Leviora Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Vi har en kastrert hunnkatt som blir 1 år i april. Vi var veldig forsiktige med å slippe henne ut i starten, og ville vente til hun var rundt 6 mnd før hun fikk gå alene. Hun ble kastrert da hun var 5-6mnd, og da vi flyttet rett etterpå mente vi hun måtte få bli vant til det nye stedet før hun kunne få gå ut. Hun var vel rundt 8 mnd da hun begynte å gå ut. Hun er veldig forsiktig og tør nesten ikke bevege seg lengre bort enn 100m fra huset (vi bor i tettbygd strøk), og i tillegg er jeg redd hun har fått litt juling av nabokatten. Nå er hun mye ute, vil helst ut om kvelden og er ute alt fra 2 timer til hele natta. Men jeg vil gjerne at hun skal forstå at doen er ute, slik at jeg gradvis kan begynne å avvenne henne kattekassa. Kassen får hun bruke når hun må. Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre? Tror dere hun vil utforske mer til sommeren og vil være mer ute da?
Tvist Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Gi henne tid, og vent. Hun vil finne ut av det selv, etter hvert som hun blir tryggere ute. 1
Perelandra Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 For meg har det gått helt av seg selv. Når katten ble mer vant med å være ute alene, begynte han også å gå på do ute. I begynnelsen tissa han ute og bæsja inne, men ethvert gjorde han begge deler ute.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Skal hun drite i hagene til naboene? Anonymkode: c9898...963 1
Fridusen Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Vel det vi gjorde var at når katten vår satt seg i kattekassen så løftet vi han opp og slapp han ut. Så til slutt skjønte han at tissing skulle bli gjort ute. Det kan ta litt tid før de skjønner men til slutt tissa han ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå