Gå til innhold

Hvordan forstå seg på kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte venninnen min også, men hun bare lo og sa hun forstår seg ikke på de selv. Jeg vil bare lære meg å forstå de! Så kan dere svare på dette? 

1. De liker ikke at menn klager, er sur, osv.. men hva gjør de selv? Klager, blir sur og nekter å snakke om det! Hvorfor?

2. De får følelser for menn under sex og forventer at mannen automatisk skal få følelser igjen. Enda mannen gir beskjed at det kun er sex. Hvorfor?

3. De klager at menn tenker kun på pupper og nakenhet. Alt handler om kvinnekroppen, og det er menn sin feil. Likevel driver de å tar på silikon, viser mest mulig hud osv.. Hvorfor gi etter?

4.  Menn som er utro er noen svin, mens kvinner som er utro blir forsvart av mange kvinner. De påstår det alltid er en grunn til det. Hvorfor?

5. Kvinner har lov å snoke på menn sine telefoner, pc, nettbrett osv.. Menn har ikke lov. Da klikker kvinnen. Hvorfor?

Dette lurer jeg mest på!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beste tipset du kan få:

Du kan ikke forstå "kvinner". "Kvinner" er halve jordens befolkning og er dermed svært ulike hverandre. Det eneste de har til felles er hvilket kjønn de er.

Jeg tror livet ditt blir mye bedre den dagen du begynner å forsøke å bli kjent med individer fremfor å tro at du kjenner dem fordi de hører til gruppen "kvinner", og forholder deg til hva fremmede på nett mener om dem.

Anonymkode: 17914...6ad

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

De eneste som forstår seg på andre kvinner er kvinner, og mange av dem hater hverandre. Tror det er like greit å ikke helt forstå seg på dem.

Anonymkode: 7a984...735

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste tipset du kan få:

Du kan ikke forstå "kvinner". "Kvinner" er halve jordens befolkning og er dermed svært ulike hverandre. Det eneste de har til felles er hvilket kjønn de er.

Jeg tror livet ditt blir mye bedre den dagen du begynner å forsøke å bli kjent med individer fremfor å tro at du kjenner dem fordi de hører til gruppen "kvinner", og forholder deg til hva fremmede på nett mener om dem.

Jeg vet alle er forskjellig og heldigvis for det, men det er så mange som er sånn som jeg nevner i hovedinnlegget. Lurer på hvorfor! 

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Det å forstå seg på kvinner er enkelt. Det er bare å innse at at de er klin gale, uforutsigbare, eier ikke sans for logikk og er konfliktsøkende. 
Når du har forstått dette. Så har du forstått kvinnen. 

Så sies det at menn ikke forstår kvinnen. Men kvinner forstår heller ikke kvinner. Hadde de forstått og gjennomskuet at alt det som de fiktive følelsene driver og sliter med de psykisk. Da hadde de greid å kontrollere denne psyken sin ved å ikke lytte til alt dette som bare er selvdestruerende oppfunnet og fiktiv svada. 

Så enkelt er det. Ikke prøv å forstå dette og tro at det ligger noe logisk bak deres væremåte og uforutsigbare reaksjoner. Da er du på feil spor. 

Anonymkode: 784c0...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Folk misliker klaging fra andre men mener egen klaging er berettiget. Det er en menneskelig holdning, ikke noe spesifikt for kvinner. Mennesker ser ting fra eget perspektiv. Du mener du har grunn til å være sur når du er sur, men det er irriterende når andre er det.

2. De tror enten de kan takle sex uten følelser selv eller de tror han kan endre mening når sexen har skjedd. Det handler som regel mest om umodenhet og mangel på erfaring.

3. Du kan se det som en parallell til menn som klager over at kvinner bare går etter penger, men reklamerer for seg selv ved å vise status, spandere og fremstå vellykkede. Enden på visa er at alle vil bli elsket for den de er og ikke bare for overfladiske kvaliteter, men du må få noen "på kroken" for at de skal overhodet gidde å bli kjent med deg, og da er det fristende å lokke med pupper eller penger. Mange misliker spillet, men ser ingen annen mulighet enn å delta. 

4. Helt uenig, utroskap er sett ned på og både menn og kvinner for tyn for utroskap her. 

5. Noen tror sterkt på privatliv, andre gjør ikke det. Det er som regel en sammenheng mellom hva man tillater seg og hva man aksepterer. Jeg snoker ikke på kjæresters PC, mobil etc. og jeg hadde blitt sint om det ble gjort mot meg. 

Anonymkode: 29c27...0b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Aye skrev:

Spurte venninnen min også, men hun bare lo og sa hun forstår seg ikke på de selv. Jeg vil bare lære meg å forstå de! Så kan dere svare på dette? 

1. De liker ikke at menn klager, er sur, osv.. men hva gjør de selv? Klager, blir sur og nekter å snakke om det! Hvorfor?

Dette kan du stille til menn også, tror ingen liker at personer de er med klager og er sure.

2. De får følelser for menn under sex og forventer at mannen automatisk skal få følelser igjen. Enda mannen gir beskjed at det kun er sex. Hvorfor?

Av den enkle grunn at de har følelser for mannen.

3. De klager at menn tenker kun på pupper og nakenhet. Alt handler om kvinnekroppen, og det er menn sin feil. Likevel driver de å tar på silikon, viser mest mulig hud osv.. Hvorfor gi etter?

Fordi de ønsker seg en mann og tror at menn kun tenker på pupper og nakenhet

4.  Menn som er utro er noen svin, mens kvinner som er utro blir forsvart av mange kvinner. De påstår det alltid er en grunn til det. Hvorfor?

Kan det hende at disse mennene var utro mot en av venninnene til kvinnen du snakker om og at kvinnene som var utro var venninnen? Eneste grunnen jeg kan komme på ihvertfall.

5. Kvinner har lov å snoke på menn sine telefoner, pc, nettbrett osv.. Menn har ikke lov. Da klikker kvinnen. Hvorfor?

Fordi hun ikke liker at noen snoker i tingene hennes? Det liker ihvertfall ikke jeg. Hvorfor menn synes det er greit synes jeg er vanskeligere å forstå.

Dette lurer jeg mest på!

Anonymkode: 11644...8fd

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Det å forstå seg på kvinner er enkelt. Det er bare å innse at at de er klin gale, uforutsigbare, eier ikke sans for logikk og er konfliktsøkende. 
Når du har forstått dette. Så har du forstått kvinnen. 

Så sies det at menn ikke forstår kvinnen. Men kvinner forstår heller ikke kvinner. Hadde de forstått og gjennomskuet at alt det som de fiktive følelsene driver og sliter med de psykisk. Da hadde de greid å kontrollere denne psyken sin ved å ikke lytte til alt dette som bare er selvdestruerende oppfunnet og fiktiv svada. 

Så enkelt er det. Ikke prøv å forstå dette og tro at det ligger noe logisk bak deres væremåte og uforutsigbare reaksjoner. Da er du på feil spor. 

Anonymkode: 784c0...575

Eller så må du lære deg at alle er ulike individer.. dette blir jo like blåst som at jeg skulle si at alle menn er late og udugelige folk som ikke evner å ta vare på verken seg selv eller andre, bare fordi jeg har opplevd en mann som er slik.. 

Morro at du trekker frem psyken til kvinner som noe enestående, negativt og fiktivt når det er menn som ruver på toppen av selvmordsstatistikken da :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Morro at du trekker frem psyken til kvinner som noe enestående, negativt og fiktivt når det er menn som ruver på toppen av selvmordsstatistikken da :)

Det er selvsagt "samfunnets" feil. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt "samfunnets" feil. 

Stemmer det! Er jo litt slik med menn her inne.. om menn sliter, så er det samfunnets feil (og aller helst kvinnene i samfunnet), mens om kvinnene sliter er det bare å gå i seg selv og ikke være så jævla sutrete..

Nei, takke meg til deg virkelige verden hvor folk ser nyanser og har evnen til refleksjon :)

Noen kvinner er sinnsykt vanskelige å ha med og gjøre, noen er lette. Slik er det også med menn. Dette burde selv Aye ha funnet ut etter hans utallige tråder om slike temaer her inne. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åherrejemini hvor mange tutetråder du lager om kvinnfolk:popcorn:

Anonymkode: b5f1d...959

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beste tipset du kan få:

Ja, eneste kvinner har tilfelles er at de har samme kjønn :roll: Likevel er det nesten utelukkende en overveldende majoritet av kvinner som nettopp mener sånn, selv om det er så mange indikasjoner og bevis på at det er en fundamental likhet mellom mennesker kategorisert gjennom kjønn, alder, livssituasjon osv. Det er spesielt typisk kvinner å ikke ville kategorisere ting eller prøve å forstå ting som de er, fordi det er så mye tryggere å late som om ingenting kan forstås eller kategoriseres og bare være snill og grei.

Anonymkode: 7aebc...1a9

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Sinsiew skrev:

Trenger ikke ha noe med psyken til å menn å gjøre, men hvordan livet er for dem. Det er ganske stor forskjell å vokse opp som gutt og jente, og jenter lever i en mye mer beskyttet, inkluderende og trygg verden enn det gutter  gjør, med noen få unntak. 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er som tamme tigre. Du tror du vet hvor du har dem etter en lang tid i fellesskap, men plutselig bykser de til. Vi er og blir uforutsigbare, men som andre sier så er rundt 50% av jordas befolkning kvinner og man vil derfor finne mye variasjon. 

Anonymkode: da3b0...43f

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åherrejemini hvor mange tutetråder du lager om kvinnfolk:popcorn:

Anonymkode: b5f1d...959

Ingen tutetråd. Vil bare i det minste prøve å forstå de bittelitt. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke ha noe med psyken til å menn å gjøre, men hvordan livet er for dem. Det er ganske stor forskjell å vokse opp som gutt og jente, og jenter lever i en mye mer beskyttet, inkluderende og trygg verden enn det gutter  gjør, med noen få unntak. 

Nettopp! 

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig.. Er alltid samfunnet sin feil at menn går ad dundas, mens det er kvinnens egen feil når det går feil med kvinnen.. -.- 

Dere klager på kvinnens offermentalitet, men er ikke det spor bedre selv.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eneste kvinner har tilfelles er at de har samme kjønn :roll: Likevel er det nesten utelukkende en overveldende majoritet av kvinner som nettopp mener sånn, selv om det er så mange indikasjoner og bevis på at det er en fundamental likhet mellom mennesker kategorisert gjennom kjønn, alder, livssituasjon osv. Det er spesielt typisk kvinner å ikke ville kategorisere ting eller prøve å forstå ting som de er, fordi det er så mye tryggere å late som om ingenting kan forstås eller kategoriseres og bare være snill og grei.

Ro ro ro din båt..

Du liker å kun lese noe og drite i alt annet du? Nå sa jeg at like lite som jeg kan si at alle menn er sånn og slik fordi majoriteten av menn oppfører seg på en bestemt måte, kan man si at alle kvinner er like. Men det var vissy veldig vanskelig å forstå.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Aldri utdelt skyld. Men det er helt andre betingelser til det å vokse opp som gutt kontra som jente.

Skrevet

Det er ett enkelt svar på dette; Du kan ikke forstå en kvinne. 

Det er faktisk så enkelt og greit. MAn må bare finne en måte og leve med det på. Men et er gjensidig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...