Gå til innhold

Gå med joggebukse ute når man er over 30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 år og joggebukse er det eneste jeg går i hjemme (når jeg er alene vel og merke), syns det er så utrolig behagelig. Å skifte til joggebukse er det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg kunne egentlig tenke meg å gå med joggebukse ute også når jeg for eksempel går tur med hunden eller jogger (!), men føler jeg er for gammel til det. Hva syns dere? :) 

Anonymkode: 7f3ae...fb1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 30 og går med joggebukse på butikken, på tur med hunden osv. Vet ikke helt hvorfor jeg skal pynte meg for kassedama på Rema og tilfeldig forbipasserende ?

Anonymkode: cd444...48e

• Liker 26
Skrevet

Gå med akkurat det du ønsker! Jeg går også ofte med joggebukse hvis jeg bare skal daffe hjemme eller bare skal ut med hunden :) Ser ingen grunn til å pynte meg for det!

• Liker 5
Skrevet

Jeg mener man er for gammal til å bry seg om sånt, når man passerer 25. Gå i det som er behagelig for deg å gå i, akkurat når du vil, med åpenbare unntak (bryllup, begravelse etc).

• Liker 16
Skrevet

Hvorfor skal man ikke gå med det man synes er komfortabelt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å gå med kun undertøy hjemme, men det betyr ikke at jeg går med undertøy ute. Synes det ser så slaskete ut å gå med joggebukse ute. En gang i blant går helt fint men når du bor i joggebuksa de døgnet rundt....

Anonymkode: 1cff3...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For gammel til å jogge i joggebukse. Nå har jeg hørt det og :fnise:

Anonymkode: 89f54...7a3

• Liker 12
Gjest Linneah2013
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 37 år og joggebukse er det eneste jeg går i hjemme (når jeg er alene vel og merke), syns det er så utrolig behagelig. Å skifte til joggebukse er det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg kunne egentlig tenke meg å gå med joggebukse ute også når jeg for eksempel går tur med hunden eller jogger (!), men føler jeg er for gammel til det. Hva syns dere? :) 

Anonymkode: 7f3ae...fb1

Dette bestemmer du jo selv, har du lyst å gå med joggebukse, gjør du det.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 30 og går med joggebukse på butikken, på tur med hunden osv. Vet ikke helt hvorfor jeg skal pynte meg for kassedama på Rema og tilfeldig forbipasserende ?

Anonymkode: cd444...48e

Det handler ikke om å pynte seg for andre. Det dreier seg om å se anstendig ut for sin egen velvære. Helt greit at du ikke synes dette er viktig når du går på matbutikken, men de som kler seg ordentlig pynter jo seg ikke for kassemedarbeiderne eller de andre kundene. 

Anonymkode: f930d...bd0

• Liker 4
Skrevet

Når jeg lufter den firbente så gir jeg f. i hva jeg har på meg. Da er det den firbente som gjelder, ikke å være fancy :) Så lenge jeg ikker er naken så er jeg fornøyd. Ellers går jeg aldri med joggebukse/pysjbukse ute.

Skrevet

Det å bruke joggebukse på tur med hunden, eller på joggetur kan jeg ikke se for meg at noen vil reagere på i det hele tatt. Jeg ville i alle fall ikke tenkt noe rart om det. Synes heller ikke alder har noe å si for joggebuksebruk generelt, men det ser liksom ekstra jævlig ut når voksne går rundt i velbrukte joggebukser med en halvmeter utstikkende knær og slitasjehull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joggebukse på tur eller hjemme, deilig.  Når man skal ut og handle eller møte noen,  ikke noe jeg føler meg vel med.  Det har med hvordan jeg vil føle meg. I joggebukse føler jeg meg ikke pyntet liksom.  

Anonymkode: a3d02...ab9

Skrevet

Hvorfor skulle det være feil å bruke joggebukser til å jogge og lufte hunden??? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle det være noe i veien med å bruke joggebukse når man går tur med hunden? Er det ikke nettopp det den er til for?

Skrevet

du må bruke hundebukse når du skal lufte hunden, joggebukse når du skal jogge, regnbukse når det regner, vindtettbukse når det er vind, 

• Liker 5
Skrevet

Jeg går også med joggebukse når jeg går tur med hunden, er jo det joggebukse er til for, tenker jeg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjapp handletur eller treningstur der man uansett svetter til klærne man har på seg: Da bruker man det man syntes er komfortabelt, om det så er joggebukse, shorts, annet treningstøy etc. 

Joggebukse i jobbsammenheng, sosiale lag, eller når man skal være lenge ute "blant folk" uten at man trener syntes jeg dog ikke så mye om. Trenger ikke å gå i finklær hele tiden, men noen jeans som ser ålreite ut og en nøytral genser er vel det minste man kan ha på seg for å se ut som "folk". 

Anonymkode: 367ee...6ec

• Liker 2
Skrevet

Jeg går også i joggebukse hjemme, hele tiden, men det er kun på luftetur med hunden at jeg bruker joggebukse ute. Jeg skifter alltid til vanlig bukse om jeg f.eks. skal på butikken eller noe. Og selvfølgelig kan du bruke joggebukse når du trener ute! :) (jogging)

Det ser unektelig litt slaskete ut med joggebukse ute ellers, men man får vel bare finne ut med seg selv om man bryr seg om det eller ikke.

Det er ikke noen aldersgrense på joggebukser heldigvis....! :D

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å pynte seg for andre. Det dreier seg om å se anstendig ut for sin egen velvære.

Anonymkode: f930d...bd0

Hva sa du atte? Se anstendig ut for sitt eget velvære? Å kle seg anstendig handler om å ikke støte andre, å kle seg passende for å ikke gjøre andre ubekvemme og/eller for å passe inn. Å kle seg etter eget velvære er å kle seg akkurat sånn som man føler for, enten man slasker rundt i joggebukser eller går med drakt og høyhælte sko. Å føle seg vel er å gå i klær man trives i og har lyst å gå i. Det er ikke alltid en sammenheng mellom anstendighet og velvære.

Jeg er over 30 og går akkurat sånn som jeg føler for. Jeg går gjerne i joggebukse eller treningstights på butikken og kan også finne på å gå ut blant folk uten sminke og med trasig hårsveis. Andre dager føler jeg for å pynte meg litt mer og kan kle meg litt penere og sminke meg litt før jeg viser meg ute blant folk. Hva andre måtte mene gidder jeg ikke bruke tid på. Så lenge jeg ikke går naken mellom butikkhyllene er det vel ikke så mange som bryr seg heller. De få som bryr seg får bare kose seg med alle de sterke meningene sine, da har de i hvert fall noe å gjøre den tiden.

• Liker 5
Gjest Blomsterert
Skrevet

For GAMMEL for joggebukse? Eh,nei.

Jeg liker ikke joggebukser,men er det i noen settinger det er naturlig å bruke,så er det på tur med hunden. Uansett alder: -)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...