AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Jeg hadde barnebursdag for sønnen min, og hadde hjelp med servering av mat. Hadde noen muslimske barn som fikk kyllingpølse, men oppdaget halvveis ut i pølsa til han ene ungen at han satt og spiste på en svinepølse. Oopsideisi. :/ ble litt stressa der og da men gadd ikke gjøre noe ut av det og lot han spise pølsa i tro om at det var en kyllingpølse. Jaja. Det han (foreldrene) ikke vet, har han ikke vondt av sant? Anonymkode: f807e...7aa 15
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Du får satse på han ikke blir dårlig bare. Anonymkode: 0dd86...86c 1
saltyliquorice Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Sånt kan skje den beste, men hadde kanskje vært greit å bytta ut pølsa da du fant det ut?:p 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 Populært innlegg #4 Skrevet 29. mars 2016 Jeg ville ikke sagt ett eneste ord. Det er ikke gjort i vond mening, og så lenge barnet ikke har en livstruende allergi, så ser jeg ingen grunn til å ta det opp. Anonymkode: bbd77...a59 58
Gjest Dwight Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 Gjort er gjort, spist er spist. Ingen vits å hisse seg opp over det, når det var et uhell. Bare husk på det til neste gang
Cc Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 1 minutt siden, saltyliquorice skrev: Sånt kan skje den beste, men hadde kanskje vært greit å bytta ut pølsa da du fant det ut?:p Enig!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Han blir jo ikke dårlig av det. De spiser det ikke pga religise hensyn, og ikke fordi de ikke tåler det. I følge deres tro så går det fint å spise sånne ting hvis de har spist det uten å vite hva de har spist. Som feks denne episoden du opplevde. No worries. Anonymkode: 759a6...681 31
Rosa Sitron Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han blir jo ikke dårlig av det. De spiser det ikke pga religise hensyn, og ikke fordi de ikke tåler det. I følge deres tro så går det fint å spise sånne ting hvis de har spist det uten å vite hva de har spist. Som feks denne episoden du opplevde. No worries. Anonymkode: 759a6...681 De kan bli dårlig av det. Fordi de ikke er vant til det kan de bli dårlige om magen ikke takler det. Men dårligere enn at man kan skylde på for mye sukker eller noe annet 3
veraa94 Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Uhell kan skje alle og ærlighet varer lengst, men akkurat i dette tilfellet ser jeg bare dårlige utfall av ærlighet. Du handlet i beste mening og hadde ingen dårlige intensjoner. I verste fall kan jeg se for meg at gutten ikke får gå i flere bursdager fordi foreldrene er redd for at det skal skje igjen. 13
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Hadde ikke nevnt det. Vet om et par muslimske mødre som ikke er så nøye på akkurat det der når barna er i bursdag, de foretrekker selvsagt at de ikke spiser svinepølse men det er ikke krise hvis det skjer ved et uhell. Men ville uansett holdt det for meg selv, noen er nok veldig nøye på akkurat det. Anonymkode: d0ad7...849 7
veraa94 Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han blir jo ikke dårlig av det. De spiser det ikke pga religise hensyn, og ikke fordi de ikke tåler det. I følge deres tro så går det fint å spise sånne ting hvis de har spist det uten å vite hva de har spist. Som feks denne episoden du opplevde. No worries. Anonymkode: 759a6...681 Ser to ting ved det å bli dårlig: 1. svinekjøtt er ganske kraftig og er ikke kroppen vandt til det er det lett å bli uvel. Ikke farlig, men ubehagelig. Tror dog det må mer enn én pølse til. 2. Gutten blir syk (av helt andre årsaker) og ja, foreldrene får se hva han har spist...
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 Grunnen til at muslimer ikke spiser svin er fordi at Gud mener det ikke er rent nok. I Islam er det slik at hvis en person spiser svin uten å vite det, så er det ikke noe galt i det, fordi vedkommende ikke gjør det bevisst. , Så lenge gutten ikke visste han spiste svin så har han ikke gjort noe galt i Guds øyne. Du derimot... Neida, du gjorde rett i å ikke si ifra
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 8 minutter siden, saltyliquorice skrev: Sånt kan skje den beste, men hadde kanskje vært greit å bytta ut pølsa da du fant det ut?:p Tenkte det ville gjøre det verre. Var vel verre for ham (eller foreldrene) hvis de visste han hadde fått i seg svin. Nå er det jo kun jeg og hun som serverte i bursdagen som vet om det. Har heller ikke hørt noe om magevondt i etterkant, så satser på det har gått fint. ts Anonymkode: f807e...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 12 minutter siden, Cc skrev: Enig! hahaha man er dum om man gjør det. lagde lasagne en gang med vanlig kjøttdeig (storfe), muslimen jeg var med spurte om det var svin. jeg visste ikke for jeg sjekket ikke spesifikt kjøttet, kjøttdeig var kjøttdeig og jeg var 15 år. hun likte maten min, men da hun ikke fikk vite konkret om det var svin så gikk hun på do og spydde opp all maten. Anonymkode: 4e397...246
peppermyntete Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 28 minutter siden, veraa94 skrev: Ser to ting ved det å bli dårlig: 1. svinekjøtt er ganske kraftig og er ikke kroppen vandt til det er det lett å bli uvel. Ikke farlig, men ubehagelig. Tror dog det må mer enn én pølse til. 2. Gutten blir syk (av helt andre årsaker) og ja, foreldrene får se hva han har spist... Hvordan skal se se forskjell på om han spyr opp kyllingpølse eller svinepølse...? 28
fotosyntesen Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 La episoden gå forbi. Det kan da umulig være så farlig. Noen brudd på kulturelle eller religiøse påbud er bare sunt, da Norge på sikt skal bli mer sekulært. 5
veraa94 Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 (endret) 16 minutter siden, peppermyntete skrev: Hvordan skal se se forskjell på om han spyr opp kyllingpølse eller svinepølse...? Jeg lover deg, man kan se det! Spørsmålet er vel heller hvor interessert de er i å dykke ned i spy Endret 29. mars 2016 av veraa94
peppermyntete Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 4 minutter siden, veraa94 skrev: Jeg lover deg, man kan se det! Spørsmålet er vel heller hvor interessert de er i å dykke ned i spy Ja, det jeg stusser på.. Hvordan kan delvis fordøyd pølse avsløres, og hvem vil ta den jobben? 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 De har sikkert sånne hjemmetester. Tissepinner Anonymkode: d7f16...80c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå