Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og ble tidlig grå. Så nå er nesten alt grått. Eller hvitt da. Mitt hår blir hvitt. Og ca bare 10 % er svart fremdeles.

så ei på min alder i dag med nesten helt hvitt hår (altså gråtthvitt naturlig) og hun var knallpen. Hun så ikke gammel ut i det hele tatt. 

Jeg er kjemperedd for at jeg skal se ut som 60 om jeg slutter å farge håret. Får ellers høre at jeg ser ung ut. Ingen har tippet nærmere min egentlige alder enn 30.

på tide å slutte å farge? Når er man for ung til grått hår?

Anonymkode: 9ea9a...5d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg så ei med hvitt hår en gang, det var tydelig ikke farget å det var kjempepent! å om du ikke skulle trives med det så er det jo bare å farge det? ^^ 

Anonymkode: 27909...529

Skrevet

Grått hår kan være skikkelig stilig. Tror ansikt og klesstil vil påvirke hvor gammel du ser ut i langt større grad.

• Liker 1
Skrevet

Hvitt hår er vakkert. Jeg farget håret mitt i mange år helt til jeg klippet det av meg (gjorde det fordi jeg ikke hadde god nok hårkvalitet til at jeg ville avfarge det. Nå er det grått med mørke sjatteringer og jeg synes det er fint. Håper at jeg får hvitt hår om endel år.

Ikke bruk for kraftig sminke til den hårfargen du har nå.  Det kan fort virke hardt

Gjest Tigress
Skrevet

Eg støttar dei som seier det har meir med andre ting å gjere: haldning, klede, hud, sminke osb. Kan du ikkje berre slutte å farge det og sjå om du likar det? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kler deg hvis du har kald hudfarge men hvis hudfargen din er varm kommer du til å se sliten og dratt ut.

Anonymkode: a83f7...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så usikker.

naturlig har jeg nesten sort hår, farger det mørkebrunt. Er redd hvitt hår vil se rart ut. Jeg har jo sorte vipper og bryn.

Jeg kler kalde farger, men også varme om de er knall. Jeg kler i det store og hele farger. Pasteller og jordfarger passer ikke meg. Så er redd hvitt hår blir for lyst og blasst.

Gjest Tigress
Skrevet

Berre prøv ei stund, det er jo berre å farge det att. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 3. april 2016 at 11.26, Tigress skrev:

Berre prøv ei stund, det er jo berre å farge det att. 

Det er jo forsåvidt bare å farge det igjen om jeg ikke liker det. Men det vil ta lang tid før all fargen er borte og jeg bare har min egen farge. Er vel den perioden jeg ser minst frem til. Tviler på at avfarging vil kunne ta all fargen jeg har i. Så håret må nok vokse helt ut uten farging for at det skal se pent ut.

Gjest Tigress
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo forsåvidt bare å farge det igjen om jeg ikke liker det. Men det vil ta lang tid før all fargen er borte og jeg bare har min egen farge. Er vel den perioden jeg ser minst frem til. Tviler på at avfarging vil kunne ta all fargen jeg har i. Så håret må nok vokse helt ut uten farging for at det skal se pent ut.

Jau, men det må du jo berre prøve uansett, er jo inga anna måte å finne ut om du vil kle det eller ikkje. Om du ikkje fargar det grått, men det er jo ikkje så lett å vite kva farge ein har som gråhåra, det er jo veldig stor skilnad mellom grått og kvitt. Så det må du jo nesten berre tole. Det luraste er truleg å klippe seg kortare enn ein er til vanleg, så blir det i alle fall mindre som skal vakse ut. 

Gjest Yellowrose
Skrevet
Den 29.3.2016 at 18.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40 og ble tidlig grå. Så nå er nesten alt grått. Eller hvitt da. Mitt hår blir hvitt. Og ca bare 10 % er svart fremdeles.

så ei på min alder i dag med nesten helt hvitt hår (altså gråtthvitt naturlig) og hun var knallpen. Hun så ikke gammel ut i det hele tatt. 

Jeg er kjemperedd for at jeg skal se ut som 60 om jeg slutter å farge håret. Får ellers høre at jeg ser ung ut. Ingen har tippet nærmere min egentlige alder enn 30.

Jeg tror ikke du kommer til å se gammlere ut med grått hår hvis du ser yngre ut allerede nå.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Tigress skrev:

Jau, men det må du jo berre prøve uansett, er jo inga anna måte å finne ut om du vil kle det eller ikkje. Om du ikkje fargar det grått, men det er jo ikkje så lett å vite kva farge ein har som gråhåra, det er jo veldig stor skilnad mellom grått og kvitt. Så det må du jo nesten berre tole. Det luraste er truleg å klippe seg kortare enn ein er til vanleg, så blir det i alle fall mindre som skal vakse ut. 

Mitt hår blir helt snehvitt. Det ser jeg på etterveksten når jeg lar det gå litt tid.

Gjest Tigress
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt hår blir helt snehvitt. Det ser jeg på etterveksten når jeg lar det gå litt tid.

Ja, sorry, eg oversåg det. Framleis inga anna råd enn å prøve, då. Kva lengde har du på håret? Det er jo slik at dei fleste kler jo dei fargane dei er utrusta med, så eg ville tru det skulle gå heilt fint med kvitt hår, men den einaste fasiten er jo å berre gjere det. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Tigress skrev:

Ja, sorry, eg oversåg det. Framleis inga anna råd enn å prøve, då. Kva lengde har du på håret? Det er jo slik at dei fleste kler jo dei fargane dei er utrusta med, så eg ville tru det skulle gå heilt fint med kvitt hår, men den einaste fasiten er jo å berre gjere det. 

Jeg har kort bob med kutting rett under ørene og lang lugg.

Gjest Tigress
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kort bob med kutting rett under ørene og lang lugg.

Eg googla "short bob white hair" - synest ikkje det såg så verst ut, altså! Men om du allereie har ganske kort hår, så er det jo enklare å kutte det enda kortare ein periode for å sleppe det brå skillet mellom svart og kvitt. Det vil jo vere ei overgang som er ganske trasig uansett, og du må jo ha tolmod til å la alt bli kvitt før du reelt sett kan sjå om det ser bra ut! Men eg heiar på deg, køyr kvitt hår! 

Skrevet

Rent personlig ser jeg ingen grunn til å gå rundt med grått eller hvitt hår. En flott dame i familien døde med nyfarvet hår. Hun var da 80 år gammel. Spesielt når man har kort hår ser det ofte veldig "gammelt" ut. Altså at man ser eldre ut enn den faktiske alderen.

Skrevet
Den 29. mars 2016 at 18.02, AnonymBruker skrev:

Grått, nesten hvitt, er kjempe flott. Synes det er stilig.

Synes det er flott å ha den fargen som er naturlig for deg.

Men hvorfor er du egentlig så redd for å se gammel ut? Mange veldig unge farger jo til og med håret grått/hvitt nå. 

Hvorfor er det om å gjøre å se så ung ut? 

Jeg er 48 og har delvis grått hår, noe blondt. Det er greit og jeg vil ha det naturlig. Men håper på det blir lysere grått eller hvitt med tiden. Det er så fint.

AnonymBruker
Skrevet

Oi...Skal si folk er forskjellig når det kommer til dette med grått hår. Kjenner ei som er 57, hun har laaangt, tjukt fyldig nydelig hår med fall i og hun har ALDRI hatt ett grått hår! 

Moren min fikk heller ingen grå før hun passerte 65. 

Så dette er tydeligvis veldig individuelt.

Når det er sagt, synes manger kan være flotte med grått/hvitt hår. Synes du skal gjøre det du føler for ts.

Kanskje prøve uten å farge det en periode? Farging sliter vel og endel på håret?

Anonymkode: f5e35...316

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...