene på din trafikkstasjon. Anonymkode: e3dba...a79 Skjønner, takk for svar! Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #17 Del Skrevet 29. mars 2016 Du kan bestille oppkjøring selv ved å logge deg inn på Din side på vegvesen.no eller ringe 02030. Dersom trafikkstasjonen har lagt ut prøver så langt frem. Hvis ikke kan du bare vente og sjekke regelmessig til de legger ut, og bestille. Du må selvfølgelig samkjøre dette med skolen din, da de må ha ledig bil til deg på datoen, og selvfølgelig ha gjennomført all opplæring. Dersom tiden blir for knapp, kan du utsette eller kansellere prøven (senest 3 virkedager før). Husk å øve mye privat, det hjelper enormt. Anonymkode: d499e...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #18 Del Skrevet 29. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bestille oppkjøring selv ved å logge deg inn på Din side på vegvesen.no eller ringe 02030. Dersom trafikkstasjonen har lagt ut prøver så langt frem. Hvis ikke kan du bare vente og sjekke regelmessig til de legger ut, og bestille. Du må selvfølgelig samkjøre dette med skolen din, da de må ha ledig bil til deg på datoen, og selvfølgelig ha gjennomført all opplæring. Dersom tiden blir for knapp, kan du utsette eller kansellere prøven (senest 3 virkedager før). Husk å øve mye privat, det hjelper enormt. Anonymkode: d499e...765 Jeg vil helst ha det i regi av trafikkskolen Men ellers har jeg bil klar som jeg kunne brukt. Kan jeg gå inn på den siden på vegvesen.no nå, bare for å se om datoene er lagt ut eller blir det sånn at kjøreskolen mister "rettighetene" til å kunne bestille for meg om jeg gjør det? Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #19 Del Skrevet 29. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil helst ha det i regi av trafikkskolen Men ellers har jeg bil klar som jeg kunne brukt. Kan jeg gå inn på den siden på vegvesen.no nå, bare for å se om datoene er lagt ut eller blir det sånn at kjøreskolen mister "rettighetene" til å kunne bestille for meg om jeg gjør det? Anonymkode: 42ecc...09c Du kan logge deg inn for å sjekke selv ja. Dersom trafikkskolen din bestiller førerprøver elektronisk må du gi dem fullmakt til å bestille til deg. Dette gjør du på din side på vegvesen.no. Noen trafikkskoler bestiller fremdeles førerprøver på telefon, da trenger de ikke fullmakt fra deg. Du kan uansett sjekke selv. Anonymkode: e3dba...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #20 Del Skrevet 29. mars 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan logge deg inn for å sjekke selv ja. Dersom trafikkskolen din bestiller førerprøver elektronisk må du gi dem fullmakt til å bestille til deg. Dette gjør du på din side på vegvesen.no. Noen trafikkskoler bestiller fremdeles førerprøver på telefon, da trenger de ikke fullmakt fra deg. Du kan uansett sjekke selv. Anonymkode: e3dba...a79 Takk for svar! Anonymkode: 42ecc...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå