Gå til innhold

Synes dere at jeg vasker for mye ? Hvor ofte vasker dere ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i en leilighet på ca rundt 65 kvm med kjæresten. Vi tar "ukesvasken" hver fredag ettermiddag, da rister vi tepper, støvsuger  hele leiligheten, rydder eventuelt rot, vasker overflater, bad og kjøkken, og vasker til slutt gulvene med Jif-mopp eller grønnsåpe. Bruker vel i overkant av en time på dette, når vi er to.

Ellers tar vi det litt etter behov. Tar gjerne en kjapp runde med støvsugeren midt mellom ukesvaskene, ikke i hele leiligheten men på områder hvor det ofte blir smuler, typisk på kjøkkenet og rundt stuebordet. Vasker over kjøkkenflater stadig vekk etter matlaging, og vaskeservanten på badet når den er skitten av tannkrem, sminke o.l. 

Synes dette er et greit nivå, vi har det jevnt over rent og hyggelig rundt oss, men bruker heller ikke masse tid på husarbeid. Har jo så masse annet gøy å gjøre i livet. Ser for meg at det fort kan bli nødvendig med mer husarbeid når man har barn og husdyr da. :)

Anonymkode: 36a4b...177

Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg ganske enkelt mistrives med husarbeid, og det samme gjør min mann. Vi har løst det med å kjøpe oss tjenester, vasking, sengeskift, klesvask og bretting av tøy. Samt vindusvask og annet som gjøres sjeldnere. Det vi gjør selv er å støvsuge innimellom, vaske over flater og  oppvaskmaskin. Herlig! Så kan vi bruke livet på mer meningsfylte aktiviteter. Reiser også såpass mye at det er grenser for hvor skittent det blir i hovedhjemmet vårt. 

Gjest FruPotter
Skrevet

Støvsuging: En gang i uka.
Støvtørking: Noen ganger en gang i uka, av og til hver andre uke.
Vasking av gulv: Alt mellom 3-4 ganger. Det er ikke nødvendig hvis det bare er støv der, da støvsuger jeg/går over med en tørr mopp. På kjøkkenet vasker jeg litt mer pga matrester, og på badet også selvfølgelig pga bakterier.

Vel, det virker jo som du liker å gjøre det eller så har du kanskje litt... tvangstanker? Hvis du liker det er det jo flott, hvis ikke bør du kanskje få hjelp. :)  Altså, det er ikke nødvendig å gjøre det så ofte som du gjør. Gjør det du føler for, selvfølgelig. Men det er faktisk ikke nødvendig. :) Min mor er utdannet renholder og jeg får masse tips der i fra.

Skrevet

Jeg støvsuger hver dag og vasker badet annen hver dag, så det høres ikke så ille ut for meg. Viktig å ha det rent rundt seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...