AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #61 Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva var spørsmålet da ? Ts Anonymkode: 6696e...806 Anonymkode: d6d92...cc0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #62 Skrevet 29. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig ikke. Er jo oppvokst sånn. Anonymkode: 6696e...806 Ikke for å kverulere, men det er ingen automatikk i at man blir som foreldrene sine. Jeg har vokst opp med en mer enn gjennomsnittlig ryddig og "vaskeglad" mor, og er selv slabbedasken som skrev over. Anonymkode: dda26...22b 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #63 Skrevet 29. mars 2016 Jeg kjenner meg selv i innlegget ditt, ts. For jeg var nemlig sånn før også. Alt jeg gjorde var å rydde, vaske,rydde, vaske hele tiden. Støvsuget hver eneste dag. Hver søndag begynte jeg å vaske leilighet (89kvm) kl.10 og ble ferdig kl.18. Da var jeg fornøyd. Og sånn holdt jeg i flere år. Det er psykisk slitsomt. Til jeg en dag ble dårlig og innså at livet er så mye mer enn å ha et sterilisert hjem. Hvor mange timer brukte jeg ikke på å vaske og rydde. Nå har jeg gitt slipp på det, nå vasker jeg når jeg orker, hvis jeg ikke skal noe. Nå koser jeg meg med mannen og familie og slapper av. Du bør gi litt slipp på det du også. Ingen har det så ekkelt at de må vaske og støvsuge hver dag. Kom deg ut og nyt livet. Anonymkode: f71a0...e9e 3
Linituss Skrevet 29. mars 2016 #64 Skrevet 29. mars 2016 Her strøvsuges det bare når jeg kjenner at jeg gidder. En gang i måneden kanskje og det vaskes ennå sjeldnere. Tørker bare over kjøkkenbenkene etter jeg har laget middag. 3
MapleSirup Skrevet 29. mars 2016 #65 Skrevet 29. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig ikke. Er jo oppvokst sånn. Anonymkode: 6696e...806 Du vet selv at å støvsuge etter jobb og igjen før leggetid regnes som mye. Husvask 2 ganger i uken også. Du har sannsynligvis hatt samtaler med folk, eller vært på besøk hos andre der dette er et tema, og vet at du er ekstrem. Den leken gidder jeg ikke leke... 1
Bestevenninna di Skrevet 6. april 2016 #66 Skrevet 6. april 2016 Mye og mye.. for meg bruker du unormalt mye tid på rengjøring, men deg om det. Så lenge det er en glede så ser jeg ikke noe galt i det. Noen strikker, andre vasker som friskhetsfaktor. Alikevell; hadde jeg vært deg ville jeg heller ha investert i en god hundebørste, og en støvsuger som går av seg selv. Så sparer du litt tid og energi
EvaLena Skrevet 6. april 2016 #67 Skrevet 6. april 2016 Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg. Ut fra hva du skriver så bor jeg i en grisebinge. Jeg synes husarbeid er gørrkjedelig, men gjør da noe når det trengs uansett. Trur du har støv på hjernen. Er du noen gang borte på ferie i 2-3 uker? Får du noia over støvet hjemme da? Få deg en mer givende og morsom hobby istede for husarbeid 😊 1
Gjest Raindrops Skrevet 6. april 2016 #68 Skrevet 6. april 2016 Dette var tydeligvis veldig provoserende for enkelte å lese...
Bringebæret Skrevet 6. april 2016 #69 Skrevet 6. april 2016 Her tørker vi syøv og støvsuger 1-2 ganger i uken. Går over bord og benker med klut hver dag, og soper fort over gulvet med engangsklut eller tørmopp (har 2 små barn) hver dag. Om du føler behov for å støvsuge 2 ganger daglig, så har kanskje en robotstøvsuger vært en fin ting å ha?
makkapakka Skrevet 7. april 2016 #70 Skrevet 7. april 2016 jeg vasker og støvsuger 1 gang i uka, tørker støv hver 14 dag og syns det er mye, vi er bare to og ganske renslige og ryddige av oss i tillegg har jeg hund
GammelKaktus Skrevet 7. april 2016 #71 Skrevet 7. april 2016 Jeg tar hele leiligheten skikkelig rydding og vasking en gang i uka. Sånn skikkelig tørking av støv skjer vel ca. en gang i måneden. Ellers så rydder vi jo litt leker og slikt som vi bruker hver dag og vasker ved behov, foretrekker å vaske foran å støvsuge. Vi er to, en liten og en stor
tanketenker Skrevet 7. april 2016 #73 Skrevet 7. april 2016 Jeg støvsuger kanskje en gang i uken og vasker når jeg ser det trengs
lillemy02 Skrevet 7. april 2016 #74 Skrevet 7. april 2016 Det jeg lurer på Ts du sier du kan ha det skikkelig rotete men rydder opp før du legger deg. Hva er for deg skikkelig rotete?? Og hva gjør du om du blir syk sengeliggende lenge hva skjer med deg da? Blir du stressa over at det er rotete møkkete?
Sirah Skrevet 8. april 2016 #75 Skrevet 8. april 2016 Dersom hunden røyter så mye at du må støvsuge opp etter den to ganger om dagen så bør du ta den med til en dyrlege. Det er IKKE normalt. Jeg har en mellomstor, langhåret hund pluss en "bonushund" som bor her mens eieren er offshore. I den værste røyteperioden som er et par uker på høsten og våren må jeg støvsuge daglig. Resten av året støvsuger jeg ved behov, som regel en gang eller to i uka. Skulle det komme noen hårdotter feier jeg dem bare opp. Dette er med to viltre hunder i hus. Jeg vasker gulv ved behov, noen ganger ofte, noen ganger skjeldent. Tørker støv ca en gang i uken, oftere i røyteperioden. Badet vasker jeg ved behov, ca en gang i uken/annenhver uke. Kjøkkenet drar jeg over benkplatene på hver dag. Jeg har det alltid rent og ryddig hjemme på tross av to hunder som freser rundt og leker.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #76 Skrevet 8. april 2016 Vi støvsuger 1 gang i uken eller ved behov (dvs noen ganger 2 ganger i uken hvis det har blitt synlig støvete). Vasker badene 1 gang i uken. Vasker huset (gulv, karmer, oppå objekter, drar frem møbler osv) 1-2 ganger i måneden avhengig av behovet. Vinduer vaskes ved behov (avhengig av været egentlig, men vi tåler å se litt flekker fra regn på vinduene). Kjøkkenbenk vaskes hver dag og bord tørkes over ved behov (når man har smulet eller det er synlig bøss på det) i tillegg til å bli vasket når resten av huset vaskes. Anonymkode: 09fec...247 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #77 Skrevet 8. april 2016 Gidder du å komme hjem til meg og vaske der også eller? Anonymkode: fa794...b29
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #78 Skrevet 8. april 2016 Den 6.4.2016 at 4.34, Raindrops skrev: Dette var tydeligvis veldig provoserende for enkelte å lese... Det er da ingen her som blir provosert over at TS er duracellkanin på vasking. Men overskriften er jo helt tåpelig. Enhver forsåtr jo at det der er mye. Om TS finner berikelse i dette så er jo det fint for henne - men bare henne vel og merke. Hadde jeg hatt så mye overskudd så hade jeg nok ønsket å berike verden istedenfor. Anonymkode: a2378...74a 2
Nåleputa Skrevet 9. april 2016 #79 Skrevet 9. april 2016 (endret) Jeg/vi støvsuger når det trengs. Ca hver 14.dag eller sjeldenere. Jeg har ikke vasket her på 1 år. Ta servant og do ca 1 gang i uka eller når det begynner å gro hår. 😄. Kjøkkenbenk og spisebord etter at vi har spist middag. Støvtørking? En gang hver år/eller når jeg er i farta. Vi har ingen dyr og ingen røyker. 2 voksne og to tenåringer. Endret 9. april 2016 av Nåleputa 1
Cuntzilla Skrevet 9. april 2016 #80 Skrevet 9. april 2016 (endret) Først syntes jeg det hørtes veldig mye ut, men når jeg tenker meg om så vasker jeg jo egentlig hver dag selv (iallefall de kveldene jeg er hjemme), og jeg er langt fra noe renslighetsfreak. Men blir jo litt sånn pø om pø-vasking hele tiden, noen dager drar man frem støvkluten, andre dager støvsugeren, vasken og toalettet på badet må jo tas hele tiden og så har man de dagene man legger merke til at vinduene er skitne eller kommer på at det er lenge siden man har vasket ovnen. Såkalt storvask kanskje en gang i uka. Eller ungkarsvask som en kompis av meg i studietiden kalte det, ta hele leiligheten før man skal på fest i tilfelle man drar med seg noen hjem Litt samme forhold til storvask som jeg har til intimbarbering der altså. Det ser ikke ut når jeg har mensen. Uansett, vil anta jeg vasker halvparten av det TS gjør, men da anser jeg meg som helt midt på treet også og det er ikke spesielt strøkent her til hverdags. Så jeg føler ikke TS er så ekstrem, egentlig. Bare i den øvre halvdelen av skalaen på hvor mye tid man gidder å bruke på vasking. Som NasseNøff har skrevet noen gode innlegg om så er det jo - litt banalt sagt - ikke et problem så lenge det ikke er et problem, altså går utover livskvalitet, relasjoner, psyke, nattesøvn e.l. Endret 9. april 2016 av Cuntzilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå