Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bilstoler, madrasser og sko/støvler (bortsett fra pensko/skisko som brukes så sjelden) kjøper jeg aldri brukt. Ellers så kjøper jeg så billig jeg kan - det skal selvsagt være pent brukt, ikke ødelagt, hullete, flekkete osv. 

Kjøpte kombivogn, trille, sprinkelseng, vugge, lekegrind og masse annet brukt, til min første, alt for ca 3500 kr. Var bare litt bruksslitasje på det men så eller veldig pent ut. Alt holdt fint til mitt barn, og er nå solgt/gitt bort videre. Har ikke stram økonomi, men ser virkelig ikke poenget med å legge f.eks 7-8 tusen i en vogn (kanskje om jeg hadde planer om å få 2-3 barn til.) 

Anonymkode: 33060...0c9

• Liker 3
Gjest Sisti
Skrevet

Vi er åpne for å kjøpe alt unntatt bilstol, madrass og dyne etc brukt. Men det blir tydeligvis ikke slik, vogna vi ville ha kostet jo nesten like mye brukt, så den blir kjøpt ny. Seng og stellebord kjøper vi på ikea - kan nok spare litt på å kjøpe brukt, men det er mer styrete å kjøre rundt omkring og kjøpe disse privat enn å bare plukke det med seg når vi uansett må på ikea for å kjøpe andre ting. Klær får vi arve. Og så er det vel ikke så mye mer vi trenger...? :klo: tenker å vente med å kjøpe vippestol, stol, pumpe, babycall og slikt til etter baby har kommet, i tilfelle vi ser at vi ikke trenger det. 

Jeg tenker litt motsatt av deg ts - klær er det jeg er mest åpen for å kjøpe brukt, for det kan jeg enkelt vaske (og det er deilig å slippe å lete etter klær :ler:). 

Skrevet

Vi kjøpte babyting som ikke en baby rekker å "slite ut" før den blir for stor brukt :) 

Som BabyBjörn vippestol, Stokke Newborn Sete (selve Stokke stolen måtte vi ha ny), sånn krybbe til å ha på siden av sengen (Stokke next to me eller noe i den duren).

Så fikk vi ubrukt ammepute og brystpumpe fordi hun vi fikk det av ikke fikk til ammingen og derfor ble det aldri brukt. 

Men det er kun av folk vi kjenner vi kjøper brukt. Ville ikke kjøpt fra hvem som helst på finn faktisk. Jeg vet ikke hvorfor, men føler for å "vite hvor det kommer fra" eller noe slik når det er til baby...

Også har vi arvet maaaasse klær fra venner og bekjente og fått masse i gave. :) 

(stellebord, babyseng, bilstol, vogn, vognpose, madrass og alt annet har vi kjøpt nytt) :) 

Skrevet

Kjøpte ny seng og bilstol. Samt klær og håndklær. Kjøper ikke klær brukt, da vi har arvet masse og bare supplerer med timg vi mangler, evt penklær og sko(arvet fra jenter). Har også arvet veldig mye leker. Vign kjøpte vi brukt, og fungerer forsovidt. Men angrer på at vi ikke kjøpte drømmevogna med engang

AnonymBruker
Skrevet

Synes folk selger brukt barneutstyr altfor overpriset på Finn.no

Det er ofte salg i barnebutikker og om en holder utkikk i diverse nettbutikker kan en spare tusenvis av kroner.

Vogn: ville jeg kjøpt ny: rett å slett fordi den blir utsatt for mye slitasje, så da vil jeg heller slite den selv.. Kunne vurdert ev å kjøpe tillegsvogn brukt.

Seng: Kunne jeg vurdert å kjøpe brukt om jeg fikk den til en god pris, Ikke madrass.. 

Bilsete: Ville jeg aldri kjøpt brukt pga sikkerhet. Har flere venner som har kjøpt brukte bilseter som har vist seg og være knukkne og full av duct tape under trekket. Folk er rett å slett så uærlige at det er trist.

Klær: Når jeg ser hvor mye mine babyer har basjet og gulpet, synes jeg det er litt ufint om jeg skulle kjøpt basis klær brukt. Dessuten blir det så stor slitasje på bodyer og strømpebukser at de havner i søppela. Mine har bare brukt ull ull/silke når de var små. De er geniale fordi de er så elastiske så vokser liksom med barnet, så det har liksom rukket å slite det ut. Men klær som en bruker skjelden som kjoler, finklær, bunad, pent brukt jakke og utedress kunne jeg kjøpt om det var en god pris.

Utstyr som pulk, bæremeis, briovogn, leker for større barn kunne jeg vurdert å kjøpe brukt om prisen var god

Alle leker som babyer putter i munnen ville jeg ikke kjøpt brukt.. Heller ikke vippestol da babybjørnen vår ble full av drit daglig. Selv om det ikke viser (mørkt trekk) hadde jeg aldri ville solgt den til noen.

Anonymkode: 04e79...f71

AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å kjøpe alt vi kan brukt. Babyer vokser fort og jeg syns det er sløseri å kjøpe nye klær annenhver måned for full pris. Barnevogn også. 

Anonymkode: e8a6b...885

Gjest GulSol
Skrevet

Har ikke allverden, men alt blir kjøpt nytt til lille. Jeg er ganske kresen av meg. Moren min spanderer barnevogn, resten står vi for. 

Skrevet

Bilstol, madrass og barnevogn var ting eg ville kjøpa nytt. Det er mulig ein er heldig og finn pent brukte barnevogner med lite slitasje til ein god pris på Finn, men det er også mange vogner som er overprisa og/eller er velbrukt. Sidan me hadde planar om fleire barn, ville eg at me skulle stå for slitasjen aleine. Vogna vår er velbrukt og skal snart gjerast klar for tredje babyen, så eg er glad me valgte å kjøpa ny!

Seng arva me, og me har kjøpt ein del klær brukt, særlig ull, pluss bæretøy (sjal og bæreselar). Men me kjøpte mykje nytt til første babyen. Då eg plutselig blei lagt inn på sjukehuset i veke 34, og mange av både dei større og mindre tinga mangla, var det langt enklare å senda mannen med handleliste på Ikea og barneutstyrsbutikkar, pluss handla litt på nett, enn å tråla Finn for gode prisar og senda han byen rundt mellom arbeidstid og besøk på sjukehuset. :P

Eg er nok ganske mykje flinkare til å kjøpa nytt enn brukt, må eg innrømma, men det er vel så mykje det at det ofte er så mykje styr å kjøra byen rundt, framfor å dra på butikken. Så egentlig skulle eg gjerne vore flinkare til å kjøpa meir brukt.

Gjest Jørild
Skrevet

Vi tenker miljø, så vi kjøper brukt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er første barn -  kjøp ny om du veldig gjerne vil UTEN DÅRLIG SAMVITTIGHET.  Herregud - det er ikke sløseri. Du kan jo bruker alt du kjøper igjen til flere barn og selge når du er ferdig.  Jeg hadde lyst å ha alt ny med min først barn, og har ikke dårlig samvittighet for det i det hele tatt  - til tross at jeg sikkert ødelagt miljøet ved å kjøpe en helt ny sprinkelseng 

Jeg synes det var kjempegøy å kjøpe nye ting når jeg fant ut jeg var gravid.  Men vi faktisk kjøpte vognen i Sverige og sparte masse (den tiden da).  

Anonymkode: 05328...582

AnonymBruker
Skrevet

En annen bra ting med å kjøpe brukte babyklær, i tillegg til at man sparer både miljøet og lommeboka, er at kjemikalier fra produksjonen er vasket ut. Jeg kjøpte noe nytt sengetøy og erfarte at det skulle til mer enn de to anbefalte vaskene før bruk før den kjemiske lukta forsvant. Så lenge klærne er pent brukt, kan vaskes på minst 60 grader og lukter nøytralt (ikke parfymert skyllemiddel, røyk eller kjellerlukt), foretrekker jeg å kjøpe brukt.

Anonymkode: a5bd8...7fb

AnonymBruker
Skrevet

Bilstol og madrass er det eneste jeg aldri kunne ha tenkt meg å kjøpe brukt. Alt det andre ville det vært flott å få kjøpt brukt. Av praktiske årsaker har vi kjøpt mer nytt enn brukt (reisevei, tilgjengelighet m.m) men jeg ville kjøpt mer brukt hadde jeg hat mulihet til det.

Anonymkode: ff24f...485

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt brukt babyutstyr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...