Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skal hjelpe en venninne som har vært langtidssykemeldt med å få oversiktet over gjelda hennes og ordne avtaler med kreditorer.

Så lurer jeg på noe

- Finnes det noen mal som man enkelt kan plotte inn hva man skylder og til hvem? En slags oversikt til excel eller noe?

Takk :)

Anonymkode: a926d...938

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å se hvem som har sendt henne regninger og purringer og se på nettbanken hva som ligger av e-fakturaer og ta det derfra.

Så setter dere bare opp en oversikt enten på papir eller f.eks i excel. En kolonne for hvem, en for totalsummen hun skylder, en for månedsbeløp og en for hva renta er på. 

Anonymkode: 05d8b...899

• Liker 1
Skrevet (endret)

Desverre har vi ikke noe offentlig gjeldsregister som man kan sende E-post til for å få svar på hvem man skylder hvor mye.

Så det er vel bare begynne med posten, forfallsregister i nettbank ol.

Snart kommer ligningen og gjeldsposter er ofte ferdig utfylt.

Endret av Commander
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen mal som man enkelt kan plotte inn hva man skylder og til hvem? En slags oversikt til excel eller noe?

Nei.

Skaff en oversikt over kreditorer og hva hun skylder den enkelte.

Anonymkode: 70dfb...508

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal hjelpe en venninne som har vært langtidssykemeldt med å få oversiktet over gjelda hennes og ordne avtaler med kreditorer.

På torsdag kommer skatteligningen her til lands. Alle kreditorer som følger norsk lov, har sendt inn hva hun skyldte dem pr 31.12.15 til ligningsmyndighetene. De tallene stemmer, minus det hun evt har rukket å betale ned siden nyttår (i januar, februar og mars). På selvangivelsen står navnet på alle kreditorene (firmanavn) og summen hun skylder, listet opp under "Gjeld".

Vent til torsdag, så kommer ligningen.

Har ikke din venninne tatt vare på regningene, eller kaster hun dem etterhvert? Du kan ta regningene og ringe kreditorene en etter en (tlf nr og kontaktinfo står alltid på regningene) og notere ned beløpet hun skylder på hver regning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg vet jeg kan få en oversikt. Men hr lyst å føre et ryddig regnskap over dette for henne før jeg ringer kreditorene.

Mente en gang jeg lastet ned en slik oversikt, nå finner jeg det ikke lenger.

Vet ligningspapirene kommer, men tenkte starte først og se hvor langt det kommer. Er endel jeg må gjennom antar jeg. Hunn tar forresten vare på alt, men tenker det er mest ryddig å skrive det inn på PC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...