AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Jeg tenker på at vi har penger og jobb, og kan være lykkelige (noenlunde) vs. De som må leve på gaten. føler meg nesten grådig, når tiggerne vifter med tiggekruset foran deg. Går rett forbi uteliggere på gaten. Men, nå er jeg ikke selv rik. Får jo ikke spart om jeg skal gi penger til alle heller. Jeg betaler skatt og håper de pengene går til noe godt. For det andre, er det fordi vi er for mange mennesker det blir slik? Anonymkode: 9da3d...b44
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Norske hjemløse velger dette selv. Anonymkode: 9da1b...37b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Lest på nyhetene? Det blir ikke igjen jobber og folk havner på gata. Eller..hva er det disse gjør "feil"? Anonymkode: 9da3d...b44
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lest på nyhetene? Det blir ikke igjen jobber og folk havner på gata. Eller..hva er det disse gjør "feil"? Sosialtjenesteloven sikrer deg stønad til mat, husleie og strøm. § 18.Stønad til livsopphold De som ikke kan sørge for sitt livsopphold gjennom arbeid eller ved å gjøre gjeldende økonomiske rettigheter, har krav på økonomisk stønad. Anonymkode: 9da1b...37b 1
CDisk Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Husk at veldig mange tiggere er narkomaner som ikke klarer å få til noe som helst. Også er det veldig mange som velger å tigge. Man skal ikke gå rundt og ha dårlig samvittighet for at man har det bra her i livet, selv om mange ikke har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå