AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Ja, jeg har langt større problemer enn dette i livet mitt, men skriver alikevel er relativt aktiv på FB, men legger nærmest aldri ut bilder av meg. Byttet et profilbilde i går for første gang siden 2014 og fikk 5 likes, jeg har 600 venner. Vet jeg blir halshugget her nå og det er ok. Greia er at jeg driter i likes på statuser etc og jeg vet at folk driter i min Facebook, men jeg har lavt selvbilde og skulle utfordre meg selv ved å legge ut et naturlig bilde med lite sminke siden jeg aldri tør å vise meg slik ellers. Nå er jeg veldig slank, men det er på samme måte som når større kvinner tar mot til seg og legger ut bikinibilder for å godta seg selv. Tar da dette som en bekreftelse på at folk syns jeg er stygg når jeg ser naturlig ut, så den svei litt. Kan det stemme at jeg er styggere enn jeg tror? Anonymkode: 59983...56d
Gjest Jessica Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har langt større problemer enn dette i livet mitt, men skriver alikevel er relativt aktiv på FB, men legger nærmest aldri ut bilder av meg. Byttet et profilbilde i går for første gang siden 2014 og fikk 5 likes, jeg har 600 venner. Vet jeg blir halshugget her nå og det er ok. Greia er at jeg driter i likes på statuser etc og jeg vet at folk driter i min Facebook, men jeg har lavt selvbilde og skulle utfordre meg selv ved å legge ut et naturlig bilde med lite sminke siden jeg aldri tør å vise meg slik ellers. Nå er jeg veldig slank, men det er på samme måte som når større kvinner tar mot til seg og legger ut bikinibilder for å godta seg selv. Tar da dette som en bekreftelse på at folk syns jeg er stygg når jeg ser naturlig ut, så den svei litt. Kan det stemme at jeg er styggere enn jeg tror? Anonymkode: 59983...56d Svar til det siste du spør om er NEI. Hvordan jeg vet det uten å ha sett deg ? Jeg tror helt ærlig ikke at samtlige 600 syns at du er stygg med naturlig utseende. De fleste syns dette er tøft. Det som kan være problemet derimot er at du sjelden legger ut bilder og at kanskje mange ikke får meg seg dette. Jeg har ca 350 venner på Facebook, og får alt fra 10 til 150 likes på bilder. Type bryllups bilder og bilder av barna. Jeg poster ofte bilder av natur og andre vakre ting i hverdagen. Derfor blir flere oppdatert om mine bilder
Tekopper Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Kan det ha noe med at bildet kanskje ikke er spesielt fint (altså måten den er tatt på for eksempel. Kanskje du kunne spurt noen som faktisk kan komme med bildekritikk av det spesifikke bildet, ikke bare synset uten gode referanser.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Ditt eget selvbilde bør ikke være avhengig av responsen du får fra andre. Det er klart ens selvbilde ofte blir formet ut ifra den bekreftelsen eller manglende bekreftelsen man får, men du må lære å like deg selv. Gjennom dine egne øyne. Når du har et dårlig selvbilde i utgangspunktet er det fryktelig dumt å legge ut slike bilder for å søke bekreftelse. Det er kjempeflott dersom man får denne bekreftelsen, men risikoen er jo at man ikke får de. Da er det fort gjort å forverre situasjonen. Anonymkode: 7eff7...7ed 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 6 minutter siden, Jessica skrev: Svar til det siste du spør om er NEI. Hvordan jeg vet det uten å ha sett deg ? Jeg tror helt ærlig ikke at samtlige 600 syns at du er stygg med naturlig utseende. De fleste syns dette er tøft. Det som kan være problemet derimot er at du sjelden legger ut bilder og at kanskje mange ikke får meg seg dette. Jeg har ca 350 venner på Facebook, og får alt fra 10 til 150 likes på bilder. Type bryllups bilder og bilder av barna. Jeg poster ofte bilder av natur og andre vakre ting i hverdagen. Derfor blir flere oppdatert om mine bilder Hvis 300 av dem er men med koner som legger merke til hva typen trykker "like" på så tro jeg mange lar være for å unngå mistenksomhet. Anonymkode: d2e06...c41
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Momseguri Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Jeg liker kun profilbilder til folk jeg er ordentlige venner med, altså de jeg ser flere ganger i måneden. Har over 500 FB venner selv, men er vel kanskje en 20 stk jeg hadde giddet å like profilbildet til. Kanskje det har skjedd med deg? I tillegg har jeg skjult veldig mange fra veggen min, og om vi ikke snakker sammen jevnlig over fb kommer de jo langt nede på veggen pga. algoritmen og da kan det være jeg ikke ser at bilder er byttet også.
Gjest Cel Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Enig med flere her. Det er nok tilfeldig at du har fått lite likes, og det har nok med tidspunktet du la det ut, om vennene dine ser det (hvis du er sjelden aktiv kan det hende at du forsvinner litt ) og slikt. Tror ikke du skal legge det på deg, selv om jeg skjønner at det kan få en til å gruble. Men som sagt tror jeg det har en helt logisk forklaring 😊
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 TDet er mange ting som bestemmer hvor mange "likes" man får. - Når bildet er lagt ut. Søndag kveld er aktiv tid på Facebook, mandag morgen ikke like mye. - Hvor mange bilder du selv 'liker' og om disse menneskene generelt 'gjengjelder' det. - Om vennekretsen din generelt er aktiv på Facebook, eller mer passive tilskuere. - Om bildet er av kun deg eller flere - tagger du en venn som har åpne tags, vil vedkommendes venner også 'like'. - Motivet for bildet. Det er alltid tryggere med bilder fra en spesifikk hendelse - oppnådd grad, fullført maraton, besøkt en severdighet, bursdagsselskap - enn bilde av en selv som i "her er jeg". Da ber du egentlig bare om bekreftelse på at du ser bra ut, og da skal bildet være veldig fint, med mindre det bare er sympatilikes. Om så bildet er ekstremt attraktivt vil sjalu jenter droppe å trykke 'like', samme gjelder menn i forhold. (Her virker det antakelig som om jeg bryr meg vel mye om dette, så legger til at jeg jobber med PR og sosialt media, så disse tingene er ting jeg må tenke litt over i jobbsammenheng da jeg legger ut ting fra jobbens side). Anonymkode: 5b809...872 9
Gjest Yellowrose Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Jeg tror du tenker for mye på det, det er ikke alltid folk legger merke til at man har nytt bilde. Du burde heller jobbe med å akseptere deg selv, ikke prøve å få andres anerkjennelse.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: TDet er mange ting som bestemmer hvor mange "likes" man får. - Når bildet er lagt ut. Søndag kveld er aktiv tid på Facebook, mandag morgen ikke like mye. - Hvor mange bilder du selv 'liker' og om disse menneskene generelt 'gjengjelder' det. - Om vennekretsen din generelt er aktiv på Facebook, eller mer passive tilskuere. - Om bildet er av kun deg eller flere - tagger du en venn som har åpne tags, vil vedkommendes venner også 'like'. - Motivet for bildet. Det er alltid tryggere med bilder fra en spesifikk hendelse - oppnådd grad, fullført maraton, besøkt en severdighet, bursdagsselskap - enn bilde av en selv som i "her er jeg". Da ber du egentlig bare om bekreftelse på at du ser bra ut, og da skal bildet være veldig fint, med mindre det bare er sympatilikes. Om så bildet er ekstremt attraktivt vil sjalu jenter droppe å trykke 'like', samme gjelder menn i forhold. (Her virker det antakelig som om jeg bryr meg vel mye om dette, så legger til at jeg jobber med PR og sosialt media, så disse tingene er ting jeg må tenke litt over i jobbsammenheng da jeg legger ut ting fra jobbens side). Anonymkode: 5b809...872 - Hvor mange bilder du selv 'liker' og om disse menneskene generelt 'gjengjelder' det. Jeg har en 10 som jeg hat likt profil bilder til og andre status uptate, som aldri liker noe på facebook. men jeg vet at det ikke personlig fordi det gjelder ikke bare på min profil/meg. Anonymkode: f8a9c...1e8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 Jeg tror du heller bør minne deg selv på det du skrev i nest siste avsnitt: 1 time siden, AnonymBruker skrev: Greia er at jeg driter i likes på statuser etc og jeg vet at folk driter i min Facebook, Jeg er blant dem som ikke akkurat sliter ut liker-knappen, og jeg deler heller ikke mye av livet mitt på fjaseboka. Følgelig vil jeg tro at en (god?) del av det lille jeg deler, nok ikke blir tatt med i nyhetsoppdateringen til de på vennelista mi som egentlig bare er der. Hvis de ikke ser det, hvordan kan de da like det? Da må de jo eventuelt jevnlig gå inn på profilen min og bla nedover/gjennom statuser og bilder for å se hva som er nytt siden sist. Men jeg kan også relatere til den med å utfordre seg selv, og ikke få noe særlig respons på det. Ikke så gøy, men samtidig er det vel i grunn nettopp da det er viktigst å kunne gi seg selv anerkjennelse for det man har gjort. Greit, du fikk ikke 500 likes. Men hey, du har da like fullt vandret utenfor komfortsonen og delt et usminket bilde av deg selv! Anonymkode: 4c412...234 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 Hva er greia med at mange menn ikke liker/kommenterer, men tar kontakt på PM? Anonymkode: 6439a...fe0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 Dere er veldig snille som svarer seriøst på en litt tullete problemstilling, føler meg litt bedre nå For meg er utseende og bekreftelse et ømt tema, og jeg burde ikke lagt noe i det bildet, men fikk skikkelig vondt i magen av den lille responsen skal ihvertfall ikke legge ut noe mer når jeg reagerer sånn. De bildene jeg la ut før med falsk brunfarge, myye sminke osv fikk jeg enormt mye respons på. Anonymkode: 59983...56d
Ardwinna Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 Kanskje får veldig få av vennene dine med seg det nye profilbildet, nettopp fordi du nesten aldri skifter bilde? Facebook er jo sånn skrudd sammen at det er noen venner man aldri får opp noe om i newsfeeden, mens andre får man med seg nesten alt om. Dette henger sammen med hvor mye man har delt før og hvor mange som har likt/kommentert før. Folk kan jo ikke klikke liker på noe de ikke får med seg. Dette i tillegg til andre ting som er nevnt her; f.eks. menn i faste forhold som ikke føler seg bekvem med å like andre damers profilbilde eller andre grunner folk måtte ha. Facebook er i hvert fall ikke stedet for å søke bekreftelse på, da man aldri vet hvor mange som faktisk ser det man legger ut. 1
Gjest Aye Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er greia med at mange menn ikke liker/kommenterer, men tar kontakt på PM? Anonymkode: 6439a...fe0 For de er ikke så desperat av sosiale medier at de er hekta på å få og gi likes og kommentarer?
Gjest Aye Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 Nei ts, du er ikke styggere enn du tro. Legg ut bilde med 0 sminke og hvis ditt naturlige skjønnhet. Gi faen i likes og kommentarer. Ødelegger bare deg selv ved å tenke at bildet på være så og så fint. Må ha sminke osv.. Det er bare trist.
Meij Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 Mange kvinner som til vanlig bruker en del sminke ser ofte ut som de har litt influensa når de plutselig dukker opp uten. Handler vel mer om at man er vandt til at alt er mer markert og pene trekk fremhevet til vanlig 😋 Du ser sikkert helt fin ut.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere er veldig snille som svarer seriøst på en litt tullete problemstilling, føler meg litt bedre nå For meg er utseende og bekreftelse et ømt tema, og jeg burde ikke lagt noe i det bildet, men fikk skikkelig vondt i magen av den lille responsen skal ihvertfall ikke legge ut noe mer når jeg reagerer sånn. De bildene jeg la ut før med falsk brunfarge, myye sminke osv fikk jeg enormt mye respons på. Anonymkode: 59983...56d Antagelig fordi 99%av andre jenter pøser på med TONN av sminke. Fins knapt en naturlig pen jente igjen! .Jeg tipper du ser veldig bra ut og det provoserer sminke/extensions berter mer enn noe annet! Jeg hadde par år siden et nærbilde av meg selv med null sminke på dating side. Menn var veldig imponert og syns det var fantastisk. Aldri hadde noen sett det før. Traff dritfine menn og fikk nydelige kjæreste. Viste samme bilder /fortalte til random venninner- de ble mutte .....wonder why-;). Sikkert samme med deg. Du er tøff og vakker! Anonymkode: aa416...190 2
saltyliquorice Skrevet 29. mars 2016 #20 Skrevet 29. mars 2016 Tror ikke det er noe galt med bildet du har lagt ut for å være ærlig, er ikke alltid folk er så opptatt av å like ting på Facebook frykt ei, du er sikkert flott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå