Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Sheherasade skrev:

Du bør dra til en Kicks-butikk. De gjør en hudfarge-prøve på deg, og basert på fargekoden din kan de finne beste match blant alle foundation de har i ulike merker. 

Ikke TS, men jeg prøvde det opplegget du nevner, og de hadde ikke lys nok foundation. Rett og slett alt for mørkt. Vi som virkelig er lyse er vant med at det er klin umulig å finne noe.

Anonymkode: c9415...dfc

AnonymBruker
Skrevet

Tikei- mineralfoundation i løs form. Finnes i forskjellige undertoner varm, kald, nøytral og muligens en til. Mange nyanser, og de lyseste er nesten hvite. Passer for normal og fet hud. Kan bli i det tørreste laget for tørr hud. Veldig drøy i bruk, og en boks varer i omtrent ett år. God kundeservice og rask leveringstid. Relativt overkommelig prisnivå. 

Everyday Minerals- mineralfoundation i løs form. Finnes i forskjellige formularer, og de har også en formula som passer tørr hud. Mange nyanser, men litt rotete side, som kan være litt kronglete å finne fram på. De har lyse nyanser, men ikke like lyse som Tikei. Anbefaler å kjøpe gjennom deres egen nettside, og ikke gjennom forhandler pga pris. Relativt billig. 

Idun Minerals- mineralfoundation i både flytende og løs form. Har selv bare prøvd flytende mineralfoundation, og den er virkelig bra. Gir et naturlig resultat, og kan bygges opp uten å se kakete ut. Fargen er veldig lys, og ikke likt de foundationene man finner i vanlige butikker. Vil si at undertonen er kald/nøytral, og absolutt ikke gultonet, slik foundationer ofte er. Prisen er stiv, på omtrent 299kr. Kjøpte med rabattkode fra Eleven, og synes det var verdt prisen. Den er drøy i bruk og lukter ikke parfyme.

Har ellers sett en BB-cream fra Gosh i veldig lys farge. Den hadde ikke så veldig bra ingredienser, men kan være verdt å sjekke ut, dersom du ikke er så nøye på det. Fant den i en Vita-butikk. 

Anonymkode: 685ea...7b8

Skrevet

Først - ikke prøv deg på Dior, Chanel, og alle de andre typiske kicks-foundationene - de er nok for mørke for deg. Jeg kommer som regel akkurat unna med de aller lyseste av disse, men det er bare akkurat, så skjønner godt at de kan bli for mørke og oransje for deg. Sjekk ut:

• Bobbi Brown
  • Nars
  • Make Up Store
  • Dainty Doll foundation i 001 Very Light
  • Illamasqua har en farge som er nesten hvit
  • Make Up Forever
  • Urban Decay har noen veldig lyse concealere i alle fall, så kanskje de også har lyse foundations
  • Kanskje noen av Laura Mercier sine (veldig forskjellig shade range fra foundation til foundation innen merket, så man må bare teste det ut)

Håper du finner ut av det :-)

Gjest marizz
Skrevet

Prøvd No7 på boots apotek? Vet ikke hvor lyse der er, men der har de en sånn maskin der de kan sjekke hvilken farge som passer deg best. 

Skrevet
5 timer siden, pingalu skrev:

Først - ikke prøv deg på Dior, Chanel, og alle de andre typiske kicks-foundationene - de er nok for mørke for deg. Jeg kommer som regel akkurat unna med de aller lyseste av disse, men det er bare akkurat, så skjønner godt at de kan bli for mørke og oransje for deg. Sjekk ut:

• Bobbi Brown
  • Nars
  • Make Up Store
  • Make Up Forever
  • Urban Decay har noen veldig lyse concealere i alle fall, så kanskje de også har lyse foundations
  • Kanskje noen av Laura Mercier sine (veldig forskjellig shade range fra foundation til foundation innen merket, så man må bare teste det ut)

Med hensyn til at noen mente at Kicks har for mørke foundation, så fører jo Kicks flere av disse merkene også (i hvert fall Make Up Store, Urban Decay). Mulig at den lokale Kicks-butikken ikke har disse, men hvis man bestiller på nett og plotter inn fargekoden fra hud-analysen kan man da helt fint bestille fra hele sortimentet deres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 3/28/2016 at 18.13, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: cd7d3...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Tusen tak for svar alle sammen! Dessverre har jeg allerede prøvd på Kicks sine butikker, men de fant ut at jeg rett og slett var for lys til noen av produktene, og anbefalte meg heller å bestille MAC farge NC15, som skrevet. 

21 timer siden, pingalu skrev:

• Bobbi Brown
  • Nars
  • Make Up Store
  • Make Up Forever

Haha, nei jeg fant fort ut at Dior og Chanel var alt for mørke. Men tusen takk for svar, det var mange gode forslag! Tror jeg lander på Nars sin Sheer Glow. 

TS

Anonymkode: cd7d3...b7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...