ajarRun Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Tanken er at menn kan abortere barnet juridisk fram til kvinnen ikke kan det lengre, dvs frasi seg alt økonomisk og juridisk ansvar. Dersom moren ikke informerer må fristen selvsagt bli utsatt. Ville ikke dette løst alle verdens problemer? Eller hva? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 FNS barnekonvensjon, som Norge har ratifisert, sikrer barn å vite hvem opphavet er. Anonymkode: 27aaf...34c 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Tanken er at menn kan abortere barnet juridisk fram til kvinnen ikke kan det lengre, dvs frasi seg alt økonomisk og juridisk ansvar. Dersom moren ikke informerer må fristen selvsagt bli utsatt. Ville ikke dette løst alle verdens problemer? Eller hva? Det er faktisk en god ide, MEN da kommer problemet. Hvis en kvinne og en mann har planlagt å få barn sammen. Så blir hun gravid, knyttet til det nye livet de skaper sammen. Og plutselig står han med kalde føtter og ikke har lyst på barn allikevel. Må man da lage en kontrakt på at man er prøvere da liksom? Anonymkode: efb27...3a5 5
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk en god ide, MEN da kommer problemet. Hvis en kvinne og en mann har planlagt å få barn sammen. Så blir hun gravid, knyttet til det nye livet de skaper sammen. Og plutselig står han med kalde føtter og ikke har lyst på barn allikevel. Må man da lage en kontrakt på at man er prøvere da liksom? Anonymkode: efb27...3a5 I dag kan jo kvinnen abortere hvis hun får kalde føtter, selv uten å informere mannen. Her ville hun jo blitt informert og ha fått mulighet til å abortere selv. Eller sitte på ansvaret selv, eller å få en annen person til å adoptere "farsrollen". 2
Pinkee Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: FNS barnekonvensjon, som Norge har ratifisert, sikrer barn å vite hvem opphavet er. Anonymkode: 27aaf...34c Som du ser, så er ikke det en mulighet. Man kan like godt prøve å få til en lov om at mannfolk ikke har lov å pule på damer uten at formålet er barn. 2
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: FNS barnekonvensjon, som Norge har ratifisert, sikrer barn å vite hvem opphavet er. Anonymkode: 27aaf...34c Det er jo på ingen måte et problem. Det kan du håndtere som med sæddonasjon. Når de er 18 får de vite hvem den biologiske faren er, dersom de vil. 2 minutter siden, Pinkee skrev: Som du ser, så er ikke det en mulighet. Man kan like godt prøve å få til en lov om at mannfolk ikke har lov å pule på damer uten at formålet er barn. Dette er et håpløst forslag, og ikke fokuset for denne tråden. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er jo på ingen måte et problem. Det kan du håndtere som med sæddonasjon. Når de er 18 får de vite hvem den biologiske faren er, dersom de vil. 6 minutter siden, Pinkee skrev: Det blir noe litt annet når mor kjenner identiteten til mannen hun er gravid med, tror du ikke? Anonymkode: 27aaf...34c
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det blir noe litt annet når mor kjenner identiteten til mannen hun er gravid med, tror du ikke? Anonymkode: 27aaf...34c Uansett er dette en avsporing. Poenget var juridisk ansvar, ikke at man skulle være hemmelig. 1
Kara W Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 Dette emnet dukker stadig opp på KG. Jeg hadde ikke vært imot en slik lov. Jeg mener dog at den kun burde gjelde dersom man ikke er i et forhold (et gift/samboende par der kun den ene er forelder blir litt for merkelig for meg).
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Uansett er dette en avsporing. Poenget var juridisk ansvar, ikke at man skulle være hemmelig. Jeg svarte på ditt argument om at det kunne sidestilles med sæddonasjon. Juridisk ansvar har man for mye rart man gjør her i livet. Ingen velger å kræsje med andre, allikevel kan man få straffe- eller erstatningsansvar etter en kræsj. Osv osv. Anonymkode: 27aaf...34c 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 En enklere løsning er å unngå samleie. Ha kontroll på snoppen og lås igjen dåsa. Anonymkode: 7a504...dde 5
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte på ditt argument om at det kunne sidestilles med sæddonasjon. Juridisk ansvar har man for mye rart man gjør her i livet. Ingen velger å kræsje med andre, allikevel kan man få straffe- eller erstatningsansvar etter en kræsj. Osv osv. Anonymkode: 27aaf...34c Hvis du låner meg din bil uten bremser og jeg krasjer, da er du ansvarlig. Dette er akkurat det samme som å låne meg dåsa di uten at du tar prevensjon. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #13 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Hvis du låner meg din bil uten bremser og jeg krasjer, da er du ansvarlig. Dette er akkurat det samme som å låne meg dåsa di uten at du tar prevensjon. Jeg snakker om at du kræsjer. Man er juridisk ansvarlig for masse av det man gjør. Anonymkode: 27aaf...34c 2
Ms.Sommerfugl Skrevet 28. mars 2016 #14 Skrevet 28. mars 2016 14 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Tanken er at menn kan abortere barnet juridisk fram til kvinnen ikke kan det lengre, dvs frasi seg alt økonomisk og juridisk ansvar. Dersom moren ikke informerer må fristen selvsagt bli utsatt. Ville ikke dette løst alle verdens problemer? Eller hva? Jeg vet at mange menn kan føle seg snytt hvis ei dame har sex med dem med graviditet som hovedmål (ved å lyve om p-piller, spiral, p-ring eller whatever). Allikevel ser jeg ikke helt poenget, for som de aller fleste vet, så skal det en mann og en kvinne til for å lage barn. Fornuftig tenkning og prevensjon er to gode punkter på; "hvordan unngå uønsket graviditet 101" 4
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om at du kræsjer. Man er juridisk ansvarlig for masse av det man gjør. Anonymkode: 27aaf...34c Ikke hvis man blir villedet. Og uansett er ikke det et poeng. Ja, det finnes presedens som gjør at man kan få ansvar for sine handlinger. Men det betyr ikke at det skal brukes i dette tilfellet. Å få barn burde være frivillig. 2
momo Skrevet 28. mars 2016 #16 Skrevet 28. mars 2016 Men barnet blir jo den uskyldige tapende part. Så barnet skal straffes, fordi mor lurte far? Og hva når de planla og få barn, og far trakk seg? 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #17 Skrevet 28. mars 2016 21 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Tanken er at menn kan abortere barnet juridisk fram til kvinnen ikke kan det lengre, dvs frasi seg alt økonomisk og juridisk ansvar. Dersom moren ikke informerer må fristen selvsagt bli utsatt. Ville ikke dette løst alle verdens problemer? Eller hva? Hvorfor opprettes stadig nye tråder på dette vanvittige temaet? Om menn ikke ønsker barn, men ønsker å ta sjangsen på å ha sex med en vinne, så får han tre på seg et kondom, eller avstå fra vaginal sex. Spørsmålet strider mot menneskerettighetene og barnets rett til å ha en far, vite hvem far er og å ha kontakt med far. Har du som stadig oppretter denne typen absurde tematråder et traumatisk forhold til egen far? Anonymkode: 03ff7...12c 9
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 28. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor opprettes stadig nye tråder på dette vanvittige temaet? Om menn ikke ønsker barn, men ønsker å ta sjangsen på å ha sex med en vinne, så får han tre på seg et kondom, eller avstå fra vaginal sex. Spørsmålet strider mot menneskerettighetene og barnets rett til å ha en far, vite hvem far er og å ha kontakt med far. Har du som stadig oppretter denne typen absurde tematråder et traumatisk forhold til egen far? Anonymkode: 03ff7...12c Å avstå fra sex er en tåpelig løsning når en liten lovendring kan fjerne hele problemet. Hvilken del av menneskerettigheten sier at barn har rett til en far? Og til å ha kontakt med faren? Den biologiske faren. Nå er jeg spent. Dette er min første (tredje?) og jeg liker ikke spekulasjoner rundt min oppvekst. Det er uansett ikke relevant i denne tråden. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #19 Skrevet 28. mars 2016 25 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Tanken er at menn kan abortere barnet juridisk fram til kvinnen ikke kan det lengre, dvs frasi seg alt økonomisk og juridisk ansvar. Dersom moren ikke informerer må fristen selvsagt bli utsatt. Ville ikke dette løst alle verdens problemer? Eller hva? Dette har vært diskutert mange ganger før på KG. Tror du virkelig at du kommer med et "banebrytende" forslag? Anonymkode: 72d6a...b2d 2
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #20 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette har vært diskutert mange ganger før på KG. Tror du virkelig at du kommer med et "banebrytende" forslag? Anonymkode: 72d6a...b2d Dette har blitt kommentert av fire AB allerede, tror du virkelig at du kommer med en "banebrytende" kommentar? Og vet du "hvorfor" man bruker "gåseøyne"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå