AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Del Skrevet 29. mars 2016 Hei! Jeg vil tømme bensintanken på scooteren min. Scooteren fusket en god stund, nå vil den ikke starte i det hele tatt. Mistanke om kondens, har fått tips om at det kan være lurt å bytte ut bensinen. Har skrudd av dekslene og lokalisert bensinslangen. Men det virker som vel mye styr å skru av hele tanken, vanskelig å komme til og redd jeg ikke klarer å få satt den i riktig igjen. Hvordan kan jeg eventuelt pumpe opp bensinen? Jeg har en ganske sterk samboer, så vurderer også å spørre om han kan hjelpe meg å snu hele scooteren oppned slik at tanken tømmer seg (haha). Jeg har forøvirg ingen erfaring med å skru på motoriserte ting. Noen som har tips, hva er den beste framgangsmåten? Anonymkode: 5b797...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Del Skrevet 29. mars 2016 Ta av bensinslangen og la tanken drenere ut i en annen beholder. Anonymkode: 6a1e8...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Del Skrevet 29. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vil tømme bensintanken på scooteren min. Scooteren fusket en god stund, nå vil den ikke starte i det hele tatt. Mistanke om kondens, har fått tips om at det kan være lurt å bytte ut bensinen. Har skrudd av dekslene og lokalisert bensinslangen. Men det virker som vel mye styr å skru av hele tanken, vanskelig å komme til og redd jeg ikke klarer å få satt den i riktig igjen. Hvordan kan jeg eventuelt pumpe opp bensinen? Jeg har en ganske sterk samboer, så vurderer også å spørre om han kan hjelpe meg å snu hele scooteren oppned slik at tanken tømmer seg (haha). Jeg har forøvirg ingen erfaring med å skru på motoriserte ting. Noen som har tips, hva er den beste framgangsmåten? Anonymkode: 5b797...7ad Du aner ikke hvordan jeg lo når jeg så for meg det oppe i hodet mitt. Men til en annen ting, hvis ikke det er en sånn sperre i røret kan du jo bare stikke ned en slange og suge ut alt selv ved og skape undertrykk? Hvis ikke kan du ta av bensinslangen, hvis det er en bunnplugg i tanken kan du skru ut den. Anonymkode: f9410...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 31. mars 2016 #4 Del Skrevet 31. mars 2016 Biltema har håndpumpe til noen tiere du kan bruke for å få ut mesteparten av bensinen. Forutsetter at du har fri sikt ned til bensinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 15. april 2016 #5 Del Skrevet 15. april 2016 Nei nei nei, ikke snu scootern på hode eller noe sånt tull som å pumpe ut bensinen. Under sete, bak sylinderen (sylinderen er den delen av metal som er lengst fremover på motordelen) Finner du forgasseren. på den sitter den en bensinslange, ta av denne slangen så renner bensinen ut. Renner den ikke ut, se etter en tynn slange som vil sitte i nærheten av den bensinslangen. Følg den helt ned og ta den av og sug på den. Da vil det renne bensin ut av den andre slangen. grunnen til at du må suge på den tynne slangen er for å skape vakum. enkelte scootere har vakumstyrt bensinkran og uten vakum så renner det ikke noe bensin ut. Ga det noe mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 15. april 2016 #6 Del Skrevet 15. april 2016 Har scooteren stått lenge? Kan være at forgasseren er tett også. Da må du demontere forgasseren og rense den med forgasserrens og trykkluft. finnes uttallige videoer på nettet om dette. Kan også være at pluggen er gammel og må byttes. Det er enkelt å bytte. Pluggen sitter på toppen av sylinderen, skru den av med en pluggnøkkel og ta den med på bensinstasjonen og be om en ny lik en. Tett luftfilter kan det også være. De sitter som regel i en svart boks på venstre side av scootern, lett å se. Skru av lokket på den og se på filteret innenfor. om det er skikkelig skittent, vask det i bensin, la tørke og sett på plass igjen. eller kjøp nytt. er ikke dyrt. Enkleste er å bytte plugg og sjekke luftfilter. Det kreves bare en pluggnøkkel og en stjernetrekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 15. april 2016 #7 Del Skrevet 15. april 2016 Mange scootere har automatisk åpning av bensinkran. Dvs at man må ha vakum fra innsuget med motoren igang for å åpne. Så det vil ikke komme bensin før motoren går/blir dratt rundt. Ei enkel vakumpumpe fra jula/biltema er nok det enkleste. Slipper søl, demontering osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 15. april 2016 #8 Del Skrevet 15. april 2016 3 timer siden, Commander skrev: Mange scootere har automatisk åpning av bensinkran. Dvs at man må ha vakum fra innsuget med motoren igang for å åpne. Så det vil ikke komme bensin før motoren går/blir dratt rundt. Ei enkel vakumpumpe fra jula/biltema er nok det enkleste. Slipper søl, demontering osv. Du skaper vakum selv ved å suge på vakumslangen. Slipper du å kjøpe noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå