PaperFlower Skrevet 28. mars 2016 #1 Del Skrevet 28. mars 2016 Hei. Har pga. trang økonomi lite mat for øyeblikket. Tenkte jeg skulle lage grøt, da jeg kjøpte en pakke hele byggryn for å ha i en situasjon jeg er i nå. Jeg har aldri lagd grøt fra bunnen før, og har ikke en gang spist byggrynsgrøt siden jeg var lita jente. Nå har jeg sett på oppskrifter, og alle sier at det må ligge i vann over natten. SHIT. Er det mulig å lage grøt uten at de må ligge i vann over natten eller går det ikke ann? Hva er det som skjer når de ligger i vann over natten og hvorfor må de det? Takker og bukker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #2 Del Skrevet 28. mars 2016 Ingen som vet? Begynner å bli sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 28. mars 2016 #3 Del Skrevet 28. mars 2016 Jeg har bare brukt byggryn i kjøttsuppe. De bør bløtes over natta, men i stedet går det an å koke dem en time lenger. Men de blir litt hardere, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 28. mars 2016 #4 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Tre til fem timer i lunkent vann, og la dem koke litt lenger. De trekker til seg vann, sveller og blir mer lettkokte/mykere. Du har ikke havregryn også, vel? De blir til grøt på fem minutter, uten bløtlegging. Endret 28. mars 2016 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 28. mars 2016 #5 Del Skrevet 28. mars 2016 Du kommer til å få veldig vondt i magen om du ikke lar de ligge i bløt først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå