54321hello12345 Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Hei! Var ikke helt sikker på hvor jeg kunne finne svar angående dette, så valgte å skrive her, så kanskje noen med samme erfaring kan svare meg Bestilte varer fra en norsk nettside, og måtte betale med Visa-kortet, siden de verken hadde postoppkrav eller paypal som alternativ Summen ble "bare" på 1300, så var ikke all verden, men sure penger å miste uansett til ingen nytte. Problemet her er at jeg aldri fikk en ordrebekreftelse på dette, og etter å ha sendt de en mail, får jeg til svar at de ikke kan finne min bestilling i systemet. Så jeg screenshottet overføringen fra min nettbank, og sendte de denne kopien som bevis på at jeg allerede har betalt. Er det noe måte på at jeg får tilbake pengene mine om de ikke finner meg i systemet? Eller må jeg ta opp 1300 nye kroner og bestille helt på nytt? :/
Høna79 Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Sikker på at beløpet faktisk er overført til selger, ikke bare reservert ut av kontoen din? Se teksten på belastningen i nettbanken
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Snakk med banken din. De vet om der er løsninger for dette. Men generelt bruk aldri debet kort på nett, bruk kredittkort. Anonymkode: 8a836...d26
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 De fleste blander reservert og trukket. Det vanlige er at beløpet først blir reservert på kontoen, butikken har egentlig ikke anledning til å trekke beløpet før varene faktisk sendes. Dersom beløpet er reservert (sansynligvis, siden varene ikke er sendt) vil det bli frigjort i løpet av noen dager. Kjipt med dette låste beløpet noen dager dersom du trenger pengene, men dette er et eksempel på en av fordelene med å benytte kredittkort ved handel på nettet. Sjekk den nøyaktige ordlyden på transaksjonen i nettbanken din. Anonymkode: 5e16e...20a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Men hvis bestillingen din ikke er registrert, kan de ikke bare registrere den nå, da? Det kan jo hende de faktisk ikke har registrert at du har bestilt. Du har jo bevis på at beløpet er betalt. Da kan du jo bare bestille en gang til, og slipper å styre med å få pengene tilbake. Hvis du fremdeles ønsker varen, da. Anonymkode: 1478f...d71
54321hello12345 Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis bestillingen din ikke er registrert, kan de ikke bare registrere den nå, da? Det kan jo hende de faktisk ikke har registrert at du har bestilt. Du har jo bevis på at beløpet er betalt. Da kan du jo bare bestille en gang til, og slipper å styre med å få pengene tilbake. Hvis du fremdeles ønsker varen, da. Anonymkode: 1478f...d71 Jeg spurte om dette etter jeg fikk svar på deres Mail første gangen. Etter dette sluttet de å svare, så sendte de en mld på siden deres på Facebook også. Meldingen ble åpnet og "sett", men ikke besvart. Så virker desverre ikke som de er noe særlig behjelpelig den veien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå