Gå til innhold

Godt modne bananer til overs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere har flere godt modne bananer til overs?

Går jo an å fryse, men er litt lei av å lage smoothier med dem. Går sikkert an å bake noe med dem også? Noen gode ideèr?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Banankake.

Ellers er modne bananer fint å bruke som sukkererstatning i mange typer bakverk. Google det.

Anonymkode: fbb20...d74

• Liker 3
Skrevet

Jeg baker med dem. :jepp: Eller lager bananlapper. Som i og for seg er baking det også altså. :fnise: I går hadde jeg meg banan + sjokolade litt i mikroen, av en gammel banan en av ungene hadde latt ligge ute hele dagen. Funket fint det også!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bake bananmuffins. Når de er veldig modne, smaker muffinsene skikkelig godt! (detsoteliv.no sin oppskrift). 

Ellers går det i fryseren til smoothie som du sier. Men det blir fort mange bananer samlet der, så prøver å bake med dem. Legger da muffinsene i frysen i stedet, og de er like gode når de tines som servering til besøk etc. :)

Anonymkode: 57081...f39

• Liker 1
Skrevet

Takker for svar. Smart å bruke dem opp i muffins og kaker, og sammen med sjokolade. Banapannekaker er jo populært hr jeg hørt. Skal garantert teste mange varianter :tommelopp:

AnonymBruker
Skrevet

Banankake eller bananpannekaker:)

Anonymkode: 9749f...81b

AnonymBruker
Skrevet

Banancookies :) Most banan, havregryn/havremel og en dæsj peanøttsmør. Kjempegodt!

Anonymkode: cef9b...b4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg skikkelig fysen!

Anonymkode: 12df2...192

Skrevet

Banan iskrem. DIGG.  Du fryser ned de bananene og kjøre dem i mixeren uten noe som helst andre ting....og takke meg seinere. :) kremet banan is MMMMM

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...