Gå til innhold

Jeg har hatt hjertebank og angstanfall i 5 timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det "ok" at det varer? Har ptsd og sliter litt. Får jo ikke sove

Hjertet hopper over slag og-det opplever jeg dog ofte... har vært på sånn måling at hjerteslagene, var ikke unormalt

Men jeg er kvalm og svimmel

Det går bare ikke over denne gangen

Hvis jeg prøver å sove blir hjertet verre. Angst er angst. Men 5 timer? Kan ddet være noe fysisk ? Legevakt?

Anonymkode: b7eb0...0bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men vet ikke hva jeg skal Si. Hva kan de gjøre? De kan jo ikke gå meg medisiner liksom

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk heldigvis over, men fikk skjelvinger som konsekvens av lite søvn da. 

Men nå har det kommet tilbake igjen, det er et sug i magen (som når man er skikkelig nervøs, eller ulykkelig forelsket), og så kommer hjertebanken.

kan det være fysisk sykdom? :( 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har det kommet tilbake igjen, det er et sug i magen (som når man er skikkelig nervøs, eller ulykkelig forelsket), og så kommer hjertebanken.

Ringte du legevakten? Nå er det jo vanlige dager igjen, så gjør noe med dette og ta kontakt med fastlegen din. Vi på KG kan ikke vite hva som eventuelt er i veien med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at ingen her kan stille diagnose, tenkte bare om nen har opplevd det samme og kjenner igjen symptomene, jeg.

Det er ganske plagsomt, jeg skal til psykolog i morgen og spør da om det er angstrelatert og om en psykiater kan gi meg noe mot det, eller om jeg bør dra til lege for fysisk sjekk :( 

Jeg har aldri hatt angstanfall i et døgn før. Men det er vel symptomer på det;

smerte/verking i magen, brer seg opp mot brystet og utløser hjertebank (harde hjerteslag, ikke rask puls)

Kjenner det er adrenalinet som setter igang alt. Er ufattelig trøtt og skjelver, men det tror jeg er pga søvnmangel da...

Men er det "dumt" å konkludere med angst uten å sjekke blodprosent etc? Eller greit, så lenge psykologen hører på symptomene først? 

Skrevet

En psykolog har ikke legeutdannelse. Hvorfor denne motviljen mot å gå til fastlegen, for du har vel en?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er virkelig helt identisk med slik jeg føler det når jeg får angstanfall. Får det suget i magen - akkurat den følelsen når du nettopp har blitt skremt / skvetter feks. Jeg får også både hjertebank og rask puls. Sliter også ellers med slike ekstra slag - at det hopper over et slag, noe som igjen kan utløse angst hos meg fordi jeg blir redd for at noe er galt. Vært til EKG og alt mulig og alt er normalt. Jeg gikk også å uroet meg for sykdom, men det er jo dette som ofte kjennetegner angst da - at det utløser seg i fysiske plager. 

Håper du føler deg bedre i dag Ts, og håper det hjelper litt å høre om en som også opplever dette.

Anonymkode: 2a724...f29

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg trodde heller ikke jeg feilte noe spesielt alvorlig for en del år siden. Jeg var overarbeidet og stresset og sånn, hadde urolig hjerte og vondt i magen lenge.  I 2009 fikk jeg diagnosen atrieflimmer. Nå er det også konstatert hjertesvikt. Dessuten holdt jeg på å dø av abdominal blødning for snart et år siden.

Endret av Arabella
Skrevet

Er det noe spesielt som snart skal skje i livet ditt TS? Jeg har også slike episoder som du beskriver, heldigvis ikke så ofte at det varer så lenge, men her en natt hadde jeg puls i hele kroppen, angstpuls, i flere timer i strekk. Fikk ikke sove, kroppen var full av adrenalin, urolig i hver en muskel og nerve. Jeg kom fram til årsaken og det gjorde at angsten der og da ble lettere å forstå. Den gikk imidlertid ikke over med det første. Man begynner jo ofte å tro at det er fysisk, men ofte er det ikke det. Men så klart, man vet jo aldri. Er det som er litt kjipt med angts og sånt :):(

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Arabella skrev:

En psykolog har ikke legeutdannelse. Hvorfor denne motviljen mot å gå til fastlegen, for du har vel en?

Fordi han er en dust. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Version 2.0 skrev:

Er det noe spesielt som snart skal skje i livet ditt TS? Jeg har også slike episoder som du beskriver, heldigvis ikke så ofte at det varer så lenge, men her en natt hadde jeg puls i hele kroppen, angstpuls, i flere timer i strekk. Fikk ikke sove, kroppen var full av adrenalin, urolig i hver en muskel og nerve. Jeg kom fram til årsaken og det gjorde at angsten der og da ble lettere å forstå. Den gikk imidlertid ikke over med det første. Man begynner jo ofte å tro at det er fysisk, men ofte er det ikke det. Men så klart, man vet jo aldri. Er det som er litt kjipt med angts og sånt :):(

Nei, det er ingenting som skal skje. Det er det samme gamle. 

Eneste nye er at en venn i livet forsvant plutselig, og at jeg tok opp de psykiske problemene med foreldrene mine som avfeide det som en bagatell og "hvis jeg er nedfor en dag, tenker jeg bare at jeg ikke gidder å ha det sånn og så går det over!" - tidenes råd, eller hva? Hadde alle bare gjort som dem, sukk! 

Det plaget meg, mangelen på forståelse, og jeg ble irritert og ga uttrykk for det, men mtp at jeg ofte krangler med kjæresten mer intensivt skulle en ikke tro at slikt gir utslag... eller hvem vet. 

En ting er sikkert, jeg må ha noe mot det. Annet enn pusteøvelser. 

AnonymBruker
Skrevet

Lese i en god og hyggelig bok? 

Høres dustete ut men burde hjelpe til å få tankene over på noe annet og sovne. Og ta en tur til legen. 

Jeg får forresten slike symptomer når jeg sover for lite. Og har fått det av vitaminmangel. 

Anonymkode: 0e110...619

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lese i en god og hyggelig bok? 

Høres dustete ut men burde hjelpe til å få tankene over på noe annet og sovne. Og ta en tur til legen. 

Jeg får forresten slike symptomer når jeg sover for lite. Og har fått det av vitaminmangel. 

Anonymkode: 0e110...619

Jeg har ikke ro til bøker, men ser ofte på en spesiell tvserie da. Kan le litt og koble av. Jeg har det ikke særlig bra i livet, er mye lei meg (ikke så rart mtp hva man leser i åpningsinnlegget). Henger sikkert sammen.

Skrevet

Høres ut som sånn jeg har det når jeg får angst 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, 2JZ skrev:

Høres ut som sånn jeg har det når jeg får angst 

Har du noe som hjelper mot det? Er nok angst. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingenting som skal skje. Det er det samme gamle. 

Eneste nye er at en venn i livet forsvant plutselig, og at jeg tok opp de psykiske problemene med foreldrene mine som avfeide det som en bagatell og "hvis jeg er nedfor en dag, tenker jeg bare at jeg ikke gidder å ha det sånn og så går det over!" - tidenes råd, eller hva? Hadde alle bare gjort som dem, sukk! 

Det plaget meg, mangelen på forståelse, og jeg ble irritert og ga uttrykk for det, men mtp at jeg ofte krangler med kjæresten mer intensivt skulle en ikke tro at slikt gir utslag... eller hvem vet. 

En ting er sikkert, jeg må ha noe mot det. Annet enn pusteøvelser. 

Dette er ikke helt sant, tenkte på det og jeg driver og jobber med traumene mine, jeg skriver om dem (ikke for moroskyld, jeg må bare, det er noen som må vite noe). 

Jeg tror det er mye "smårusk" eller "storrusk" som samler seg opp og gir kroppen min denne reaksjonen her.

Jeg sover dårlig, nesten alltid. Legger meg for sent, står opp for tidlig og i løpet av natta (2330-0600) blir jeg vekket 2- 10 ganger.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe som hjelper mot det? Er nok angst. 

Nei har ikke det 😞 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, 2JZ skrev:

Nei har ikke det 😞 

ok

Og du har vært hos lege?

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt medisinering og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Varer fortsatt, og psykologen sa vel ikke så mye, kunne jo ikke gi meg noe. Jeg får ringe legevakt i kveld, eller eventuelt fastlege i morgen hvis det er der når jeg våkner. 

Men heller litt mot legevakt i kveld

Takk for alle svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...