Strawberrygirl Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Dere som har 3 barn eller flere, hva slags bil har dere? Hva er alderen på barna? Bruker de bilstol, og isåfall hvilke merke? Vi skal kjøpe ny bil, hat to barn nå (5 og 21mnd). Vi har lyst på et barn til etter hvert, og tenker at det kan Være lurt å investere i en bil som har mulighet til å ha tre barnestoler, og som har god bagasjeplass. Noen som kan anbefale en bil?
tussi84 Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Om et par år så har dere ikke bruk for barnestol til den eldste uansett 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 jeg har tre barn men nå er de jo store. Hun eldste er 16, Hun i midten er 15 og hun minste jenta vår er 12. Vi har 5seters bil Anonymkode: 61586...c11
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Ford S Max. Helt fantastisk!!! Får ALT inn i den bilen. Pulk på tvers i bagasjerommet! Har barn på 9 og 6 som sitter i beltestol og baby på 1 år. I tillegg stor hund som på ferietur ligger på gulvet i baksetet, til vanlig har vi hundebur bak. Anonymkode: 0e291...6f1
Arkana Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Vi har tre barn og har en VW Touran. Veldig fornøyd med den. Vi har nå to beltestoler og en bakovervendt stol i baksetet, men har også hatt én beltestol + to bakovervendte og en beltestol + en bakovervendt + en babystol uten problemer. Vår er en syvseter, noe som gjør at vi kan ha venner av barna eller familiemedlemmer med, det er veldig praktisk. God plass til både stor barnevogn og varer i bagasjerommet. Jeg ville også vurdert den nye Sharan, 1
Maiava88 Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 (endret) Vi er snart en familie på 6, så vi kommer til å investere i en sju-seter til høsten. Sannsynligvis en Volkswagen Touran 😊👍🏼 En i babybilstol, en i bakovervendt "mellomstor" og to uten bilstoler Endret 28. mars 2016 av Maiava88
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 Vi har vw jetta forresten heh Anonymkode: 61586...c11
Kara W Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 Det er to år mellom våre barn. Det første året etter at tredje barnet var født hadde vi en gammel Volvo V40. Det gikk akkurat så lenge hun hadde babysetet, men det var ikke plass når hun skulle over i et større sete. Den neste bilen vi hadde var en Toyota Landcruiser. Ååå, som jeg elsket den bilen. Vi fikk plass til alt i den. Det var til og med plass til å gå forbi barna når de satt i baksetet. Dessuten var den 7-seter, så barna kunne ha med seg venner. Nå har vi en Toyota Rav4. Det er fortsatt plass til 3 barneseter i den (alle forovervendt), men vi har kjøpt de smaleste setene jeg kunne finne. Ingen av barna klager over dårlig plass, så det er mest det at jeg stadig sammenlikner den med den forrige bilen. Vi har sett på en del ulike biler, og klart å presse inn tre bilseter i flere, men på ingen av bilene har det vært plass til å benytte seg av isofixen.
Leifr Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 Vi har tre barn, hvorav bare eldstemann sitter forovervendt i beltestol; de to andre sitter bakovervendt i nokså bulky Britax-stoler. Da tredjemann var på vei kjøpte vi en nesten ny VW Touran (2013-modell; har hatt den i litt over to år nå) da det var den rimeligste bilen vi fant hvor alle tre setene fikk plass i baksetet (kjørte rundt med alle setene og prøvde dem i diverse bilmodeller hos diverse forhandlere). Det er forsåvidt sjuseter-versjonen, men vi bruker ikke ekstrasetene til daglig (bare en gang i blant hvis vi har en ekstra passasjer). Er godt fornøyd med den bilen; vet det finnes romsligere muligheter som Sharan eller Ford S-max men de er også betydelig dyrere.
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2016 18 timer siden, tussi84 skrev: Om et par år så har dere ikke bruk for barnestol til den eldste uansett Jo, må vel ha barnestol en del år til. Så jeg glemte å skrive 5mnd bak tallet 5. Så har ei på 6mnd og ei på 21mnd.
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 29. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ford S Max. Helt fantastisk!!! Får ALT inn i den bilen. Pulk på tvers i bagasjerommet! Har barn på 9 og 6 som sitter i beltestol og baby på 1 år. I tillegg stor hund som på ferietur ligger på gulvet i baksetet, til vanlig har vi hundebur bak. Anonymkode: 0e291...6f1 Det hørtes ut som et stort bagasjerom!!! Skal sjekke ut denne bilen 😃
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 29. mars 2016 18 timer siden, Arkana skrev: Vi har tre barn og har en VW Touran. Veldig fornøyd med den. Vi har nå to beltestoler og en bakovervendt stol i baksetet, men har også hatt én beltestol + to bakovervendte og en beltestol + en bakovervendt + en babystol uten problemer. Vår er en syvseter, noe som gjør at vi kan ha venner av barna eller familiemedlemmer med, det er veldig praktisk. God plass til både stor barnevogn og varer i bagasjerommet. Jeg ville også vurdert den nye Sharan, Jeg har sett litt på VW touran. Virker som en fin bil. Jeg har alltid hat VW og fornøyd med de bilene jeg har hatt.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 18 timer siden, Strawberrygirl skrev: Dere som har 3 barn eller flere, hva slags bil har dere? Hva er alderen på barna? Bruker de bilstol, og isåfall hvilke merke? Vi skal kjøpe ny bil, hat to barn nå (5 og 21mnd). Vi har lyst på et barn til etter hvert, og tenker at det kan Være lurt å investere i en bil som har mulighet til å ha tre barnestoler, og som har god bagasjeplass. Noen som kan anbefale en bil? Gå inn på NAF sin test av 3 bilseter i bredden,mså ser du hva du har å velge mellom. Anonymkode: 4a21a...391 1
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 29. mars 2016 16 timer siden, Leifr skrev: Vi har tre barn, hvorav bare eldstemann sitter forovervendt i beltestol; de to andre sitter bakovervendt i nokså bulky Britax-stoler. Da tredjemann var på vei kjøpte vi en nesten ny VW Touran (2013-modell; har hatt den i litt over to år nå) da det var den rimeligste bilen vi fant hvor alle tre setene fikk plass i baksetet (kjørte rundt med alle setene og prøvde dem i diverse bilmodeller hos diverse forhandlere). Det er forsåvidt sjuseter-versjonen, men vi bruker ikke ekstrasetene til daglig (bare en gang i blant hvis vi har en ekstra passasjer). Er godt fornøyd med den bilen; vet det finnes romsligere muligheter som Sharan eller Ford S-max men de er også betydelig dyrere. Ja, vi vil også ha en bil som ikke er alt for dyr. De faller jo sånn I pris likevel, og blir fort slitt med barn I bilen 😛
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 29. mars 2016 17 timer siden, Kara W skrev: Det er to år mellom våre barn. Det første året etter at tredje barnet var født hadde vi en gammel Volvo V40. Det gikk akkurat så lenge hun hadde babysetet, men det var ikke plass når hun skulle over i et større sete. Den neste bilen vi hadde var en Toyota Landcruiser. Ååå, som jeg elsket den bilen. Vi fikk plass til alt i den. Det var til og med plass til å gå forbi barna når de satt i baksetet. Dessuten var den 7-seter, så barna kunne ha med seg venner. Nå har vi en Toyota Rav4. Det er fortsatt plass til 3 barneseter i den (alle forovervendt), men vi har kjøpt de smaleste setene jeg kunne finne. Ingen av barna klager over dårlig plass, så det er mest det at jeg stadig sammenlikner den med den forrige bilen. Vi har sett på en del ulike biler, og klart å presse inn tre bilseter i flere, men på ingen av bilene har det vært plass til å benytte seg av isofixen. Toyota landcruiser bilen hørtes super ut! Men de er vel ganske dyre I drift? Har sett på rav4, men den så litt trang ut ja..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 Vi har Subaru Legacy. Fantastisk bil, god plass til tre seter og mye plass til baggasje. Selv med voksne bak er det god benplass. Det aller beste er kjøreegenskapene, kommer oss der vi vil uansett føre. Veldig god bil som vi er fornøyd med. Blir aldri noe annet enn Subaru på oss, vi er på femte året. Anonymkode: 6c149...a9f
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #17 Skrevet 29. mars 2016 18 timer siden, Maiava88 skrev: Vi er snart en familie på 6, så vi kommer til å investere i en sju-seter til høsten. Sannsynligvis en Volkswagen Touran 😊👍🏼 En i babybilstol, en i bakovervendt "mellomstor" og to uten bilstoler Ja, 6 familiemedlemmer trenger stor bil! Virker som det er mange som er fornøyd med VW Touran 😊
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 29. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inn på NAF sin test av 3 bilseter i bredden,mså ser du hva du har å velge mellom. Anonymkode: 4a21a...391 Takk for tipset! 😃
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #19 Skrevet 29. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har Subaru Legacy. Fantastisk bil, god plass til tre seter og mye plass til baggasje. Selv med voksne bak er det god benplass. Det aller beste er kjøreegenskapene, kommer oss der vi vil uansett føre. Veldig god bil som vi er fornøyd med. Blir aldri noe annet enn Subaru på oss, vi er på femte året. Anonymkode: 6c149...a9f Takk for tips! Jeg har ikke sjekket ut Subaru I det hele tatt! Synd jeg husker at noen fortalte meg en gang at Subaru er en av de bilene som tåler mest I en kollisjon, og dermed er en av dem som er sikkrere å kjøre..
Strawberrygirl Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #20 Skrevet 29. mars 2016 Er det noen som har eks 3 bakovervendte stoler? Ser for meg at det ikke går andre ift at en må.Være I midten? De setene jeg har nå skal hvertfall ikke plasseres I midten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå