AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Til dere som skriver dagbok: Hva slags format foretrekker dere - og hvor nådeløst selvutleverende er dere? Hva er formålet med skrivinga? Hva tenker dere om at familie eller andre kan komme til å lese den nå eller i fremtiden? Hva om noen leser i den etter at dere er døde? Om det er viktig at ingen andre skal lese i den (hverken nå eller senere) - hva slags forholdsregler tar dere? Jeg spør fordi jeg ser jeg kunne ha nytte av å skrive dagbok igjen, men sliter litt med avveiningene. Det meste av livet har jeg slitt psykisk og sosialt i større og mindre grad. I perioder har jeg skrevet dagbok, men det er mange år siden sist. Jeg er nå i 30-årene, og har en del vanskelige tanker og følelser jeg trenger å jobbe med. I dette inngår også problematiske sider ved forholdet mitt til samboer og nær familie - samt en del annet grums. Jeg vil jo skrive om det som er positivt også - men generelt vil nok dagboka fremstå som et relativt mørkt sted. Rett og slett fordi livet mitt til tider er ganske mørkt. Det jeg er redd for er at noen lese dagboka mi, og føle seg misforstått eller urettferdig behandlet. Jeg ønsker å skrive det jeg tenker - også det jeg ikke nødvendigvis er så stolt av. Er det noen andre som har brukt dagbok slik jeg skisserer - nærmest som terapi? Hjalp det i så fall å skrive ned alt det mørke, eller ble det bare mer virkelig? Moderatorene må gjerne flytte tråden, om de føler den passer bedre et annet sted... Anonymkode: fbeeb...cce
Dricka Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Da må du finne et superbra sted å gjemme den. Der ingen kommer til å tro at det ligger. Jeg skriver for hånd sånn at det går an å brenne de. Er riktignok noen år siden sist jeg skrev, står ikke noe positivt i de heller. Hadde dødd om noen leste de. Men jeg velger også å stole på at ingen leser de da de burde ha respekt nok til å ikke lese.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 Bor alene, så det er ingen som kan snoke i skapene mine 😛 Skriver dagbok, noe for hånd og noe på Word på PC’en. Det hjelper meg veldig mye. Anonymkode: c87a1...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå