AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Dette er deler av filmer/tegneserier som jeg har sett deler av på NRK for mange år siden. De er ganske creepy, derfor fikk jeg ikke lov til å se det ferdig. Ble plutselig nysgjering på hva disse seriene egentlig var. Den ene har en scene der hovedkarakteren, en gutt, er i ørkenen om oppdager masse barn som lever der alene. Om kvelden blir han med dem til et slags ritual der en av dem synker ned i sanden og blir "tatt" mens de andre får igjen mat i bytte. Etterpå går de tilbake til leiren og spiser og har matkrig. Neste dag tar hovedpersonen på seg rugbey-utstryr og prøver å finne ut hva som tok han gutten som ble ofret. Han finner en sjakt under sanden på "offerstedet" og går ned. Der finner han noen matrix-aktige greier der barna blir melket for energien sin i noen kammer. I den andre er det en liten gutt og en jente som er på et tivoli/cirkus. Sirkusdirektøren spør om de vil være der og ha det gøy for alltid. De sier ja, og signerer en kontrakt med blodet sitt. Så blir de forvandlet til aper og satt i et bur. Noen som husker? Anonymkode: c44e2...614
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Har googlet for harde livet her nå, men disse var tricky. Ble litt nysgjerrig på dem selv, så jeg dytter denne opp for deg. Anonymkode: 1b206...d18
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Var det en blanding av tegnefilm og "ekte film"? Isåfall kan det evt være Grøsserne eller Tales from the crypt Anonymkode: 558c6...4f7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har googlet for harde livet her nå, men disse var tricky. Ble litt nysgjerrig på dem selv, så jeg dytter denne opp for deg. Anonymkode: 1b206...d18 Tusen takk. Litt mer info om serie nr. 1 Jeg er ganske sikker på at det er en fransk animasjonsserie på grunn av stilen og fordi det ble sendt av NRK. Litt mer detaljer fra scenen: om jeg ikke husker helt feil så er barna brune i huden og har hvitt hår, mens hovedkarakteren (og en jente jeg tror han har med seg) ser europeiske ut. Maten de får etter offersermonien er en hvit masse, litt sånn som manna er beskrevet i bibelen. Grunnen til at scenen gjorde sånn inntrykk på meg var kontrasten mellom at barna lekte med maten og kastet den rundt om kring i forhold til det redde ansiktsuttrykket til han stakkaren som ble offret og trekt ned i sanden (for at de skulle få maten). Anonymkode: c44e2...614
Drizzt Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 Hvorfor ikke sende epost til NRK og spørre? Kanskje noen der sitter med fasiten
Jonghyun Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 (endret) Den første høres litt ut "TIme Kid", en obskur film fra tidlig på 2000-tallet som jeg bare vet om fordi jeg selv så den som liten og irriterte meg gal over at jeg ikke husket hva den het. husker ikke helt hva den handlet om, men det var noe med at en fyr reiste inn i fremtiden hvor alt var blitt til ørken og menneskene hadde delt seg inn i to ulike raser : en rase med psykiske krefter som så ut som små blonde barn, og en rase om bodde under jorda og stjal energi fra de på overflaten. de små blonde barna klarte ikke å ta vare på seg selv, og måtte derfor utføre et merkelig rituale for å få mat fra de under jorda, i gjengjeld fikk de under jorda et offer de kunne høste energi fra (hjelp jeg husker visst mer enn jeg trodde) kort sagt, så det sånn her ut ? Endret 30. mars 2016 av Jonghyun
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 3 timer siden, Jonghyun skrev: Den første høres litt ut "TIme Kid", en obskur film fra tidlig på 2000-tallet som jeg bare vet om fordi jeg selv så den som liten og irriterte meg gal over at jeg ikke husket hva den het. husker ikke helt hva den handlet om, men det var noe med at en fyr reiste inn i fremtiden hvor alt var blitt til ørken og menneskene hadde delt seg inn i to ulike raser : en rase med psykiske krefter som så ut som små blonde barn, og en rase om bodde under jorda og stjal energi fra de på overflaten. de små blonde barna klarte ikke å ta vare på seg selv, og måtte derfor utføre et merkelig rituale for å få mat fra de under jorda, i gjengjeld fikk de under jorda et offer de kunne høste energi fra (hjelp jeg husker visst mer enn jeg trodde) kort sagt, så det sånn her ut ? Ja! Det må jo være den. Tusen takk! Anonymkode: c44e2...614
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 Fant scenen jeg snakket om på russisk. https://rutube.ru/video/ea6a510cadb1f5be7ec0f9a3fbd13b38/ Anonymkode: c44e2...614
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå