Gå til innhold

Kattunger

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når vi kom hjem hadde katten fått 2 kattunger.Ho hadde født i kassen jeg laget til men kattungene på gulvet på stua. Den ene lå dø og den andre lå ensom å peip.Nå virker ikke mor særlig interessert i å gi den mat.Hu vil heller kose med meg.Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjør? 

Videoannonse
Annonse
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Få tak i fostermor eller morsmelkerstatning asap. De små må mates annenhver time og stimuleres til å få avføring. Går hun på p-piller? Sikker på at det ikke er mer kattunger enda inni? Lenge siden dere fant dette? 

Skrevet

Prøv å få tak i vakthavende dyrlege for å få morsmelkerstatning for katt, Kattungen må sprøytemates hver time og masseres med en våt klut bak for å få ut avføringen. Hold kattemor inne, kanskje fatter hun interesse for ungen. Teoretisk kan hun bli drektig på nytt med en gang, det er ikke bra for henne eller for deg. 

Skrevet

Kattemor kan merke om kattungene er liv laga eller ikke, og det kan hende det er det som har skjedd her. Den ene er allerede død, den andre er muligens alvorlig syk uten at du ser det.

Gjør ditt beste for å se om den overlever allikevel og kastrer kattemor så snart det lar seg gjøre slik at du slipper flere uønskede kattungekull

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...