Gå til innhold

FTM trans

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en ftm (female to male) transguy, og trenger råd (helst fra folk med erfaring, enten det er deg selv eller en nær). 

Jeg har ikke kommet ut til andre enn internettvenner, som nå bruker mannlige pronomen og bruker mitt guttenavn - og vil gjerne komme ut til familie og alle andre etter hvert. Men det er én ting som stopper meg, og det er de stramme reglene i Norge. Har fått høre av andre ftm og mtf at det er en lang og vanskelig prosess å få diagnosen, og det er ikke sikkert du får den engang. Min bekymring er da, hva skjer om jeg ikke får diagnosen? Vil ikke utsette meg for sårbarhetene rundt dette om jeg ikke får hormoner (noe du får etter diagnosen). For meg er det den viktigste delen i hele prosessen - fordi det er hormonene som (i de fleste tilfeller) får andre til å se på deg som mann. Det er veldig viktig for meg, som sliter med lys stemme og former. 

Så, hva skjer om jeg ikke får diagnosen? Vil det bare være sånn 'vi mener ikke du er trans, bye', eller? Er redd de ser på meg som for feminin, eller ikke mener jeg er 'legit' fordi jeg ikke fikk kjønnsdysfori før puberteten. 

Anonymkode: 02fd8...37b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...