Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la et bud på en dress og var ikke klare over at budet var bindende. Jeg sendte en melding til selgeren og spurte om han kunne sende varen og uten å løse nøye så så det ut som at jeg måtte legge inn et bud for at kunne sende meldingen. 3 dager etter, ingen annen hadde lagt noe bud og jeg fikk en varsling om at budet ble akseptert. Sendte en melding til selgeren og forklarte situasjonen, og beklaget. Det er snakk om et nyfødt plagg til 600,- (mitt bud). Hva er sannsynligheten for at selger gjør en sak av dette? Hva kan han evt gjør?

Jeg er klar over at jeg gjorde feil.. men selger bør kunne legge den ut for salg igjen.

Anonymkode: d994c...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det på eBay? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Neket skrev:

Er det på eBay? 

Nei, Finn.

AnonymBruker
Skrevet

På finn så kan selger forfølge deg langt inn i domstolene om han ønsker. Forbrukerrådet kan og hjelpe selger. Kan du gi litt mer informasjon om hva dette dreier seg om? 

Anonymkode: 43958...09d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På finn så kan selger forfølge deg langt inn i domstolene om han ønsker. Forbrukerrådet kan og hjelpe selger. Kan du gi litt mer informasjon om hva dette dreier seg om? 

Anonymkode: 43958...09d

Noen spesifikk informasjon du trenger?

Jeg sendte først selgeren en melding når jeg så annonsen og det så ut som jeg måtte legge et bud på varen for å kunne sende denne meldingen. Jeg ville kun spør om selgeren kunne sende varen. Varen er en dress til en nyfødt baby. Prisen oppgitt i annonsen var 500 og jeg bydde 600. Jeg visste ikke at budet var bindende før nå.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alltid bud bindene?

Anonymkode: 5290b...117

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Budrunder på Finn?

Anonymkode: abf3a...b79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bud er ALLTID binnende, både skriftelig og muntelig. Når du faktisk har sendt inn et skriftelig bud på 600 så er den eneste måten du kan unngå å betale om du kommer til enighet med selger.

Anonymkode: 11512...87d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Budrunder på Finn?

Var vel ikke akkurat en budrunde. Fordi jeg var den eneste som la inn et bud.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alltid bud bindene?

Anonymkode: 5290b...117

Det vet jeg ikke. Google?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Var vel ikke akkurat en budrunde. Fordi jeg var den eneste som la inn et bud.

Du kan bare si at du har ombestemt deg. Selger får ikke gjort noe med det. Ikke på Finn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bare si at du har ombestemt deg. Selger får ikke gjort noe med det. Ikke på Finn.

Jeg sendte han en melding og sa det, og beklaget så mye. Men jeg er litt redde for om han kan ta dette videre og gjøre en sak ut av det.

Skrevet

Jeg sendte han en melding og sa det, og beklaget så mye. Men jeg er litt redde for om han kan ta dette videre og gjøre en sak ut av det.

Kanskje han er grei. Kanskje dette ble en lærepenge til 600 kr for deg. 

Skrevet

Ingen gidder å lage en stor sak ut av en slik fillesum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han kan ikke det. Det var en som truet meg med "sak" en gang jeg ombestemte meg, men det ble med trusselen. Men fint du ga beskjed til han.  :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom selger vil være drittsekk kan han jo bare ta det til rettsvesnet. Neppe hensiktsmessig for 600 kroner da...

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Dersom selger vil være drittsekk kan han jo bare ta det til rettsvesnet. Neppe hensiktsmessig for 600 kroner da...

Det der tror du ikke på selv, vel?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvordan kan han gjør det?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han kan ikke det. Det var en som truet meg med "sak" en gang jeg ombestemte meg, men det ble med trusselen. Men fint du ga beskjed til han.  :)

Oi! Hva hadde han sagt da? Hva var summen?

Skrevet

Formelt sett er dette bindende, men omkostningene med å tvinge det igjennom er for store til at det vil skje i praksis. Dessuten er det noen beløpsgrenser for dette. 

Men er det bud på Finn? 

AnonymBruker
Skrevet

Er dette kjøp av privatperson eller fra firma?

Anonymkode: 64ac5...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...