Gå til innhold

Hvorfor ser vi på kjendiser som mer verdt enn oss andre?

Gjest The Lost Dreamer

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer

Dette gjelder ikke alle, for eksempel ikke faren min, men det gjelder meg. Jeg kan ikke noe for det, men enkelte kjendiser setter jeg så utrolig høyt, som om de er mer verdt enn noen andre. Som om de ikke er helt vanlige mennesker. 

Jeg var alltid en jente som sa at jeg ikke er den jenta som skal gråte og klikke i vinkel pga. en kjendis, men jeg har jo søren meg blitt akkurat den jenta! Jeg var aldri en Belieber slik som så mange andre jenter, og jeg lurer på om det begynner å ta meg igjen nå... 

Jeg har i det siste blitt veldig stor fan av Shawn Mendes og (Nate) Skate Maloley. To helt forskjellige artister som nettopp har begynt å blomstre, og herregud jeg kjenner ikke igjen meg selv. Jeg får en trang til å gråte når jeg tenker på de eller hører på sangene deres, og jeg klikker i vinkel når jeg ser at noen behandler dem urettferdig (på videoer) eller skriver drittkommentarer om dem. Ikke nok med det så dagdrømmer jeg om å møte dem hele tiden og kan allerede kjenne at jeg kommer til å gråte hvis noe slikt hadde skjedd. 

Men dette er ikke meg. Jeg har aldri hvert slik, ikke for noen som helst kjendis, men disse to; Fy faen! Jeg elsker de. 

Det har gått så langt at jeg blir sjalu når sangene til Shawn Mendes spilles på radioen, eller når jeg hører om noen som skal på konserten hans, som om jeg vil ha han for meg selv. Jeg blir utrolig sjeldent sjalu, men herregud jeg kjenner jeg ikke vil at noen andre skal være fan av Shawn og Skate. Jeg blir både sint og sjalu når jeg leser om andre som er fan av dem. 

Faren min syns selvsagt dette er kjempe teit, fordi de er to helt vanlig gutter/menn som er kjekke og synger. Selv jeg skjønner jo at det er kjempe teit, men jeg klarer likevel ikke slutte å tenke på at de er så utrolige. Som om de er verdt mer enn andre mennesker. Hvorfor er det slik? Det irriterer meg.

Jeg ville bare få det ut sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker ser ofte på kjendiser de er fan av som ultimate utgaver av seg selv. Kjenner et par jenter som er blodfan av f.eks. Jennifer Lawrence og Adele. Da er det gjerne en kombinasjon av at de har egenskaper man setter høyt, samt noen egenskaper man kjenner seg igjen i. Hvis du ser på deg selv som en "kul jente" som kanskje ønsker du var enda mer utadvendt og tøff enn du er, velger du deg Jennifer Lawrence som idol og tenker at hun også er såpass jordnær og normal at dere ville blitt gode venner om dere ble kjent. Det er det som er salgskortet til kjendiser; en liten dose menneskelighet kombinert med mye "fabulous". Kort sagt den du gjerne skulle vært, eller vært sammen med.

Det hele er selvsagt et luftslott. Kjendiser er mye mer usikre enn folk flest, og det var jo det intense behovet for anerkjennelse som drev dem til å oppsøke kjendisstatusen i utgangspunktet. 

Utifra din situasjon virker det som du kanskje har et slags tomrom (sosialt, romantisk, profesjonelt el.l.) som du fyller med disse fantasiene. Noen er litt slik at de trenger en crush, en utfordring eller et problem å fokusere på og er det ingen i nærheten så fyller man den med en kjendis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...