Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har hatt lyst til å få meg sommerlig blondt hår, men problemet er at håret mitt nå er ekstremt behandlet. Har hatt rødt hår, så derfor har jeg bleket det utallige ganger, gått tilbake til svart igjen, for så og ta avfarging og farge det rødt igjen.

altså, dette er ca 4-5 måneder siden jeg gikk over igjen til svart hår som jeg har nå. Merker egentlig ikke at det er veldig slitt, men det har blitt veldig kort.

spørsmålet er om noen har erfaring med dette å gå fra mørkt til lyst? Behandligsprossessen og hvor mye det koster? Tusen takk for alle tilbakemeldinger! :)

Anonymkode: 8bdae...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har gjort det to ganger. Sommerlig blondt hår er litt vanskelig fra svart altså... Det tar litt tid og man må bleke i flere omganger, og resultatet er noe oransje. ;) Det gjorde at jeg tredje gangen bare grodde det ut igjen istedet for å bleke. Jeg aner ikke hvor mye det ville kostet meg å bleke det, for jeg gjorde det hos en frisørvenninne med _veldig_ vennepris, men tror nok det koster noen tusen fort... Jeg kunne ikke bleke helt tilbake første behandling ihvertfall. Fare for at håret skulle smuldre opp visstnok. Jeg måtte bleke to-tre ganger pluss en ekstra farging for å prøve å dekke over horeoransje som det ble til slutt.  

Mitt heteste tips er vel å la være ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, atropos skrev:

Jepp, har gjort det to ganger. Sommerlig blondt hår er litt vanskelig fra svart altså... Det tar litt tid og man må bleke i flere omganger, og resultatet er noe oransje. ;) Det gjorde at jeg tredje gangen bare grodde det ut igjen istedet for å bleke. Jeg aner ikke hvor mye det ville kostet meg å bleke det, for jeg gjorde det hos en frisørvenninne med _veldig_ vennepris, men tror nok det koster noen tusen fort... Jeg kunne ikke bleke helt tilbake første behandling ihvertfall. Fare for at håret skulle smuldre opp visstnok. Jeg måtte bleke to-tre ganger pluss en ekstra farging for å prøve å dekke over horeoransje som det ble til slutt.  

Mitt heteste tips er vel å la være ;)

Okei, det er akkurat det jeg er redd for, tok ikke avfarging når jeg la den svarte nå, så det er jo rødt under det svarte.. Har ikke tolmodighet til å vente til det gror ut heller :(

Skrevet

Da ville jeg nok ha tatt striper, eventuelt hørt med en frisør som kan ta avfarging og legge balayage. Priser varierer jo noe fra frisør til frisør, men regn hvertfall med 2000,- og opp. Hør eventuelt også om de kan bleke det som må blekes med olaplex. 

Skrevet

Det blir en langsom prosess.Jeg har aldri hatt helt svart hår,men både rødt og mørkebrunt.Har brukt rensesjampo for å fjerne mest mulig farge og deretter stripet det gradvis lysere.Har gjort dette hjemme,og kuret det godt imellom hver runde med striping.Synes det er like greit som å bruke tusenvis av kroner hos frisør.For det kommer garantert til å koste mye.Og en avfarging med påfølgene behandlinger sliter mye mer på håret enn striper.Dersom håret ditt ikke er så veldig slitt kan du sikkert stripe det en gang i uken,og bli blond igjen innen en måned :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sandie skrev:

Det blir en langsom prosess.Jeg har aldri hatt helt svart hår,men både rødt og mørkebrunt.Har brukt rensesjampo for å fjerne mest mulig farge og deretter stripet det gradvis lysere.Har gjort dette hjemme,og kuret det godt imellom hver runde med striping.Synes det er like greit som å bruke tusenvis av kroner hos frisør.For det kommer garantert til å koste mye.Og en avfarging med påfølgene behandlinger sliter mye mer på håret enn striper.Dersom håret ditt ikke er så veldig slitt kan du sikkert stripe det en gang i uken,og bli blond igjen innen en måned :) 

Okei, takk :)

hvilket renseprodukter har du brukt? Fikk du ut mye av det røde da?

Skrevet

Jeg gikk fra beksvart til mellomblond, tok fire omganger med avfarging, og hver runde tok minst 4 timer. Men resultatet ble nydelig! Gjorde dette hos frisør, ville aldri gjort det hjemme.

Fikk også mye hjelp til å tone ned rødfargen, ettersom jeg både er naturlig rødlig, og det gjerne blit rødlig etter avfarging fra sort.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mørkebrunt hår, og har nå stripet i flere omganger for å få det lysere. Jeg fikk ikke lov til å bleke hele håret i en omgang, for frisøren mente det kunne falle av x) Har brukt etterbehandling hver gang + lillasjampo for å unngå gul farge :) Men jeg er jo ikke helt lys enda da... men er betydelig lysere :)

Jeg hadde svart hårfarge før, men den hadde gått ut av håret når jeg skulle bleke, så det vet jeg ikke så mye om... 

Anonymkode: 45b3f...37f

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, takk :)

hvilket renseprodukter har du brukt? Fikk du ut mye av det røde da?

Brukte en rensesjampo jeg fikk av en frisørvenninne,husker ikke hvilket merke men Head n Shoulders flasssjampo fra matbutikken fjernet også mye farge i starten.Selv om jeg alltid bruker hjemmefarger som er permanente og liksom ikke skal bli vasket så fort ut,forsvinner rødpigmenene lett fordi jeg hadde stripet/bleket håret før jeg farget det rødt.På ubleket/ufarget hår kan det være vanskeligere å få bort det røde.

Det lille rødskjæret som var igjen i stripene jeg bleket fikk jeg bort ved å bruke denne kuren,som har lilla farge.Synes den funker bedre enn vanlig blå/lilla sjampo.

https://www.blivakker.no/product/201724/revlon-professional-nutri-color-creme-250ml-1002-white-platinum

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sandie skrev:

Brukte en rensesjampo jeg fikk av en frisørvenninne,husker ikke hvilket merke men Head n Shoulders flasssjampo fra matbutikken fjernet også mye farge i starten.Selv om jeg alltid bruker hjemmefarger som er permanente og liksom ikke skal bli vasket så fort ut,forsvinner rødpigmenene lett fordi jeg hadde stripet/bleket håret før jeg farget det rødt.På ubleket/ufarget hår kan det være vanskeligere å få bort det røde.

Det lille rødskjæret som var igjen i stripene jeg bleket fikk jeg bort ved å bruke denne kuren,som har lilla farge.Synes den funker bedre enn vanlig blå/lilla sjampo.

https://www.blivakker.no/product/201724/revlon-professional-nutri-color-creme-250ml-1002-white-platinum

Ja, jeg har jo bleket det før jeg farger det rødt. Men da tror jeg at jeg prøver en sånn rens og ser hvordan det blir, forhåpentligvis går mye av det eldet ut da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...