Gå til innhold

Hvordan bli kvitt edderkopper? Kryr av dem! Hjelp!!! :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynner å nærme seg edderkoppsesong nå ser jeg. Leier en kjellerleilighet på vestlandet, og er det en ting jeg virkelig får inkludert i leia så er det edderkopper. I skrivende stund har jeg fem store og gode edderkopper som dingler utenfor vinduet. Spesielt to av de er så storrompa at kim kardashian hadde gått og lagt seg tvert av skam. Samtidig prøver jeg å psyke meg opp til årets invasjon av husedderkopper som dukker opp både her og der inne om sommeren. Da mener jeg STORE husedderkopper.  

Jeg blir snart gal. Jeg har så fobi for edderkopper at jeg har vurdert å flytte kun på grunn av dem. Ike misforstå meg, jeg har vært borti edderkopper andre steder jeg har bodd, men ikke snakk om at det er i nærheten av denne mengden og størrelsen. Jeg trodde knapt det var mulig å finne edderkopper av slik kaliber i Norge. Jeg er virkelig desperat etter å finne andre alternativer enn å poppe sobril for å få sove om natta. Såhva i h.... gjør jeg for å bli kvitt disse ulumskhetene? 

Virker som uansett hva jeg gjør så klarer de å lure seg inn, og jo nærmere sommeren kommer jo mere nervøs blir jeg.

Takk for evt tips. 

Anonymkode: 8ad1a...d7c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra på Felleskjøpet. Kjøp spray med bildet av ku på. Mot alt av insekter inkl edderkopper(det står btw ikke på boksen) Den fungerer i evigheter etter at du har sprayet rundt vinduer, dører, ventiler osv. U're welcome :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander sitron og olje i en sprayflaske og sprayer der de spinner nettet sitt. Verandaen er relativt fri for edderkopper på den måten i sommerhalvåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ^littletoomuch skrev:

Dra på Felleskjøpet. Kjøp spray med bildet av ku på. Mot alt av insekter inkl edderkopper(det står btw ikke på boksen) Den fungerer i evigheter etter at du har sprayet rundt vinduer, dører, ventiler osv. U're welcome :nigo:

Det skal jeg teste ut i sommer! Kanskje blir vi mer enn relativt fri for edderkopper, tusen takk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt Permetrin, funker veldig bra :) Fås kjøpt rundt omkring, har fått tak i på Europris og Spar Kjøp av alle ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Har sett på slike sprayer, men er usikker da huseier har katt og naboen bikkje. Er selv jevnlig kattepasser, så må være noe som ikke er til fare for husdyr. Googla Permetrin og virker som det kan være ganske giftig for katt :/

Men ellers tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Har sett på slike sprayer, men er usikker da huseier har katt og naboen bikkje. Er selv jevnlig kattepasser, så må være noe som ikke er til fare for husdyr. Googla Permetrin og virker som det kan være ganske giftig for katt :/

Men ellers tusen takk for tips :)

Da skulle blanding av sitron og olje være greit. Jeg leste et sted at sitronduften frastøter edderkopper og oljen gjør at de velger et annet sted til å spinne sitt onde nett. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Badebuksa skrev:

Det må være veeeldig nesten og, det.

Det krydde av edderkopper i kjelleren vår det første året vi bodde der, etter vi fikk avfukter har jeg sett 3 edderkopper der nede på 6 år.  Det er nesten. Edderkopper liker ikke tørre rom.  :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så ille at jeg burde begynne å kreve husleie av de små djevlene 😡😡

Kan man spayre den sprayen uten, for å hindre at de kommer inn?

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trinol 810. Kjøpes på felleskjøpet om jeg ikke tar feil.
Vi kjøper denne hver sommer og sprayer rundt luker og vinduer. Helst utenifra, da vi har katter. Passer på å ikke spraye der kattene går eller i nærheten.

Den gasser ganske mye så jeg pleier å lufte godt etter jeg har sprayet.

Er i hvertfall suuuper fornøyd!

Anonymkode: f01a9...a75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Edderkoppfobi tar bare noen få timer å kurere, det er mye enklere enn å blitt kvitt edderkoppene. :) Hørte på en podcast om fobier på Aftenposten for litt siden, google bananfobi så kommer den opp. Du kan bruke samme metoden som de gjør der for å bli mye mindre redd på kort tid. Gjorde det selv for noen år siden, med hjelp av en venn. Jeg var såpass redd at jeg satt våken om natten og gråt fordi det var en edderkopp i rommet.

Anonymkode: 3b8a0...9d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Personlig lider jeg av enorm edderkoppfobi - jeg blir hysterisk og begynner å gråte ukontrollert bare jeg ser en og besvimer om en edderkopp kommer for nærme. Jeg har prøvd alle de sprayene man får kjøpt, uten hell. De er borte i noen dager også kommer de faen meg tilbake. Jeg har bare gitt opp og innsett at om jeg skal lufte om sommeren må jeg sitte ved vinduet og passe på at ingen kommer inn. Jeg hater sommeren overalt på jord, for jeg kan ikke ha soveromsvinduet åpent, jeg må plusse på 20 minutter ekstra hver morgen når jeg skal til jobb i tilfelle der henger en edderkopp utenfor inngangsdøra eller over bilen (må få noen til å komme å ta den osv). Så jeg håper du får noen gode tips her for trenger selv råd til hvordan jeg skal bli kvitt dem. Bor selv på vestlandet, men jeg bor i et helt nytt hus, men er dog en god del skog og åpent område bak huset, som gjør at her ofte er edderkopper på besøk. Har HELDIGVIS ikke sett en inne enda (flyttet inn i fjor sommer). Når jeg bodde i en kjellerleilighet et annet sted her på vestlandet krydde det av dem. Jeg måtte flytte til slutt.... 

Disse greiene som sender ut lyder fungerer HELLER IKKE. :( 

Ble litt avsporing her men. 

Anonymkode: 018b1...357

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Frida skrev:

Da skulle blanding av sitron og olje være greit. Jeg leste et sted at sitronduften frastøter edderkopper og oljen gjør at de velger et annet sted til å spinne sitt onde nett. :)

takk jeg skal virkelig prøve det^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, DreamOn skrev:

Hvis du får inn mye edderkopper har du det alt for fuktig i leiligheten din.  Kjøp en avfukter og jeg kan nesten garantere at de forsvinner. 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/klima-og-ventilasjon/SDH12L13E/sandstrom-avfukter-sdh12l13e

takk, det var en god ide. =) Jeg tror de finner vei gjennom utluftingen på badet, og etellerannet sted inne på lagerrommet jeg har i leiligheten. Kan evt prøve med en avfukter på de stedene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skaff deg en frosk, de spiser edderkopper.

Anonymkode: 454c4...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...