Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en del på Grønlandsområdet i Oslo, og begynner å bli dritt lei av innvandrermenn som enten slenger slibrige kommentarer, eller rett og slett plager meg på gata. Dette har også skjedd i andre deler av byen, men det er alltid på Grønland det er verst. 

Jeg ser helt normal ut, bruker ikke masse sminke, går ikke i korte skjørt. Jeg går som regel alltid med skjerf eller topper som ikke viser noe utringning. Jeg ser kanskje over gjennomsnittet nordisk ut, men det er det eneste jeg kan komme på. Jeg er klar over at mange synes blondt hår er eksotisk, men jeg gjør absolutt ingenting som inviterer til den slibrige oppmerksomheten jeg får.

Det kan være alt fra små "hei baby" eller "mmm" idet vi går forbi hverandre på gata, til folk som kommer bakfra og stryker meg over håret, til innpåslitne menn som klemmer seg ned ved siden av meg på bussen, og sitter og stryker låret mitt. Noen er ekstremt oppmerksomhetssyke, og vil gjerne snakke med meg på bussholdeplassen (og stå veldig tett opptil meg), eller gå ved siden av meg og prate med meg på gata. Jeg sier selvfølgelig alltid nei, at jeg ikke er interessert, eller at jeg har kjæreste. I tilfellene det er mulig går jeg videre eller flytter meg. Jeg sier klart i fra at de skal la meg være i fred, men de tar ofte ikke et nei for et nei. I visse tilfeller har dette til og med skjedd mens jeg går sammen med kjæresten min eller andre guttevenner. Selv i store vennegjenger er det jeg som får den slibrige dusten hengende etter meg. Kjæresten og guttevennene mine pleier som regel alltid å reagere, og da pleier de å trekke seg unna. 

Det er menn i alle aldre også. Noen eldre, noen yngre, tykke, tynne, pene, ustelte. På gebrokkent norsk, eller engelsk. Det tar skikkelig på, og jeg synes det er ekstremt ubehagelig og flaut. Jeg er jo absolutt ikke interessert. Jeg har kjæreste, og jeg synes uansett at metodene deres er helt bak mål.

Hvordan forholder man seg til noe sånt? Jeg vet at flere av dere har opplevd det samme. Jeg er drittlei, og vil aller helst bare få være i fred. Det skal også sies at dette absolutt ikke gjelder alle utenlandske menn, og at jeg vet at de fleste kan oppføre seg som folk.

Anonymkode: 28c9d...659

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare noe du må godta som kvinne. Avviser du de, er du rasist.

Og når SSB senere spør disse folka om de har opplevd rasisme i hverdagen, er svaret et rungende JA. Så har vi plutselig et rasismeproblem som må bekjempes med kampanjer og diverse. Så har vi det gående.

Men seriøst, hva tenker du selv at samfunnet kan gjøre med dette? Hvis det fantes en løsning ville den blitt brukt for lenge siden.

Det finnes heller ingen løsninger som kvinner kan benytte seg av. For alle løsningsforslag er basert på rasisme.

Så konklusjonen må bli at du rett og slett bare må finne deg i at du er fritt vilt.

Anonymkode: e4f9b...14c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å filme slike ting, og legge det ut på internett?

Sladdet, selvfølgelig. Men likevel.....

Anonymkode: 4e6db...a05

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg opplever det samme. Det som funker best er å fullstendig ignorere alle utenlandske menn. Aldri se på de, ihvertfall aldri smil. De oppfatter et bittelite tilfeldig blikk i deres retning som en invitasjon til å komme bort og prate og mase om nummeret ditt og komme med ekkel flørting/seksuell trakassering.

Ikke stopp når de spør deg om veien/klokka. 99% av gangene er det bare en måte å få deg til å prate med dem på, så de kan spørre om nummeret ditt (og følge etter deg og mase om det). 

Det er kjempesynd at det er sånn, for jeg er egentlig en person som liker å smile til folk på gata og det føles unaturlig å ignorere mennesker, men dette er noe jeg må gjøre for å få gå i fred.
Det er både irriterende og skummelt med utenlandske mannfolk som prøver å ta på deg, komme med kvalme kommentarer og prøver å følge etter deg for å se hvor du bor. 

Endret av SisteGang
delte opp i avsnitt.
  • Liker 12
Skrevet

Tråden ryddet for hatefullt innhold.

Bond, forumansvarlig 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare noe du må godta som kvinne. Avviser du de, er du rasist. Og når SSB senere spør disse folka om de har opplevd rasisme i hverdagen, er svaret et rungende JA. Så har vi plutselig et rasismeproblem som må bekjempes med kampanjer og diverse. Så har vi det gående. Men seriøst, hva tenker du selv at samfunnet kan gjøre med dette? Hvis det fantes en løsning ville den blitt brukt for lenge siden.

Det finnes heller ingen løsninger som kvinner kan benytte seg av. For alle løsningsforslag er basert på rasisme.

Så konklusjonen må bli at du rett og slett bare må finne deg i at du er fritt vilt.

Anonymkode: e4f9b...14c

Joda. Hvis du har gravd deg fast i et hull, så først og fremst slutt å grave! Slutt å stemme på de partiene som med overvekt av kvinnelige stemmer har åpnet slusene, og hemningsløst sluppet inn alle og enhver uten å stille betingelser eller motkrav. Det er første skritt.

• Liker 7
Skrevet

Tråden ryddet for personangrep, samt svar.

Bond, forumansvarlig 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Ravna skrev:

Har aldri opplevd fysisk kontakt men kun stirring og kommentarer. Stirrer stygt tilbake og snur meg bort,..  Hadde det vært snakk om fysisk kontakt hadde jeg slått dem bort og bannet og kjeftet dem i ansiktet. Ingen tar på meg uten at jeg sier de får lov. 

Jeg skal innrømme at jeg er ganske redd for eventuelle konsekvenser det vil få. Jeg har ikke lyst til å oppleve en voldelig episode fordi jeg har slengt med leppa, eller brukt makt for å få det til å stoppe. Det er ganske sykt at det i det hele tatt skal være et problem vi har. De gangene noe har skjedd på bussen har det vært enklere å flytte seg bort, og gjemme seg bort i folkemengden. Jeg har til og med måttet gå av på neste holdeplass, fordi jeg synes hele situasjonen er så ekstremt ubehagelig.

1 time siden, SisteGang skrev:

Jeg opplever det samme. Det som funker best er å fullstendig ignorere alle utenlandske menn. Aldri se på de, ihvertfall aldri smil. De oppfatter et bittelite tilfeldig blikk i deres retning som en invitasjon til å komme bort og prate og mase om nummeret ditt og komme med ekkel flørting/seksuell trakassering.

Ikke stopp når de spør deg om veien/klokka. 99% av gangene er det bare en måte å få deg til å prate med dem på, så de kan spørre om nummeret ditt (og følge etter deg og mase om det). 

Det er kjempesynd at det er sånn, for jeg er egentlig en person som liker å smile til folk på gata og det føles unaturlig å ignorere mennesker, men dette er noe jeg må gjøre for å få gå i fred.
Det er både irriterende og skummelt med utenlandske mannfolk som prøver å ta på deg, komme med kvalme kommentarer og prøver å følge etter deg for å se hvor du bor. 

Jeg går som regel med musikk på ørene, og er helt uinteressert i øyekontakt. Jeg oppfordrer aldri til noe, og er alltid veldig avvisende så fort det blir noe. Allikevel finner jeg meg ofte i ubehagelige situasjoner. Jeg kan snart ikke gå noen steder uten å ha med meg en bredskuldret mann.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal innrømme at jeg er ganske redd for eventuelle konsekvenser det vil få. Jeg har ikke lyst til å oppleve en voldelig episode fordi jeg har slengt med leppa, eller brukt makt for å få det til å stoppe. Det er ganske sykt at det i det hele tatt skal være et problem vi har. De gangene noe har skjedd på bussen har det vært enklere å flytte seg bort, og gjemme seg bort i folkemengden. Jeg har til og med måttet gå av på neste holdeplass, fordi jeg synes hele situasjonen er så ekstremt ubehagelig.

Jeg går som regel med musikk på ørene, og er helt uinteressert i øyekontakt. Jeg oppfordrer aldri til noe, og er alltid veldig avvisende så fort det blir noe. Allikevel finner jeg meg ofte i ubehagelige situasjoner. Jeg kan snart ikke gå noen steder uten å ha med meg en bredskuldret mann.

Jeg er TS, forresten.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er vold eneste utvei, det er det eneste språket enkelte av disse folkene skjønner. Kjøp deg en springkniv og tren kampsport der du lærer å bruke den i fullkontakts-kamp. Det betyr ikke at man skal trekke kniv for hver minste trussel, men om man havner i en situasjon der man f. eks. dyttes opp etter veggen og trues så har man lov til å forsvare seg med alle midler mener nå jeg. 

Anonymkode: 460dd...22c

• Liker 3
Gjest Jessica
Skrevet
1 time siden, SisteGang skrev:

Unngå ALLE utenlands menn. Godt råd 👍 

Gjest Jessica
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er vold eneste utvei, det er det eneste språket enkelte av disse folkene skjønner. Kjøp deg en springkniv og tren kampsport der du lærer å bruke den i fullkontakts-kamp. Det betyr ikke at man skal trekke kniv for hver minste trussel, men om man havner i en situasjon der man f. eks. dyttes opp etter veggen og trues så har man lov til å forsvare seg med alle midler mener nå jeg. 

Oppfordring til vold?  Er du seriøs nå? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at alle damer bør lære seg grunnleggende selvforsvar, men det kan også bli en falsk sikkerhet. En dame har så utrolig lite å stille med mot en eller flere store mannfolk, uansett hvor god hun er i kampsport. Og kniven kan han ta fra deg og bruke mot deg. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Jessica skrev:

Unngå ALLE utenlands menn. Godt råd 👍 

Hvis du ikke har dette problemet selv, synes jeg ikke du skal legge deg opp i hvordan jeg og andre jenter som blir plaget løser dette. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har selv observert dette både på Grønland og på busser.

Problemet med å bare la dette ture og gå er følgende.

For voksne, oppegående og mentalt sterke kvinner er dette mer et plagsomt problem, i verste fall blir det litt tafsing og seksuell trakassering. Det blir et sinneutbrudd, litt tilpasninger i hverdagen, kanskje en politianmeldelse o.l. Men stort sett ikke mer enn det.

De det går verst utover er unge, usikre og sårbare jenter uten den mentale styrken til å stå opp for seg selv. Disse utsettes for et utilbørlig press som fort kan lede de inn i et mareritt. Hvis de ikke allerede der og da utsettes for kenkelser som er vanskelig å forestille seg. De er opplært til å være høflige, svare når noen spør om noe og smile til folk som snakker til deg. Og til slutt skylder de på seg selv og ingen får noen gang vite hva du har vært utsatt for.

Disse innvandrermennen vet at statistisk vil de treffe på én sårbar jente de kan utnytte, for hver tiende kvinne de prøver seg på. Da har de truffet jackpot.

I min verden finnes det bare én realistisk løsning. Det er å gå bredt ut og advare jenter og kvinner mot å være i fysisk nærhet til innvandrermenn. Kommer det en innvandrermann inn på 3 meters avstand, så løp. Dette må opprettholdes helt til innvandrermenn selv forstår de norske kodene for hva som akseptabel oppførsel mot norske kvinner. Det er lite som tyder på at de oppfører seg slik mot kvinner fra sitt eget miljø. Så trolig går dette på et grunnleggende syn om norske kvinner som tilgjenglige.

Mange vil mene at dette er rasisme, men hva så. Heller et stempel som rasist enn å få intime grenser krenket.

Anonymkode: abef5...927

• Liker 11
Skrevet

Det finnes finere bydeler da. Bare flytt til Nordre Aker eller Frogner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, SisteGang skrev:

Jepp, jeg opplever ikke en jævla dag uten noe oppmerksomhet fra eklinger som har oppmerksomhetsbehov og såre egoer.

Jenter som er for innvandringsdritten må være stygge i utseende, ingen utlendinger som gidder å se på dem med sex i blikket.. eller norske, for den saks skyld.

Anonymkode: 0c51d...d10

• Liker 4
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
AnonymBruker
Skrevet

Slik går det når dere stemmer AP og SV, jenter. 

Anonymkode: 3d506...a9f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...