AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Jeg hørte for noen få år siden at i USA var 1 av 3 mennesker overvektige. Det synes jeg var veldig mye. Men når jeg googlet hvor mange nordmenn som er overvektige så er det hele 1 av 2?! 50% er overvektig? Er det sant? For jeg ser svært sjeldent så mange overvektige mennesker. Jeg spiser av og til på McDonalds og da er flesteparten slanke tenåringer og foreldre med små barn. På jobb og skole var ikke halvparten av de i klassen overvektig. Kanskje bare 2-3 av 20. Så jeg lurer på hvor alle disse såkaldt overvektige personene er. Alle er vel ikke sykemeldt/ufør. Ser ikke så mange overvektige på buss og matbutikk. Altså hvertfall ikke halvparten. http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/05/30/rapport-halvparten-av-nordmenn-er-overvektige Anonymkode: bcf3c...0f9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Jeg ser overvektige mennesker over alt. Ville ikke tippet halvparten, men 1 av 3 høres ikke fjernt ut. Sikker på at du ikke leter etter det som kalles fedme? Overvekt starter tross alt på BMI 25. Man ser ikke nødvendigvis ut som en sakkosekk. Bare 10-15 kg mer enn det ideelle. Anonymkode: 8e56b...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 I USA er det vel slik at 1/3 av befolkningen er ekstremt overvektige, husker ikke kategoriseringen deres, men la oss si at 1/3 av befolkningen har en BMI over 30 i USA, kanskje til og med over 35. I Norge er 1/2 av befolkningen overvektige, altså over normal vekt, ergo har 1/2 av befolkningen over 25 i BMI, men de fleste av disse har jo ikke over 30. Anonymkode: 6390a...609
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Når store deler av befolkningen har blitt så mye tyngre, så blir overvekt på en måte det "normale". Du legger merke til de med fedme eller stor overvekt, mens de "vanlig" overvektige er nettopp "vanlige". Anonymkode: 8e2b8...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå