AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Er det noen her inne som sliter med / har slitt med stalkere - som følger etter og plager dere? Hvordan løste dere i så fall slike situasjoner? Hvordan får man stalkere til å slutte? Anonymkode: df2c7...406
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her inne som sliter med / har slitt med stalkere - som følger etter og plager dere? Hvordan løste dere i så fall slike situasjoner? Hvordan får man stalkere til å slutte? Anonymkode: df2c7...406 Jeg hadde en eks som plutselig kunne begynne å sende meg perverse meldinger. Typen min ble så forbannet, så han tok tlf min og ringte til han. Han nektet jo å ta tlf. Så sendte han meg melding om hvorfor jeg ringte han... Da sa jeg som var, at det var typen min som var forbannet på han, og at vi vurderte å anmelde han til politiet for trakassering. Hoho da ble han matt da, sendte mld tilbake om at han beklaget så veldig og at bestemoren nettopp hadde dødd. etter det hørte jeg ikke et knyst. Anonymkode: 019cf...46e
ajarRun Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Masse AB som følger etter meg og kommer med uvennlige kommentarer :S 2
lille_fiol Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en eks som plutselig kunne begynne å sende meg perverse meldinger. Typen min ble så forbannet, så han tok tlf min og ringte til han. Han nektet jo å ta tlf. Så sendte han meg melding om hvorfor jeg ringte han... Da sa jeg som var, at det var typen min som var forbannet på han, og at vi vurderte å anmelde han til politiet for trakassering. Hoho da ble han matt da, sendte mld tilbake om at han beklaget så veldig og at bestemoren nettopp hadde dødd. etter det hørte jeg ikke et knyst. Anonymkode: 019cf...46e Bestemoren hadde dødd og han var i humør for perverse meldinger 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en eks som plutselig kunne begynne å sende meg perverse meldinger. Typen min ble så forbannet, så han tok tlf min og ringte til han. Han nektet jo å ta tlf. Så sendte han meg melding om hvorfor jeg ringte han... Da sa jeg som var, at det var typen min som var forbannet på han, og at vi vurderte å anmelde han til politiet for trakassering. Hoho da ble han matt da, sendte mld tilbake om at han beklaget så veldig og at bestemoren nettopp hadde dødd. etter det hørte jeg ikke et knyst. Anonymkode: 019cf...46e Hvorfor anmeldte du ham ikke? Anonymkode: d4e14...d58
Gjest Jacklost Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 Jeg hadde en på kg fra august til forrige uke da jeg endelig klarte å få han til å slette seg selv
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Pawn Hearts Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor anmeldte du ham ikke? Anonymkode: d4e14...d58 Hvorfor skulle hun det når det var så enkelt å få ham til å slutte? 2
Gjest Blomsterert Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 En anmelder for trakassering. Dernest blir det avhør av vedkommende,og en søker/får besøksforbud. Om dette stopper en stalker er en annen sak,men det er ihvertfall det en kan gjøre. Om en "bare"blir forfulgt uten å oppleve trusler og direkte konfrontasjoner,er det lite en kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor anmeldte du ham ikke? Anonymkode: d4e14...d58 Hvorfor kaste bort tid på det? Han sluttet jo av trusselen om anmeldelse. Anonymkode: 72297...4a8
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 28. mars 2016 #12 Skrevet 28. mars 2016 Min ex stalker meg på jobben. Han er helt syk i hodet, jeg har sagt fra til sjefen i tilfelle han finner på noe skummelt. Søplefyr. Skjønner ikke hvorfor han måtte søke jobb der jeg jobber (og ja, han har hele tiden visst at jeg jobber der). Har ikke noe å anmelde han for, men han kan stå ved kaffemaskina og bare glo på meg uten å si et ord. Eller hvis jeg går forbi han og kollegene i kantina så peker han på meg og ler. En mann på 40 år dette her..
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. mars 2016 #13 Skrevet 28. mars 2016 Har en AB på kg, og en på treningssenteret. Hun tar alltid mølla ved siden av min, selv om alle er ledige; hun har aldri sagt et ord.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #14 Skrevet 28. mars 2016 52 minutter siden, Herr Heftig skrev: Har en AB på kg, og en på treningssenteret. Hun tar alltid mølla ved siden av min, selv om alle er ledige; hun har aldri sagt et ord. Kanskje hun synes at du er en veldig attraktiv og kjekk fyr. Samtidig som hun kanskje er alt for sjenert (eller introvert?) til å faktisk ta noe kontakt med deg? Anonymkode: df2c7...406 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun synes at du er en veldig attraktiv og kjekk fyr. Samtidig som hun kanskje er alt for sjenert (eller introvert?) til å faktisk ta noe kontakt med deg? Anonymkode: df2c7...406 Det kan hende, men er det ikke det som er hele greia med å være stalker? Uansett så er jeg (og de fleste andre) på trening for å trene.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 Ja, jeg har hatt en stalker. Fant aldri ut hvem det var. Men jeg fikk i lenge tid meldinger og telefoner fra en ukjent. Startet med telefoner, hvor personen bare la på etter litt tid. Så begynte jeg plutselig å få meldinger, hvor det sto slikt som; så fin du var på jobb i dag, så fin du var på håret, så deg ute ista, så fin den nye genseren din var, bla bla bla. Jeg ble jo litt nysgjerrig, å skrev takk for det, men hvem er du og slikt. Etterhvert syns jeg det ble litt ekkelt, så jeg skrev at nå holder det. Var hele veien åpen med min daværende forlovede om dette, og vi var en stund begge overbevist om at det måtte være noen jeg kjente som tullet med meg. Etthvert merket jeg at det var veldig ofte at det kjørte en bil forbi i gaten jeg bodde i. Tenkte ikke noe spesielt i sammenheng med dette, bare at det hadde blitt økt trafikk i gaten. Men den dagen jeg satt å så på tv, å snudde meg rundt for å se en ukjent bil stå i oppkjørselen min, begynte jeg å lure veldig. Og det ble veldig ekkelt når det tikket inn sms om at han hadde sett på meg lenge.. Da skrev jeg tilbake at dette hadde gått for langt, nå måtte han la meg være, og at hvis han angivelig har fulgt så med på meg, så vet han vel også at jeg har samboer, og at jeg har fortalt dette til samboeren min. Fikk da tilbake at; ja, men jeg liker deg så godt, men han skulle få meg til å innse hvor godt jeg kom til å like han også, og at han skulle sørge for at alt som sto i veien for oss, ble utslettet... Skrev tilbake at dette er en direkte trussel, og et ord til nå, så anmelder jeg deg. Dette er ikke moro, la meg være! Hørte ikke noe mer der og da. (Jeg skulle jo anmeldt det, men var usikker og ung den gangen) Så gikk det et par år, så fikk jeg en 'feilsendt' sms fra et nr jeg ikke kjente; hei, håper du er klar for jentekveld i 'navn på min by', vi sees kl 20, hilsen kristine! Søkte opp nr, ingen svar. Skrev tilbake; hei! Du har nok sendt sms til feil person, jeg kjenner ingen kristine, og er ikke invitert på jentekveld i kveld. Men dere får kose dere! Fikk da tilbake at åja, haha, nei, da må jeg ha sendt feil, men hvem er du da, bla bla bla, og masse greier som gjorde at jeg kjente igjen skrivestilen umiddelbart. Svarte tilbake at; ikke prøv deg, jeg kjenner igjen skrivestilen din, og du bør ikke sende meg noen fler sms nå. Du vet utmerket godt hvem jeg er. Og siden har det vært tyst. Mange år siden nå. Men var en ekkel opplevelse, husker jeg var redd for at noen skulle bryte seg inn hos meg i lange tider, torde nesten ikke være alene hjemme en gang.. Anonymkode: c8ea3...9e4 1
Frk.K Skrevet 30. mars 2016 #17 Skrevet 30. mars 2016 Ryddet for persondebatt og svar til dette. Frk.K, mod.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #18 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har en. Som legger an på meg. Og jeg synes det er ubehagelig! Vurderer faktisk å slette meg selv på grunn av det... jeg har hatt det IRL og. Like ekkelt det. Anonymkode: 57f4c...63d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #19 Skrevet 31. mars 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en. Som legger an på meg. Og jeg synes det er ubehagelig! Vurderer faktisk å slette meg selv på grunn av det... jeg har hatt det IRL og. Like ekkelt det. Anonymkode: 57f4c...63d Blokker han Anonymkode: f126b...0d0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #20 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blokker han Anonymkode: f126b...0d0 Jeg an ikke, skjuler seg bak AB. Anonymkode: 57f4c...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå