Gå til innhold

Hvordan få venner og familie til å ikke snoke på rom/i skap og skuffer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger opplevd at venner og familie reker inn på rommet mitt uten å spørre. Jeg bor i en 2-roms leilighet, så soverommet blir brukt som "roterom" og skjul for rotet mitt dersom jeg ikke får tid til å rydde. Jeg er ikke så fan av at alle skal se rotet mitt, og hvorfor i all verden må folk se på soverommet mitt? Jeg er ikke nyinnflyttet....

Jeg går aldri inn på rom som er lukket i besøk. I såfall så spør jeg. 

Noen ganger sier jeg i fra "jeg har måtte lagt alt rotet på rommet før besøket, så jeg vil helst ikke at dere går inn der". Men neida, det hjelper ikke. 

En ting er om det bare er noen bøker, klær osv. Men noen ganger kaster jeg skittentøyet fra badet inn der, for jeg liker ikke at skittentøyet står på badet når folk bruker det. En gang opplevde jeg at en på fest stjal 3 brukte truser fra skittentøyet....

Hva sier man for å få folk til å godta at jeg ikke vil de skal luske rundt i leiligheten? 

Dette gjelder forresten ikke kun det å snoke inn på rom, men også det å snoke i skuffer og skap....

Anonymkode: d4ad7...816

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke inviter dem hjem til deg.

Anonymkode: fb7d9...c0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags folk er det der? Har aldri opplevd eller hørt om. Lås døra er mitt råd! Evt si til de at det er utrolig frekt å gå inn i lukkede rom hos andre oghvertfall å snok etter ting i skuffer og skap. Sett dem på plass. Dette er utrolig frekt! 

Anonymkode: f7ec0...d69

• Liker 2
Skrevet

Ikke inviter dem hjem og forklar hvorfor. Lås soveromsdøra og eventuelle skuffer om de har lås. Tar du de på fersk gjerning igjen, sett dem på plass. Si at dette ikke er ok, og be dem dra. Respektløst av dem..Jeg hadde bedt de ryke og dra om de var så respektløse mot meg og ikke tatt imot besøk/pratet med dem igjen før de har sagt unnskyld..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lås soveromsdøren og sett opp feller på badet :laugh: Jeg setter alltid noe ytterst på hyllen på badet slik at det lener seg mot skapdøren og faller ut med et brak hvis de åpner skapet. Det blir så flaut for snokerne at ingen har gjort det mer enn en gang :fnise:

Anonymkode: 38065...2b1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd. Enten må du si ifra når du ser at de går inn der, eller lås døren..

Jeg har to barn, og det hender at de rydder vekk spesielle leker de er redde for, eller leker som legger opp til bråk (Gåbiler,  wheelybug, sabeltannsverd osv) når vi får besøk og da låser vi de inn på vårt soverom eller vaskerom. Funker fint det.

Anonymkode: 12852...9cd

Skrevet

Legg en sånn døralarm som piper høyt når døren åpnes rett innenfor soveromsdøren (om døren går innover). Så kan alarmen pipe høyt når gjesten som snoker blir tatt på fersken. Forhåpentligvis blir gjesten så flau at det ikke gjentar seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Lås det som kan låses og be folk om å la være, uansett om det er venner og familie. Man går da ikke bare inn og grafser i skuffer og skap til folk, særlig på soverommet! Makan.

Anonymkode: 18bf5...463

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de leter etter døren til toalettet, og går feil? 

Anonymkode: a7158...33c

Skrevet

Følg etter dem så lydløst som mulig. Når de begynner å snoke i ting så sier du høyt "finner du det du leiter etter?". 

Funker ikke det så sett dem på plass. Dine private ting har de ingenting med. 

Jeg hadde gitt beskjed om at de ikke er velkomne om de ikke kutter ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...