Gå til innhold

Synes dere at jeg vasker for mye ? Hvor ofte vasker dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, dette synes jeg var ekstremt mye! Tenker absolutt at dette er sykelig. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg er interesset i å vite er om det er barn som bor oppi denne galskapen/ manien.

Anonymkode: 361ed...4d9

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare meg og mannen min, og vi har en hund. Jeg er vant med dette hjemmefra. Og det tar ikke så lang tid. Støvsuge og tørkestøv tar vell sånn ca 15 min og bare støvsuge tar vell 10 min. 

Har ikke noe tvangs greier eller noe. Men liker å ha det rent. Har det fra moren min. Jeg vokste opp sånn.

Ts

Anonymkode: 6696e...806

Hvis hunden din røyter så mye at du er nødt til å støvsuge to ganger daglig, bør du ta den med til dyrlege. 

Anonymkode: a5817...d44

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer mest på storvask to ganger i uka! OG støvsuging 2 g dagen. Og badet annen hver dag...

Dette er for mye. Med mindre dere griser enormt da.

Kjøkkenbenk og vask tørkes hverdag/når det er skittens. Badene ehm....ved behov. Støvsuger stua/kjøkken/hall minst annen hver dag,

Vi har ingen dyr, men ett lite barn.

Bak soffa til høytider.....eller ved ommøblering, noe som skjer kanskje 1 gang per halvår.

ts: du må ha mye tid... Gjør du alt, eller mannen også?

Jeg vasker hele badet hver andre dag. - tar kanskje halv time hver gang, inkl finne frem vaskeutstyr, rydde etc.?

- Støvsuger hele huset to ganger om dagen. 20 minutter hver dag.

- Tørker støv hver dag og vasker over overflater hver dag. 20 minutter?

- Har stor vaske to ganger i uken. Da tar jeg ut alle tepper vasket under soffan, drar over kjøleskapet, og kjøkkenskap. Og vinduskarmer osv. Hvor lang tid tar dette? kommer jo ann på om det er hus eller leilighet. Vi bor i stor leilighet og dette tar kjapt 2-3 timer. Minst!

Er jo mange, mange timer hver uke!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, NasseNøff skrev:

Spørsmålene du bør stille deg selv er;
- Hva skjer hvis du ikke vasker? Får du panikk? Blir du uvel i kroppen?
- Klarer du å la være å vaske i en hel dag? Skjer det noe med deg når du prøver? Eller bare tenker på det?
- Styrer vaskingen hverdagen din på en negative måte? 
++

Tenk litt over hva du svarer på disse spørsmålene. Så får du svaret om du vasker for mye eller ei :) 
Noen liker bare å vaske, enten fordi de blir roligere i kroppen av det. De blir rett og slett rastløs av å sitte stille, så det å vaske og rydde er noe de gjør for å ha noe å gjøre. Noen må vaske ofte på grunn av allergi, har dyr og noen i familien er allergisk. 
Mange grunner til å vaske mye. Men, du må finne ut hvorfor du gjør det, og hva skjer hvis du ikke gjør det. 

Kan fint gå en dag uten å vaske. Blir ikke uvel av det eller noe sånt. Liker bare å ha det rent rundt meg, så liker jeg å vaske.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, applestories skrev:

Hva sier mannen din om dette?

Han kommer fra en familie som er akkurat som oss. Så han synes det et veldig normalt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, NorthDakota skrev:

Monica? 

Hæ ?

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.3.2016 den 17.37):

Da ville jeg trent på å gå betraktelig ned på vaskemanien. Dette er ikke sunt.

Anonymkode: 3f8e9...9f9

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan fint gå en dag uten å vaske. Blir ikke uvel av det eller noe sånt. Liker bare å ha det rent rundt meg, så liker jeg å vaske.

Ts

Dette er med andre ord hobbyen og fritidssyslene dine? Ja, ja, noe må du da få lov å gjøre på bare vi andre slipper å holde følge med din standard. 

Anonymkode: 541c0...07a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare meg og mannen min, og vi har en hund. Jeg er vant med dette hjemmefra. Og det tar ikke så lang tid. Støvsuge og tørkestøv tar vell sånn ca 15 min og bare støvsuge tar vell 10 min. 

Har ikke noe tvangs greier eller noe. Men liker å ha det rent. Har det fra moren min. Jeg vokste opp sånn.

Ts

Du kan si hva du vil, men dette er å være sykelig opptatt av rengjøring.

Dusjer du kanskje flere ganger om dagen også?

Anonymkode: 3c923...800

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får nå bare holde på men ikke inviter meg på besøk :laugh: Jeg hadde blitt sykt stresset av å tilbringe mer enn en halvtime i det sterile hjemmet ditt.

Anonymkode: 497b7...dfe

• Liker 6
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.3.2016 den 17.41):

Ts

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du?

Siden du spør, så anser du vel at du kanskje vasker for mye og muligens ett problem..

Anonymkode: d6d92...cc0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får nå bare holde på men ikke inviter meg på besøk :laugh: Jeg hadde blitt sykt stresset av å tilbringe mer enn en halvtime i det sterile hjemmet ditt.

Hjemmet mitt er ikke sterilisert. Bare rent :) Så du er ikke vant med å være en plass det er rent ?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du er ikke vant med å være en plass det er rent ?

Nå synes jeg du tipper litt over i det maniske.

Et hjem trenger ikke støvsuges to ganger om dagen for å være rent.

Anonymkode: ad74a...497

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmet mitt er ikke sterilisert. Bare rent :) Så du er ikke vant med å være en plass det er rent ?

Ts

Spurte jeg, du svarer ikke-det eneste jeg ser at du forsvarer deg gjennom hele tråden-så hva er formålet med tråden?  Du har jo allerede bestemt deg..

Hvorfor spør du?

Siden du spør, så anser du vel at du kanskje vasker for mye og muligens ett problem..

Anonymkode: d6d92...cc0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Støvsuger to - tre ganger i uka. Vasker alle rom, bad og kjøkken skikkelig en gang i uka, samt skifter på sengene. Vasker daglig over kjøkkenbenk og spisebord/salongbord. Det holder. 

Anonymkode: 2f7d3...685

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har "stor-rengjøring" ca 1 gang i uka, støvsuger ca hver dag, hvis det er behov. (har mann som er snekker og drar med seg halve byggeplassen inn, pluss en halvanne-åring som er i overkant glad i sandkassa). 

Badene tar jeg når jeg ser det er behov, bord og kjøkkenbenk vaskes etter bruk. 

Vaske under sofa, inni kjøleskap, vinduer osv skjer.. ehmmm... kanskje 4 ganger i året.. 

Anonymkode: f8af2...c7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, NasseNøff skrev:

Det trenger ikke å være usunt. Hvis TS lå på gulvet og skrubbet vær en millimeter med tannkost, vær flekk må skrubbes i minst 3 min... DET er usunt. 
Dersom TS ikke klarer å la være å vaske, fordi hun får panikk, får fysiske og psykiske plager av å ikke vaske, det er ikke sunt. Da har man et problem. 
Noen liker å vaske mye, uten at det er et problem i seg selv. Noen liker å ha det rent, uten å måtte ha en diagnose. 
Det spiller ikke noen roller hvor ofte og mye TS vasker. Det TS må finne utav er hvorfor hun gjør det og hva skjer hvis hun ikke gjør det. Først da kan TS vite om vaskingen er et problem eller ei. 

Dersom man spyler ned hele huset med klorin, i frykt for skitt og bakterier, da har man et problem. Vasker man 5 ganger om dagen, fordi man ikke føler det blir rent nok, da vasker man for mye. 
Jeg kan fint støvsuge to ganger på en dag, men jeg har innekatt da. Så det er kattsand over alt, til og med inni nyvasket sokker. Noen dager orker ikke å støvsuge, så jeg koster opp det verste, og lar resten bli til en annen dag :P Men stort sett så støvsuger jeg to ganger om dagen, på grunn av sand og pelsdotter. 
Jeg vasker alltid kjøkkenbenken før og etter måltider. Vasker stuebordet vær kveld også. Fordi jeg har katt som er høyt og lavt, og over-nevnte kattsand problem. Kjøkkenet hadde jeg tatt vær dag, selv hvis jeg ikke hadde hatt katt. For skittent kjøkken er heslig. Jeg spyler badegulvet en gang i uken, på grunn sand-problem.
Men har ikke en diagnose for det. Eller, har to faktisk, men vasking er ikke et symptom som passer inn i de diagnosene. :P 

Det trenger ikke å være så ekstremt som du nevner her for at det kan anses for å være sykelig. Ts sin vasking ER ikke normal. Punktum! Utfra svarene som ts gir her, så virker det som om selvinnsikten er lik null også. Noe er galt, både på den ene og den andre måten. Jeg skjønner ikke poenget med at ts startet denne tråden i det hele tatt. Hun spør først om hun vasker for mye, og når folk sier at hun gjør det, så snur hun helt om og forsvarer seg og nekter for at hun gjør det. Merkelig.

Anonymkode: a5817...d44

• Liker 7
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

TS: Jeg synes du vasker enormt mye, men det er sikkert veldig deilig å gidde å ha det så rent og ryddig. Skulle ønske jeg hadde et litt større snev av vaskemani. ;)

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, var på besøk en helg hos noen som har det slik. De har hund, og fruen i huset kom med ministøvsugeren straks det landet et hår eller en smule på gulvet. Den dagen vi skulle dra (vi skulle kjøre om kvelden, med baby), tok vi og mannen i huset en biltur på formiddagen. Da var fruen i full gang med husvasken da vi kom tilbake. Jeg måtte amme babyen, så jeg satte meg på soverommet "vårt". Da hørte jeg at hun sa til mannen at han måtte ta av sengetøyet så hun fikk vaske det med en gang jeg var ferdig med ammingen. Greit nok at hun liker å ha det rent, altså, men man føler seg ikke så veldig velkommen når vertinnen omtrent vasker oss ut av huset.

Gjest Nanna87
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere dette er for mye vasking ? 

- Jeg vasker hele badet hver andre dag.

- Støvsuger hele huset to ganger om dagen.

- Tørker støv hver dag og vasker over overflater hver dag.

- Har stor vaske to ganger i uken. Da tar jeg ut alle tepper vasket under soffan, drar over kjøleskapet, og kjøkkenskap. Og vinduskarmer osv.

Leste her inne for en stund tilbake at de bare vasker gulvet par ganger i året. 

Så jeg lurer på hvor ofte dere vasker ? 😊

Ja, du vasker for mye! Råder deg til å oppsøke hjelp, eller prøv å bryt rutinen. Det er ikke farlig om det er litt støv i leiligheten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...