Gå til innhold

Når begynne med matlager og fryse mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er 32 uker på vei og tenker å lage et lite matlager/fryse ned middagsretter til etter fødselen. Når kan jeg begynne med det? maten holder seg vel ikke like god i flere uker (god da mener jeg smaksmessig)? Samtidig vet man jo ikke når barnet bestemmer seg for å komme, så da bør man jo allikvel begynne litt tidlig. Når begynnte du med det? 

Anonymkode: f34ff...a23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mat kan vanligvis holde seg greit i 3 måneder i fryseren. Noe enda lengre og. Kommer an på hva? 

Wt tips er å kjøpe frossenfisk i porsjonsstykker om dere liker fisk, da? 

Anonymkode: c9aa9...22a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg er 32 uker på vei og tenker å lage et lite matlager/fryse ned middagsretter til etter fødselen. Når kan jeg begynne med det? maten holder seg vel ikke like god i flere uker (god da mener jeg smaksmessig)? Samtidig vet man jo ikke når barnet bestemmer seg for å komme, så da bør man jo allikvel begynne litt tidlig. Når begynnte du med det? 

Anonymkode: f34ff...a23

Mannen din vil vel ha fødelsespermisjon? :) Vi gidder ikke å lage mat og fryse det ned for å slippe gjør det etter fødsel. Vi liker å ha det ferskt. Når det gjelder frysevarer så holder de LENGE.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, karlakarl skrev:

Mannen din vil vel ha fødelsespermisjon? :) Vi gidder ikke å lage mat og fryse det ned for å slippe gjør det etter fødsel. Vi liker å ha det ferskt. Når det gjelder frysevarer så holder de LENGE.

Dessverre er det slik at mannen kun får fri på selve fødselsdagen (vi bor ikke i Norge). 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Metzili skrev:

Dessverre er det slik at mannen kun får fri på selve fødselsdagen (vi bor ikke i Norge). 

Husk at mange babyer reagerer på forskjellig i maten, f.eks løk, krydder, kål, osv :) men du kan begynne nå, holder seg lett noen mnd i frysen 

Anonymkode: a615d...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...