Gå til innhold

1 boks leverpostei går til 3 knekkebrød

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg takker priskrigen for å ha hatt tilbud på leverpostei, for det går det mye av i huset. Dessverre ikke fordi vi alle liker det så godt, men fordi jeg bruker en hel boks (liten) på bare 3 knekkebrød. Om jeg kjøper en stor boks, går det til 4-5 knekkebrød. 

Er dette veldig unormalt? Min mann reagerer på hvor mye leverpostei jeg bruker, men jeg har alltid gjort det og følt at maten blir direkte kjedelig om jeg skulle fordelt boksen på flere knekkebrød. :/ 

Innspill? 

Anonymkode: 18511...9c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes rimelig ekkelt ut. 

Anonymkode: 6c467...bf7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig mye ut. Jeg liker også å ha litt tykt lag, men har jo fortsatt boksen mye lengre.

Anonymkode: a4cd5...296

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg spist leverpostei på mange år, men dersom du med en liten boks, mener den gule boksen fra Stabburet med bildet av en guttunge på, så burde den holde til mange flere knekkebrød...

Anonymkode: 4702e...fc1

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Tror kanskje leverpostei egner seg dårlig til knekkebrød. På vnalige brødskiver bruker jeg kanskje en liten boks på 6-8 skiver.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg takker priskrigen for å ha hatt tilbud på leverpostei, for det går det mye av i huset. Dessverre ikke fordi vi alle liker det så godt, men fordi jeg bruker en hel boks (liten) på bare 3 knekkebrød. Om jeg kjøper en stor boks, går det til 4-5 knekkebrød. 

Er dette veldig unormalt? Min mann reagerer på hvor mye leverpostei jeg bruker, men jeg har alltid gjort det og følt at maten blir direkte kjedelig om jeg skulle fordelt boksen på flere knekkebrød. :/ 

Innspill? 

Anonymkode: 18511...9c4

Så mye leverpostei for dagen er verken sunt eller særlig økonomisk. Nå vet jeg ikke hvilken boks du snakker om, fordi leverpostei kommer i så mangt av bokser. 

Anonymkode: 8c9ee...560

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboern min gjør det samme.  Aldri helt forstått det. 

Anonymkode: a4139...819

• Liker 1
Skrevet

Du spiser ikke knekkebrød med leverpostei, du spiser leverpostei med knekkebrød :)

• Liker 5
Gjest Margit Spat
Skrevet

Hvis du mener den gule boksen, i «vanlig» størrelse, så holder den til 7-8 brødskiver her i huset. For meg høres den mengden du bruker på knekkebrødet direkte uapetittlig ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter TS. MTP på kalorifordeling er det ingenting feil med måten hun gjør det på

Anonymkode: abef4...107

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innspill? 

Fortsett som du gjør. Pietistiske nordmenn oppdratt i huskold med dårlig økonomi skal da ikke bestemme over deg i voksen alder.

Anonymkode: abef4...107

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som skal spise det. Selv om jeg synes det høres ekkelt ut betyr jo ikke det at du må slutte med det.

Anonymkode: 82b7c...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Det høres kvalmende mye ut. Jeg bruker en minipakke (altså de porsjonspakkene) på 2 knekkebrød. 

Anonymkode: d43bc...9cc

• Liker 3
Skrevet

Hver sin smak. Jeg er glad i leverpostei og kan finne på å spise den med skje rett fra boksen noe som sikkert vil gi andre helt fnatt. Jeg igjen forstår ikke at noen klarer å spise leverpostei med majones oppå, men det betyr jo ikke at det er en feil ting å gjøre for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en boks til to brødskiver, så ditt forbruk høres ganske greit ut. Uansett er det vel opp til deg og ingen andre hvor mye pålegg du føler for å ha på knekkebrødene dine.

Anonymkode: 5484d...3a5

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Det er og blir en smaksak. Personlig får jeg 8-10 knekkebrød (vanlig Wasa Husmann) hhv.6 store skiver pumpernickelbrød per boks leverpostei (den lille gule fra Stabburet), men jeg foretrekker den med kvernet pepper og en av følgende
- skivet agurk med et lite saltdryss på
- paprika
- remulade og sprøstekt løk (best på pumpernickel)
- majones
- syltede rødbeter

Skrevet

Tjah, er vel ikke direkte vanlig med såpass mye pålegg. Men jeg forstår ikke problemet heller.

Selv er jeg en av de som liker lite pålegg og mye knekkebrød/brød :) 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

- Pavilion, mod

Skrevet

Leverpostei på knekkebrød med glass iskald skummet melk er KONGEN! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...